Vakuum Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Et "farlig" msn virus er ute. Det den gjør er at den sender denne msg`n til alle på kontakt listen. "URGENT - Go to http://www.rjdesigns.co.uk/cool Now" Hvis man går på den url`n blir man auto infisert!!! og sender msg`n videre til alle på sin msn kontaktliste. Jeg vet ikke om viruset har andre ting enn kun å infisere andre. Håper noen finner en fix snarest! Skal holde dere oppdatert hvis jeg finner noe mer! :wink: Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Jeg har sett igjennom litt av koden som websiden bruker. og jeg tror at det er kun den msg`n som blir lagt inn. Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Jeg har nå funnet ut at "viruset" bruker mshtml.dll som ligger i system32 mappen. Jeg er ganske sikker på at viruset bare legger inn den msg saken og ikke noe mer. Litt av koden ser slik ut: " function Go(){ msnWin = document.open("res://mshtml.dll/blank.htm", "", "fullscreen=1"); msnWin.resizeTo(1, 1); msnWin.moveTo(10000, 10000); " Noen som har peil på dette? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 "The problem has now been fixed. Sorry for any inconvenience caused." Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Vakuum: det bor visst en liten detektiv i deg. :smile: Det enkleste er vel å unngå å trykke på linken? spørsmål: er det noen her som pleier å trykke på linker til ting du ikke vet hva er? (som du får som spam i email og slikt) Lenke til kommentar
oycob Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 noen ganger klikker du jo automatisk uten å tenke over det på en link fra en kammis... er mange forskjellige slike "virus" ting, med forskjellige meldinger- ble lurt av en her... men senere fikk jeg en svensk en som jeg først trodde var norsk... (leste nøye da, så jeg trykket ikke) Lenke til kommentar
eught Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 jeg har selv gjort d en gang. d eneste er at du får masse msg'er igjen med "hæ", "hva"? o.l og kanskje de blir hysterisk etterpå fordi de tror d er noe virus. men det er jo bare et lite irriterende prob for det er jo ikke noe blivende.det skjer jo bare en gang.(så lenge du ikke går inn igjen på siden) Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Disse MSN-virusene er noe av det teiteste jeg har vært borti. Det var jo en slik en: "Shoot President Bush allows you to shoot president Bush in his ass" ××× vil sende deg choke.exe Og noe à la dette: "Hi! Do you want my new pic? I took it yesterday." ××× vil sende det Me.exe :lol: :lol: :lol: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå