Gå til innhold

Xp 2500 overklokking

Radiant

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er rammen i sigg du har, så vil den neppe klare å kjøre med 200mhz FSB sync. Da må du nok bruke dividere på hk til å kjøre den ned om du vil kjøre 200FSB på cpu. Ellers bør du kjøpe ny ram(minst pc3200), siden det som yter best på nforce2 hovedkorta er når det er sync. Du har kanskje en dividerer som er 6/5 eller noe.

Lenke til kommentar

Nej, det går nok ikke å kjöra minnet på 200mhz. De er specset til 166mhz så du kan nok klare 175 + -! Kommer an på hur "bra" minne du har. Bare pröv deg fram du. Og kjör altid minnet på samme hastighet som prossesoren!! Ellers taper du i ytelse. Du kan kanskje sette opp multipier i stedet för at få mer fart....

Lenke til kommentar

Jo visst, hvis RAM`en er eneste sperre for at du skal kjøre 200 FSB, da skal det være nok å skru på mer strøm på RAM`en. P.S. Kjører du aggresive instillinger på RAM`en, vil det gjerne være et problem. sett by SPD; på. Prøv deg forsiktig frem og sørg for god kjøling, RAM`en skal ikke være glovarm :wink: Hvis det forsatt ikke går kan du settte opp settingsene på RAM`en i bios eks: CL=2,5 værste fall 3, prøv deg litt frem vær forsiktig. PS. Jeg har A7N8X DX Rev. 1.06, nydelig kort men jeg kommer ikke over 190 (effektivt 380) FSB. kan være du har en slik problemstilling?

Lenke til kommentar

Dette forstår jeg ikke helt. Sitter her med en "eldgammal" 512Mb Twinmos PC 2100-brikke, som jeg glatt kjører på 220Mhz?

Og som sannsynligvis er en noe dårligere brikke enn hva Radiant har?

Og med multiplier på 10x går det jo så det suser. Har riktignok ikke testet høyere verdier, men foreløpig går jo alt greit.

Øvrige specs er forøvrig: Barton 2500, på Abit NF-7 ver. 1.2

Mulig at jeg har flaks, i forhold til Radiant? Eller er det noe annet jeg ikke har fattet her? :shrug:

Lenke til kommentar
Dette forstår jeg ikke helt. Sitter her med en "eldgammal" 512Mb Twinmos PC 2100-brikke, som jeg glatt kjører på 220Mhz?

Og som sannsynligvis er en noe dårligere brikke enn hva Radiant har?

Og med multiplier på 10x går det jo så det suser. Har riktignok ikke testet høyere verdier, men foreløpig går jo alt greit.

Øvrige specs er forøvrig: Barton 2500, på Abit NF-7 ver. 1.2

Mulig at jeg har flaks, i forhold til Radiant? :shrug:

den trodde jeg kun skulle gått på 133x2 mao. 266 mhz isåfall må jo den brikka di være helt syk :lol: 220x2 440 mhz skal man jo slite å få en 3200 brikke til å gå jo ? Men nå er jeg ikke av den påståelige typen :)

du kjører ikke på 110x2 da ? 220 mhz ? isåfall underklokker du :wink:

Lenke til kommentar

Tjah, underklokker? Jeg må si at jeg føler meg på litt tynn is her nå...

Men for ordens skyld sjekka jeg diverse parametre i Sisoft Sandra / Mainboard Info, og under "Front Side Bus Speed" står det da vitterlig 2x221MHz (442MHz data rate)?

Sitter jeg på en liten "gullklump", mo´n tro?

Edit: Har akkurat sjekka temperaturen på brikka også, og den er jo ikke varm i det hele tatt? Og viser i så måte ingen tegn på stress.

Er jeg fullstendig på sykkeltur her? Altså med tanke på bus-speed? Skulle gjerne hatt et svar på det! :)

Lenke til kommentar
Tjah, underklokker? Jeg må si at jeg føler meg på litt tynn is her nå...

Men for ordens skyld sjekka jeg diverse parametre i Sisoft Sandra / Mainboard Info, og under "Front Side Bus Speed" står det da vitterlig 2x221MHz (442MHz data rate)?

Sitter jeg på en liten "gullklump", mo´n tro?

Er du 200 % sikker på at det er en 2100 brikke ? Isåfall så er det første gang jeg har hørt om at en 2100 brikke kan kjøre på 220 fsb men det er jo bare bra :yes: Jeg er jo på ingen måte noen expert på området heller så det er jo mulig jeg driter på droget :shrug:

Ta godt vare på gullklumpen :lol:

Lenke til kommentar

Jada fredde, har for sikkerhet skyld akkurat sjekka. Og det står vitterlig PC2100 på klistrelappen. Og det må da være minst ett år siden den ble lagt på disken hos Komplett på Stovner?

Ett eller annet sier meg at jeg må ha hatt utrolig flaks den dagen jeg kjøpte den.... :D

Lenke til kommentar
Jada fredde, har for sikkerhet skyld akkurat sjekka. Og det står vitterlig PC2100 på klistrelappen. Og det må da være minst ett år siden den ble lagt på disken hos Komplett på Stovner?

Ett eller annet sier meg at jeg må ha hatt utrolig flaks den dagen jeg kjøpte den.... :D

Kanskje den var feilmerket fra TWINMOS ? Hadde jeg vært deg så hadde jeg postet en ny post og spurt noen som virkelig har greie på dette. Om det kan være mulig altså...(hvis ikke du gjør det så kan jeg :-))Men jeg tror mest på feilmerking og for et år siden så kostet vel 3200 ram en formue. Hvis de i det hele tatt hadde kommet ut...

Lucky bastard :lol:

Lenke til kommentar

LOL! et er vel tvilsomt om den er feilmerket? Men det kan vel evnt sjekkes ved å lese på selve "lakrisene" kanskje? Jeg vet ikke, men jeg kan gjerne sjekke der også!

For min del kan du gjerne fyre opp en tråd om dette "fenomenet". :)

Btw; kan gjerne sende deg et bilde av brikka, har jo allerede nevnt det i en pm....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...