Gå til innhold

Kjører minne på riktig hastighet?

Dreamfault

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har noen spørsmål omkring minne. Nettopp bygget min første build, og med unntak av enkelte små humper har den virket rett ut av "boksen".

Nå lurer jeg på om pc'en kjører med riktig minnehastighet for det viser mye forskjellig i forskjellige programmer.

Kanskje noen kan se på bildene, og vurdere de?

Og hva bør jeg kjøre av MHz på NB?

Jeg har Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866 MHz, 9-9-9-27.

CPU- AMD A10-5800k

HK: Gigabyte F2A85X-D3H

post-241904-0-65843000-1367174742_thumb.jpg

post-241904-0-56150300-1367174748_thumb.jpg

Endret av Dreamfault
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så selv om oppgavebehandling sier at den går på 667 MHz, så skal jeg stole på CPU-Z? Eller, sagt på en annen måte..Man stoler selvfølgelig på et program som er skrevet for oppgaven den er satt til å gjøre?

Og Easytune lister opp en liste med frekvenser og timings. Det samme gjør CPU-Z under SPD-fanen. Finnes det en kort forklaring på hva den listen betyr?

Lenke til kommentar

Stoler heller på CPUZ ja. Men dette står jo også i BIOS/UEFI om man virkelig ønsker det korrekte

Den sier hvor lang tid minnet bruker mellom forskjellige sekvenser. Oppgitt i Nanosekunder.

Og er kort forklart for viderekommende, og ikke noe du trenger å tenke så mye på. Ja, med mindre du ønsker å drive en del overklokking av minnet da, og selv da så er det ganske bortkastet for de fleste.

Her er i hvertfall en kjapp gjennomgang på 6 sider: http://www.hardwares...-RAM-Timings/26

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...