jjkoggan Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Skalkeskjul? Det går vel hånd i hånd det. Det er da mange av oss som mener at innvandring har gått alt for langt, og medfører derfor problemer vi kunne unngått om den var mer fornuftig. Det er få som mener det skal være full blokkering mot innvandring, bare at det skjer på et fornuftig nivå. Husk det er bare 4 millioner av oss her i landet. Den siste millionen er innvandrere fra de siste åra. Jo flere de blir med store grupper forsatt tilknyttet sitt forrige land, religion osv, jo mer krav/debatter som dette - og deretter konflikter blir det. Og jo flere strømmer på og vil inn når de får høre det fra de som er her. Er det vanskelig å se faremomentene i dette her? Hvorfor tror du noen ville ønske å bruke et annet flagg? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Er det vanskelig å se faremomentene i dette her? Jeg skulle kjøpt og ærlig vurdert denslags argumenter om de var fri for rasisme, fordommer, hatefulle ytringer, osv. men dessverre så er mesteparten av slike debatter der ute dominert av det motsatte. Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) Alternativet er Anarki eller diktatur, som er henholdvsis ikke gangbart og akseptbalt. Som jeg sier, folk som dere er aldri løsningsorienterte. Hvordan vet du om en samfunnsform som aldri har vært utprøvd i nyere tid ikke er gangbart eller akseptabelt? Er du gud? Jeg vedder 50 kroner på at du ikke vet hva anarkisme er. Jeg sender deg også disse pengene hvis du kan forklare meg det og gir meg ditt kontonr. Endret 1. mai 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 http://www.dagbladet.no/2013/04/30/nyheter/politikk/innenriks/mau/kommentar/26909804/ Dagbladet postet en passe idiotisk kronikk om dette i dag. Meningene om at det bare skal være norske flagg når man feirer Norges nasjonaldag er "høyreekstremt grums, rasisme og ekskludering" ifølge skribenten. Hva tror egentlig disse hipsterjournalistene at nasjonaldag betyr for noe? Om du står på 4 Juli i USA og vifter med et norsk flagg vil folk tro du er en 'douchebag' og de vil ha rett. Hvilken rase er amerikanerne, Martine Aurdal? Hjernedøde kulturrelativister 3 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) Hvorfor tror du noen ville ønske å bruke et annet flagg? I hovedsak for å provosere. Ellers kan de bruke sine egne flagg når de feirer sin nasjonaldag. Bryr de seg ikke om det nasjonale, behøver de ikke provosere på 17 mai heller. Som jeg sier, folk som dere er aldri løsningsorienterte. Hvordan vet du om en samfunnsform som aldri har vært utprøvd i nyere tid ikke er gangbart eller akseptabelt? Er du gud? Jeg vedder 50 kroner på at du ikke vet hva anarkisme er. Jeg sender deg også disse pengene hvis du kan forklare meg det og gir meg ditt kontonr. "Fravbær av styre". Egentlig er det i praksis lovløse tilstander, og fritt fram for enhver berm å posisjonere seg. Det skal lite innsikt og forstand til for å innse hvor det vil bære hen. Resultatet blir bare at nye grupperinger med maktpersoner i spissen tar styringen her og der, og vi får regulære krigstilstander. Tror du i din naivitet at de forsvinner bare man innfører anarki..? Jeg skulle kjøpt og ærlig vurdert denslags argumenter om de var fri for rasisme, fordommer, hatefulle ytringer, osv. men dessverre så er mesteparten av slike debatter der ute dominert av det motsatte. Dette er bare de vanlige klisjéene. Alle som ønsker ta vare på det vi har er "rasister", ikke sant liksom? Nøff said. Endret 1. mai 2013 av Delvis Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Utkastet ble presentert i 1821, altså 7 år etter grunnloven. Og så tok det jo lang tid før vi kunne bruke det til noe... Geir Det spiller vel egentlig ingen rolle når flagget kom. Det er uansett Norges nasjonaldag som feires, og da er Norges flagg naturlig å bruke. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Jeg skulle kjøpt og ærlig vurdert denslags argumenter om de var fri for rasisme, fordommer, hatefulle ytringer, osv. men dessverre så er mesteparten av slike debatter der ute dominert av det motsatte. Dette er bare en tom unnskyldnng for å fortsette som før. For sannheten er den at det er du selv som lider mest av egne fordommer, og da mot dem som mener noe annet enn deg selv i dette sprsmålet. Dine fordommer kommer til utrykk ved at du forbeholder deg retten til selv å avgjøre hva som er rasisme, fordommer, hatefulle ytringer, og beskylder andre for dette selv om de selv sier noe annet. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) Om 17 dager er et 17.mai. Ikke gjør andre nordmenn flaue den dagen ved å spre dumme kommentarer og å late som dere har peiling på hva vår grunnlov handler om. Det er ikke barna som klager, men mange kunnskapsløse mennesker som tror det er Norges bursdag. 17.mai er vår grunnlovsdag der vi skapte et land basert på verdiene i grunnloven. Norge er minst 5 ganger eldre enn grunnloven. Endret 1. mai 2013 av turbonello Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Det spiller vel egentlig ingen rolle når flagget kom. Det er uansett Norges nasjonaldag som feires, og da er Norges flagg naturlig å bruke. For nordmenn ja. Men man kan godt bruke andre flagg. Det er grunnloven vi feirer. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 På facebook så har jeg blitt sjokkert over hvor dumme vennene mine er. Noen delte ett bilde av ett flagg der bildeteksten var "17. Mai er NORGES nasjonaldag, hvor det KUN skal bæres norske flagg!! Lik & Del dette bilde hvis du er enig og stolt av ditt norske land og kultur!" Dette bildet har nå over 25 000 delinger. Jeg har søkt litt rundt på nett, inkludert dette forumet og jeg klarer rett og slett ikke å finne en eneste fornuftig argumentering på hvorfor vi skal nekte noen å vifte rundt med hvilket flagg de vil? Jeg håper det er ett fornuftig menneske her som kanskje kan gi meg litt innsikt på hvorfor vi burde nekte noen og bære ett tøystykke etter ønske. Det triste med det hele er at det er stort sett (høyre)nasjonalistene selv som ødelegger for 17. mai. Dra til Frankrike i 14. juli, eller til USA i 4. juli, og du vil ikke finne noen der borte som forsøpler dagen med ekstrem-nasjonalistisk bullshit på forhånd. Nå i år feirer jeg siste bursdagen til et Norge som jeg forbinder med vikinger, folkeeventyr, Henrik Ibsen, Edvard Grieg, Bjørn Eidsvåg, A-ha, CC Cowboys; kort sagt et land med kultur og hvor folk bryr seg om hverandre. Neste år blir det en bursdag for et Norge som jeg ikke kjenner igjen - nemlig et kynisk Norge hvor penger er viktigst, hvor egoismen er på høyt nivå, hvor minoriteter og fattige/svake hetses, og hvor folk bokstavelig gir faen i hverandre. 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 17.Mai er Norges dag og uansett nasjonalitet så burde en vise den respekt landet vårt fortjener ved å ha et Norsk flagg. Men samtidig har jeg ikke et problem av å se andre nasjoners flagg, dem fleste som gjør det er nok bare glade og stolte av sitt hjemland og vil vise dette. Men dem kunne kanskje hatt begge flagg, og det er det jo mange som gjør også ser jeg. Lenke til kommentar
Synchroz Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Kan ikke alle bare respektere alle? 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Om du står på 4 Juli i USA og vifter med et norsk flagg vil folk tro du er en 'douchebag' og de vil ha rett. Hvilken rase er amerikanerne, Martine Aurdal? Norske amerikanere gjør akkurat det med norsk flagg på en hånd og amerikansk flagg på det andre. De feirer deres unik norsk amerikansk kultur de har skapt og de er stolte. Det gjør integrering mye lettere enn å tvinge innvandrere å kaste bort hele deres identitet. USA har flere sider, ikke bare en og vi mener det er fantastisk og bør feires Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 I hovedsak for å provosere. Ellers kan de bruke sine egne flagg når de feirer sin nasjonaldag. Bryr de seg ikke om det nasjonale, behøver de ikke provosere på 17 mai heller. Disse folk er ikke norske statsborgere!og har andre nasjonaldageer? Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Greia er vel at 17. mai nettopp et NORGE sin nasjonaldag, og da er det Norge sin frihet, grunnlov og nasjon som skal feires. Dersom noen folk kommer fra f.eks. Pakistan, Somalia eller Russland og de har lyst til å feire sin nasjonaldag, så har disse landene sine egne nasjonaldager å feire på. De trenger ikke brukes Norges nasjonaldag for å feire landene der de kommer fra. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Norske amerikanere gjør akkurat det med norsk flagg på en hånd og amerikansk flagg på det andre. De feirer deres unik norsk amerikansk kultur de har skapt og de er stolte. Det gjør integrering mye lettere enn å tvinge innvandrere å kaste bort hele deres identitet. USA har flere sider, ikke bare en og vi mener det er fantastisk og bør feires Men så kan de heller reise til Usa og integrere seg der da. Det har jo vært multikuturelt hele tiden, så det er egentlig den identiteten Usa har. Her passer det seg ikke, med mindre man skal gjøre slutt på den Norske identitet som har en hel annen grobunn og historie enn Usa sin. Om man som sagt ser bort fra urbefolkningen, og vi vet jo hvor de og deres identitet endte. Slik kan det gå med oss også, vi er også et lite folk i antall. Lenke til kommentar
IdontEven Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Hehe noen av kommentarene her altså.... JA, vi feirer norges nasjonaldag! Ingen tvil om det. Vi feirer grunnloven. Et tema der er jo ytringsfrihet (?) Det er vel helt greit at det dukker opp et pakistansk/ ETC flagg. Hvorfor skal vi provoseres av det? (ÅÅÅÅNEI ISLAMISERINGEN AV NORGE ÅÅÅNEI) LOL... 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Hehe noen av kommentarene her altså.... JA, vi feirer norges nasjonaldag! Ingen tvil om det. Vi feirer grunnloven. Et tema der er jo ytringsfrihet (?) Det er vel helt greit at det dukker opp et pakistansk/ ETC flagg. Hvorfor skal vi provoseres av det? (ÅÅÅÅNEI ISLAMISERINGEN AV NORGE ÅÅÅNEI) LOL... Tror ikke noen bryr seg om de ser et og annet slikt flagg. Problemet er at nå har utlendinger og folk på venstresida gjort en sak utav det, og da kommer naturligvis motargumenter. De kunne latt være, så hadde det ikke blitt et problem. Det er altså først nå etter at det har skjedd, at provokasjonsmomentet inntreffer. Lenke til kommentar
IdontEven Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Tror ikke noen bryr seg om de ser et og annet slikt flagg. Problemet er at nå har utlendinger og folk på venstresida gjort en sak utav det, og da kommer naturligvis motargumenter. De kunne latt være, så hadde det ikke blitt et problem. Det er altså først nå etter at det har skjedd, at provokasjonsmomentet inntreffer. Hm, hva mener du med at 'utlendinger og folk på venstresida har gjort en sak utav det'. Noe jeg har gått glipp av? Trodde denne diskusjonen ble starta pga artikkelen på fyret. (Forøvrig så var alt som var skrevet i den artikkelen feil hehe) 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Tror ikke noen bryr seg om de ser et og annet slikt flagg. Problemet er at nå har utlendinger og folk på venstresida gjort en sak utav det, og da kommer naturligvis motargumenter. De kunne latt være, så hadde det ikke blitt et problem. Det er altså først nå etter at det har skjedd, at provokasjonsmomentet inntreffer. De eneste som gjør en "sak ut av det", er de som klarer å lage en stor greie ut av at ikke alle flagg i toget er norske. AtW 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå