Gå til innhold

Flagg på 17. Mai

Anbefalte innlegg

Har du amerikansk statsborgerskap er du amerikaner med en gang, uavhengig om du er norsk amerikaner eller pakistansk amerikaner. De fleste av oss er veldig stolt av vaare etnisitet of flere henger baade det amerikansk flagget med er annet flagg

Og hvor mange innfødte henger fjærene sine sammen med det Amerikanske flagget? Det er vel dem som egentlig er amerikanerne og burde feiret, men de sitter jo igjen som utraderte tapere. Som nordmenn også riskerer gjøre om ikke slusene strarmmes snart.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lyst til å gå rundt med alle andre flagg enn det norske på 17. mai, bare for å påpeke hvor utrolig teit det er å bry seg om flagg når 1 milliard mennesker sulter i verden. Ja, det er symbolisme i dette, men kan vi ikke prøve å forholde oss til virkeligheten? Flagg er ikke egentlig et veldig viktig tema.

Jeg stusser også over hvor utrolig like disse flagg-fanatikerne er islamister som ikke takler tegninger av en viss profet. Skulle ikke forundre meg om det er de samme som mente at disse gitte muslimene overreagerte. Selvinnsikt er ikke-eksisterende i dette samfunnet. Dere kommer aldri til å få løst en dritt.

Nå er det vel innvandrere, mediefolk og venstreradikale som hauser opp dette. Skal vanlige nordmenn bare sitte med bøyd hode og holde munn mener du?

Lenke til kommentar

Nå er det vel innvandrere, mediefolk og venstreradikale som hauser opp dette. Skal vanlige nordmenn bare sitte med bøyd hode og holde munn mener du?

Holde munn? Nei, jeg mener at når man lever i en verden som det vi lever i, så er det tullete å bry seg om flagg. De som hauser opp rundt dette er forsåvidt ingen av de overnevnte. De som hauset opp rundt dette er de stakkarslige vesenene som ikke takler å se andre farger på tøystykkene sine i et tog som ligner på noe som kommer fra nazi-tida.

Lenke til kommentar

De fleste bryr seg lite om flagg til daglig. Men hvis man bare skal la oppløsningstendenser råde ukritisk, blir det kaos og problemer. Orden, nasjonal samling, pliktfølelse og disiplin holder orden i vår del av verden. Det vil ikke hjelpe de sultende andre steder om vi løser opp og lager kaos her, tvert i mot.

Lenke til kommentar

Denne debatten har eksplodert i dag, og er en av de mange tullesakene det blir brukt mye tid og energi på som følge overdreven innvandring.

Feil, det har ingen ting med "overdreven innvandringen" å gjøre, bortsett fra at det er det enkelte forsøker å assosiere det til. Ganske lett å gjennomskue, dermed også at motivet i liten grad er flagg-diskusjonen i seg selv, men mer sedvanlige fremmedfiendtlige holdninger.

At det ikke er "flagget" som er viktigst for endel (ei heller "overdreven innvandring), kan illustreres med at Sagene skole allerede i 1983 (da 80 elever med ikke-norsk bakgrunn) mottok trusler fra Nasjonalt Folkeparti om at innvandrerbarn ikke vil tolereres i toget, men medføre til "spesielle tiltak" mot 17. mai barnetoget. Og utenlandske flagg var ei planlagt brukt, så truslene rettet seg (avslørende nok) mot etnisitet.

Sagene skole vurderte å avlyse sin deltagelse, men etter massiv støtte og oppfordringer, så gjennomførte de barnetoget, og ble klappet frem gjennom gatene.

Men denne debatten om flagget på 17 mai tror jeg kan bli en farlig bombe. Vi ser at venstrefeminister som Aurdal og hennes like bruker den til å ta fram rasismestempelet i fullt monn. Mot de som mener 17 bør forbeholdes Norske flagg.

Som jeg viste, er det all grunn til å sette spørsmålstegn ved motivet hos enkelte, ikke sant?

Nå er det mange som får blod på tann og det vil bli viftet med mange utenlandske flagg denne gangen for å provosere. Det kan bli stygge konflikter er jeg redd.

I den grad ungene vifter med andre flagg enn det norske, er det fordi kommunen/skolen/lektor har bestemt det. At voksne norske rasister og innvandringsfiendtlige synker ned på lavmål i forbindelse med 17. mai nok en gang, fremkommer her:

http://www.vepsen.no...-ag3-og-pistol/

Lenke til kommentar

Og forøvrig så er jeg sjøl i utgangspunktet for bruk kun av det norske flagget i 17. mai toget (som nevnt på side 1 i denne tråden) utifra at det er mest ryddig med enkle kjøreregler + at det heller ikke har vært noe "krav" fra innvandrerbefolkningen om at det skal brukes andre flagg.

Men hvis det standpunktet indirekte medfører at jeg må "stå på barrikadene" med individer med grumsete holdninger, så betakker jeg meg. Da er det bedre å la flaggene i ulike farger vaie.

Lenke til kommentar

De fleste bryr seg lite om flagg til daglig. Men hvis man bare skal la oppløsningstendenser råde ukritisk, blir det kaos og problemer. Orden, nasjonal samling, pliktfølelse og disiplin holder orden i vår del av verden. Det vil ikke hjelpe de sultende andre steder om vi løser opp og lager kaos her, tvert i mot.

Hvis det samfunnet ditt er så fragilt at det ikke tåler det, så burde dere kanskje revurdere hele greia. La oss se om dere noen gang vil klare det? Jeg tipper det må en form for katastrofe til for at dere skal reagere.

Orden, nasjonal samling, pliktfølelse og disiplin frarøver oss frihet og ansvaret som kommer med denne friheten. Alle disse elementene tjener de som sitter på toppen, ikke den vanlige mann. At du tror at det ikke kan eksistere en verden uten dette får være din blindvei.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke se at vi har noen bedre

Hvis det samfunnet ditt er så fragilt at det ikke tåler det, så burde dere kanskje revurdere hele greia. La oss se om dere noen gang vil klare det? Jeg tipper det må en form for katastrofe til for at dere skal reagere.

Orden, nasjonal samling, pliktfølelse og disiplin frarøver oss frihet og ansvaret som kommer med denne friheten. Alle disse elementene tjener de som sitter på toppen, ikke den vanlige mann. At du tror at det ikke kan eksistere en verden uten dette får være din blindvei.

All historikk tilsier at sterk styring med faste prinsipper er det som holder samfunnet stabit, og sauene i sjakk. Desverre.

Det som e viktig, er at ikke noen helt riktig - på toppene trekker det for langt ( hvilket de RG etter 8 år er i ferd med å gjøre)

Derfor er demokratiet med valgordningene så viktig oppi dette her.

Kan ikke se at noen annen ordning vil fungere. For ja, et velfungerende og samtidig fritt samfunn med sine motsetninger er "fragilt" nok, og behøver sine begrensninger og kjøreregler. Og i denne saken rører det desverre ved det, selv om det i utgangspunktet kan synes banalt.

Alternativet er Anarki eller diktatur, som er henholdvsis ikke gangbart og akseptbalt.

Lenke til kommentar

Eru skullfucked eller? På 17. Mai må vi få kunne føle det forfedrene våres følte seg; NORSKE.

Idag må vi desverre dele vårt oppegående og vel utmerkede samfunn med svette innvandrere. Så kun norske flagg oppe på 17.mai, sier jeg!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Idag må vi desverre dele vårt oppegående og vel utmerkede samfunn med svette innvandrere. Så kun norske flagg oppe på 17.mai, sier jeg!

Et lysende eksempel på hva jeg skrev lengre oppe, og viser at "flagg-striden" for enkelte åpenbart ikke er noe annet enn et beleilig skalkeskjul for generell innvandrings-motstand.

Lenke til kommentar

Et lysende eksempel på hva jeg skrev lengre oppe, og viser at "flagg-striden" for enkelte åpenbart ikke er noe annet enn et beleilig skalkeskjul for generell innvandrings-motstand.

Skalkeskjul? Det går vel hånd i hånd det. Det er da mange av oss som mener at innvandring har gått alt for langt, og medfører derfor problemer vi kunne unngått om den var mer fornuftig. Det er få som mener det skal være full blokkering mot innvandring, bare at det skjer på et fornuftig nivå. Husk det er bare 4 millioner av oss her i landet. Den siste millionen er innvandrere fra de siste åra.

Jo flere de blir med store grupper forsatt tilknyttet sitt forrige land, religion osv, jo mer krav/debatter som dette - og deretter konflikter blir det. Og jo flere strømmer på og vil inn når de får høre det fra de som er her.

Er det vanskelig å se faremomentene i dette her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...