Gå til innhold

Flagg på 17. Mai

Anbefalte innlegg

Andre lands flagg har faktisk ikke noe på 17. mai å gjøre. Hadde vi feiret Pakistans nasjonaldag hadde jeg brukt deres flagg. Jeg hadde ikke kommet drassende på det norske flagget, og jeg forventer faktisk det samme tilbake, uansett om du fra Sverige, Russland eller USA. Det er Norges nasjonaldag, ikke en internasjonal dag med alle mulige flagg. Hvis innvandrere vil integrere seg i Norge, så burde de også ha respekt til det flagget som representerer landet de vil bosette seg i. Hvis de føler seg norsk så burde de ikke ha problemer med å bruke det norske flagget.

Hva har egentlig det amerikanske eller svenske flagget med Norge å gjøre? Hvorfor skal noen ha behov for å vifte med deres eget flagg når ikke er det vi feirer? Det er utrolig synd at ingenting kan være ordentlig norsk lenger. Alt skal være så flerkulturelt og politisk korrekt. Vi feirer at Norge ble selvstendig og at vi fikk vår egen grunnlov. Vi feirer ikke at Norge er et multikulturelt samfunn. Det er en selvfølge at vi bruker flagget til det landet som feires. 17. mai er Norges nasjonaldag og da skal vi bruke det norske flagget fordi det er det norske flagget som representerer Norge.

Innvandrere er nærmest synonymt med de som er mørke i huden. Men det kommer folk fra Sverige, Danmark og USA også. Du vifter ikke med det norske flagget på Danmarks nasjonaldag. Jeg skjønner dette med identitet, men det handler om å vise respekt. Det er Norge sin bursdag. På noen andre sin bursdag så skal ikke du få gaver når det ikke er din bursdag. Vi kan heise det amerikanske flagget 4. juli, men vi går ikke rundt med det på 17. mai.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva får deg til å tro at innvandrere har "problemer med det norske flagget"? Bare fordi de bruker ett annet flagg i tillegg? Og kan vi ikke snart droppe denne slitne bursdagsanalogien snart? Og respekt for hvem? Jeg personlig blir vesentlig mer oppgitt av at folk klarer å hisse seg opp så mye over dette enn jeg blir av folk bruker andre flagg, burde folk ikke mene det for å vise respekt for meg? Synes at det ikke er så forbanna mye mas om "ære og respekt" er en svært behagelig del av den norske kulturen.

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

i kan heise det amerikanske flagget 4. juli, men vi går ikke rundt med det på 17. mai.

Mange Norske amerikaner feire både 4th july og 17 mai med begge flagg fordi de er stolte av deres etnisk opprinnelse og deres hjemmelandet den ene ikke tar fra den ene, det viser kjærlighet for hvem de er, en blanding av begge. Hvis du ignorer faktum at Norge har statsborger som er blandet så viser du dem at de ikke er fullstendige medlemmer i ditt samfunn men gjester med oppholdstillatelse Det motiverer ikke integrering

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke at det er passende å bruke andres flagg på Norges nasjonaldag, akkurat som at jeg ikke synes at det er passende å møte opp i selskap i en svett joggedress eller å prompe ved middagsbordet, men det er så klart mine preferanser. Det er et skille på det man ikke liker og det som bør forbys. Jeg kan helt fint akseptere at andre mennesker har andre preferanser. Jeg vil altså ikke forby noen å bruke det flagget de vil på en hvilken som helst dag. Hvis jeg ser noe jeg ikke liker, klarer jeg fint å se en annen vei, som alle andre også bør klare, så lenge ingen stikker flaggene sine i trynet mitt. Jeg tror dog ikke at dette er en like viktig sak for innvandrerne selv som det er for politisk korrekte SV-ere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At du sammenligner sårheten jøder har ovenfor et flagg knyttet til et forsøk på utryddningen av deres folkeslag viser meg at du ikke er innser hva dette betyr for en jøde og at du plasserer deg selv i en offerposisjon som overhode ikke stemmer overens med virkeligheten..

Den "sårhten" som jødene viser overfor det flagget er uansett påtatt, fordi det flagget har akdri representert noen som prøvde å utrydde deres folkeslag, fordi jøder er ikke noe folkeslag, de fleste av dem er khazarer, men elllers er det en blanding av konverterte fra mange folkeslag, og også fra Afrika.

Denne"sårheten" er provoserende for mange, og fra jødenes side så er det utrykk for en herrefolkmentalitet, ikke minst fordi de legger noe religiøst i det hele idet de mener at de er "Guds utvalgte folk" og de skal herske over alle andre.

Så vær så snil og ikke bruk jødene som eksempel på noe, det passer ikke uansett.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi pålegges å "vise at vi er en flerkulturell nasjon"?

Dette spørsmålet hverken vl eller kan de fleste svare på. Men jeg vil svare, fordi jeg vet hvorfor, og ikke minst så tør jeg å svare og si sannheten.

Alle land i vesten er pålagt å vise at de er en "flerkulturell nasjon" fordi jødene ønsker det.

Mange vet svaret, og enda flere aner hva som er sannheten, men få tør å si det, for jødene er nåtidens hellige kyr.

Jødene mener at vestlige lands kulturer og identitet skal viskes ut, og bare jødene skal ha sin "kultur" og sin "identitet" i fred, fordi de er "Guds utvalgte folk" og alle vi andre er som dyr som de kan herske over som de selv vil.

Lenke til kommentar

Hvorfor tåler du ikke at andre mener noe annet enn deg selv ?

Det tåler han sikkert.

Når Paradise Hotel begynner på TV, så slå jeg av. Det er ikke fordi jeg ikke tåler at andre synes det er god underholdning, men fordi jeg ikke synes det selv, og ikke vil kaste bort tiden min på tøv.

Geir :)

Jeg synes ikke at det er passende å bruke andres flagg på Norges nasjonaldag, akkurat som at jeg ikke synes at det er passende å møte opp i selskap i en svett joggedress eller å prompe ved middagsbordet, men det er så klart mine preferanser.

Nå hverken promper de eller stiller i svett joggedrakt. Tvert om, de pynter seg det beste de kan, om enn i sine egne folkedrakter og med sine flagg.

Lenke til kommentar

Her er en video som viser hvordan jødene i Israel reagerer om noen bærer et symbol som ikke har med Israel å gjøre.

I dette tilfellet en ung amerikansk jøde som blir ansett for å være forræder om han bærer andre symboler enn jødiske/israelske.

http://www.youtube.com/watch?v=ftgu6nXpn-c

De tåler altså ingen andre flagg eller symboler i Israel, men de lærer opp alle i vesten til å forlate sin egen kultur, tro og identitet, og omfavne det nye "mulitikulturelle" samfunn.

Lenke til kommentar

Nå hverken promper de eller stiller i svett joggedrakt. Tvert om, de pynter seg det beste de kan, om enn i sine egne folkedrakter og med sine flagg.

Ja, det var bare eksempler på at folk kan gjøre mye rart som verken jeg eller andre liker, uten at det bør være forbudt.

Lenke til kommentar

Det tåler han sikkert.

Når Paradise Hotel begynner på TV, så slå jeg av. Det er ikke fordi jeg ikke tåler at andre synes det er god underholdning, men fordi jeg ikke synes det selv, og ikke vil kaste bort tiden min på tøv.

Det forstår jeg, for paradise hotel er noe søppel som forøvrig jødene også bruker for å hjernevaske folk.

Men dette er ikke paradise hotel, det er en diskusjon på et diskusjonsforum.

Jeg er vel kanskje dum og naiv, for jeg trodde at på et diskusjonsforum så diskuterer man for å komme dram til sannheten, men på dette forumet er det ikke slik.

Her diskuterer man kun for diskusjonens skyld, og ellers så holder man seg til det politisk korrekte.

Det er som jeg sa for en del år siden, at her diskuterer man ringene i vannet, hvordan de ser ut, hvordan de sprer seg osv. Men ingen vil diskutere hvordan disse ringene oppsto.

Når det gjelder dette med jødene så må jeg spørre.

Hvordan tror du folk flest noen gang får vite sannheten når de fleste er så politisk korrekt at de er livredde for å sille spørsmål ved hva jødene sier ?

Hvorfor er det slik at du kan stille spørsmål ved alle andre folkemord i historien, men å stille spørsmål ved myten om dette "folkemordet" på jødene er tabu, og straffes med fengsel og noen er også blitt drept for dette ?

Hvorfor blir den minste kritikk mot jødene eller Israel forsøkt kneblet med dette ordet "antisemittisme" som jødene selv fant opp i 1848 for å bruke nettopp slik det blir brukt i dag.

Og hvorfor behandler jødene selv andre som søppel, og tar fra dem eiendommene og også dreper dem uten å blunke, om det var noe sannhet det de påstår de selv har vært utsatt for.

Bare det at jødene påstår de er "Guds utvalgte folk" er noe som burde få folk til å reagere, for om de virkelig var det, så ville de handle deretter, og ikke drepe og terrorisere andre slik de gjør nå.

Om bare folk ville lese den babylonske talmud som er jødenes "hellige"bok, så ville folk se selv hva det er jødene tror på og lever etter.

Men folk er for opptatt av å være politisk korrekt til å undersøke slike ting selv.

Lenke til kommentar

Ja, det var bare eksempler på at folk kan gjøre mye rart som verken jeg eller andre liker, uten at det bør være forbudt.

Det er vi helt enige om. Men "svett joggedress i selskap" impliserer noe objektivt negativt (kanskje unntatt på hagefester i Fremskrittsspartiet), mens spørsmålet om flaggbruk synes høyst subjektivt.

Lenke til kommentar

Det forstår jeg, for paradise hotel er noe søppel som forøvrig jødene også bruker for å hjernevaske folk.

Da er vi enige om en sak.

Men dette er ikke paradise hotel, det er en diskusjon på et diskusjonsforum.

Ja, dette er en diskusjon på et diskusjonsforum, akkurat som paradise hotel er et TV-program på TV. Og akkurat som ikke alle TV-program er verd å bruke tid på, må det være lov å mene at ikke alle diskusjoner på forumet er det heller.

Jeg er vel kanskje dum og naiv, for jeg trodde at på et diskusjonsforum så diskuterer man for å komme dram til sannheten, men på dette forumet er det ikke slik. Her diskuterer man kun for diskusjonens skyld, og ellers så holder man seg til det politisk korrekte.

Det kan jo være fristende å påpeke at det "politisk korrekte" av og til kan være nettopp det, altså korrekt.

Uansett: Ulempen med å forvalte den sannheten ingen andre tror på, er at man sloss mot vindmøller. Det kan umulig komme overraskende på deg at det er slik.

Resten hører kanskje hjemme i en annen tråd.

Lenke til kommentar

Det kan jo være fristende å påpeke at det "politisk korrekte" av og til kan være nettopp det, altså korrekt.

Det har aldri i historien hendt at de politisk korrekte har hatt rett, altså at det flertallet mener er rett.

Det som imidlertid har hendt flere ganger i historien er at myndighetene har etablert slike politisk korrekte "sannheter" noen år før innføringen av et tyrannisk og totalitært styre.

Innføringen av slike politisk korrekte "sannheter" har også historisk alltid ført til folkemord og massemord på dem som er politisk ukorrekt og mener noe som myndighetene og de politisk korreke ikke liker.

Jeg kan jo nevne noen "stikkord" fra nyere tid som jeg tror alle kan forstå, som Mao, Lenin,Stalin,Hitler,pol pot DDR og et som eksisterer i dag: Nordkorea.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Du siterer meg på noe jeg ikke selv har skrevet, skulle egentlig være quota. Ettersom det er fra innlegget til mister Tå. Så det får du ta med han.

Nei, bare nei. Dere får ikke lov til å sammenligne følelsen av folkemord med at dere har innvandrere i landet deres. Skjerp dere, forbanna pingler.

Oj oj.. ble han ilter igjen nå da. Har ikke sammenlignet, skrev tydelig at det ikke er det samme. Det er bare teknisk sett at

det går på samme prinsipper. I dette tilfellet i mer en føre var forstand naturligvis.

Man kommer ikke unna det faktum at denne nasjonen tilhører kongeriket Norge med sine symboler og sitt flagg.

Så kan man mene hva man vil om det.

Nå er jeg (som tidl. nevnt) ikke opptatt selv i det hele tatt at det må holdes i hevd lenger enn nøvendig. (Har feks lenge ment at Norge

og Sverige med fordel burde slått seg sammen til et Skandinavia - som en start)

Sier bare det, at det kan være farlig å pushe utlendigheten på Nordmennene, mot mange av dem sin vilje. Så når det gjelder utvanning

av det Norske i et 17 mai tog/feiring og eventuelt endring/fjerning på innvandreres premisser. Det skal man være forsiktig med

Håper jeg tar feil, men det kan gi høyreekstreme mer vann på mølla enn du liker skjønner du.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Den "sårhten" som jødene viser overfor det flagget er uansett påtatt, fordi det flagget har akdri representert noen som prøvde å utrydde deres folkeslag, fordi jøder er ikke noe folkeslag, de fleste av dem er khazarer, men elllers er det en blanding av konverterte fra mange folkeslag, og også fra Afrika.

Denne"sårheten" er provoserende for mange, og fra jødenes side så er det utrykk for en herrefolkmentalitet, ikke minst fordi de legger noe religiøst i det hele idet de mener at de er "Guds utvalgte folk" og de skal herske over alle andre.

Så vær så snil og ikke bruk jødene som eksempel på noe, det passer ikke uansett.

At jøder ikke er "noe folkeslag" tror jeg enkelte vil være uenig i. Jødene, f.eks. - si meg, kjenner du mange?

Jeg så nå at du skitner dem til med etiketten "herrefolksmentalitet" - og i tillegg kommer med antisemittiske konspirasjonsteorier som både er komiske og tragiske på én gang. Så da er jo spørsmålet om du forventer å bli tatt seriøst overhodet. (Jeg tenker mitt om akkurat det.)

------------

Når det gjelder flagg på 17. mai, er det for meg en selvfølge at det er det norske som skal gjelde. Det vesentlige for meg er at alle som først feirer Norge, kan slutte seg til flagget - uavhengig av opprinnelig opphav. Noe legitimt behov for andre flagg ser jeg altså ikke. Å vifte med fremmede flagg kan også virke demonstrativt ("dette er vårt flagg, vi feirer vårt land"), så konklusjonen er enkel for meg.

Men som Zarac skriver, én ting er hva som er riktig, noe annet er hva som skal forbys. Forbud er for strengt. Men det er ikke snakk om det, heller. At den enkelte 17. mai-komité lager kjøreregler, er en annen sak.

Lenke til kommentar

Når det gjelder flagg på 17. mai, er det for meg en selvfølge at det er det norske som skal gjelde. Det vesentlige for meg er at alle som først feirer Norge, kan slutte seg til flagget - uavhengig av opprinnelig opphav. Noe legitimt behov for andre flagg ser jeg altså ikke. Å vifte med fremmede flagg kan også virke demonstrativt ("dette er vårt flagg, vi feirer vårt land"), så konklusjonen er enkel for meg.

Er de som har mørke hud, snakker norsk og betaler skatt ikke nordmenn? Er ikke Norge deres land også? Hvis jeg bodde i Norge , betalte skatt og gjorde militær tjeneste er jeg en nordmann eller utlendinger med norsk pass?

Lenke til kommentar

At jøder ikke er "noe folkeslag" tror jeg enkelte vil være uenig i. Jødene, f.eks. - si meg, kjenner du mange?

Jøder er ikke noe folkeslag, de kalles jøder kun pga religionen jødedommen.

Men jøder er ikke noe folkeslag, for om du mener jøder er et folkeslag, så må du også si at kristne er et folkeslag, muslimer er et folkesslag, og videre at buddhister er et folkeslag, hinduer,sosialister osv

Jeg så nå at du skitner dem til med etiketten "herrefolksmentalitet" - og i tillegg kommer med antisemittiske konspirasjonsteorier som både er komiske og tragiske på én gang. Så da er jo spørsmålet om du forventer å bli tatt seriøst overhodet. (Jeg tenker mitt om akkurat det.)

Vel, du ser jo hvordan jødene i Israel oppfører seg mot andre mennesker.

Eller så skulle jeg ønske at folk ville lese den babylonske talmud, som er jødenes "hellige" bok, og som inneholder den læren som jødene lever etter. Da ville også folk få svar på hvorfor enkelte kitiserer jødene og mener dette om dem.

Jeg har lagt ut en link til talmud flere ganger på dette forumet, men problemet er at folk flest er så politisk korrekt og redd for jødene, at de ikke tør å lese den babylonske talmud slik at de selv kan se hvilken lære jødene lever etter.

Den første som kritiserte jødene så fillene føk, het Jesus Kristus, og det skjedde for ca 2000 år siden. Så jeg er i godt selskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...