Gå til innhold

Flagg på 17. Mai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke akkurat noen triviell definisjon, nesten alt vi gjør skader, eller har potensiale for å skade andre.

AtW

Mao for å få et "trygt" samfunn, så må vi alle fratas vår frihet og våre rettigheter og overvåkes og kontrolleres 24 timer i døgnet.

Politikerne er sikkert veldig glad for at slike som deg støtter helhjertet om om deres innsats for å overvåke og kontrollere oss, og ta fra oss våre rettigheter og den lille rest av frihet vi har igjen.

Lenke til kommentar

Mao for å få et "trygt" samfunn, så må vi alle fratas vår frihet og våre rettigheter og overvåkes og kontrolleres 24 timer i døgnet.

Politikerne er sikkert veldig glad for at slike som deg støtter helhjertet om om deres innsats for å overvåke og kontrollere oss, og ta fra oss våre rettigheter og den lille rest av frihet vi har igjen.

Spar meg for stråmennene dine, jeg er ikke endel av de sinnsyke konspirasjonene dine bare fordi jeg innser at dette er ett komplisert spørsmål.

AtW

Lenke til kommentar

De tror det kanskje, men de gjør det neppe.

AtW

Det de ikke forstår, på samme måte som de fleste, er hvorfor frihet er viktig, men de forstår helt greit hva ordet betyr. De har ikke større problemer med å forstå det enn det har med å forstå at 1+1=2.

At de ikke kan bevise at 1+1=2, bekymrer meg relativt lite ettersom ingen matematikere er istand til å bevise det heller.

Lenke til kommentar
Å si at man bør forskjellsbehandle per se, det er en veldig pussig påstand. Lurer på hvilke allmenngyldige argumenter du kan føre for det.

Jeg synes ikke det er så pussig. Vi og samfunnet forskjellsbehanler folk på et utall måter hver dag. Det er en naturlig ting. Forskjellsbehandling har nok fått en unødvendig negativ assosiasjon fordi man ofte tenker på urettferdig eller diskriminerende forskjellsbehandling, men all forskjellsbehandling er ikke negativt.

La meg bare ta noen eksempler på rettferdig og god forskjellsbehandling: aldersgrense for førerkort, forskjellige garderober for ulike kjønn i svømmehaller (tenk om det hadde vært sorte vs hvite i stedet for), noen mottar helsetjenester for millioner, andre har knapt vært innom et sykehus hele livet. Noen fratas friheten etter å ha begått noe kriminelt. Noen betaler 10 millioner i skatt hvert år. Andre betaler 0.

Poenget mitt er at forskjellsbehandling ikke nødvendigvis er negativt eller urettferdig. Det kan brukes på gode måter også. I flaggsaken mener jeg det er helt ok å forskjellsbehandle en med nasiflagg og en annen med svensk flagg, i 17. mai toget.

Lenke til kommentar

Tja, det er vel det man har domstoler og slikt til, eller?

Eksakt, det er ikke enkelt å vurdere, det er ingen enkel sak, selv om det er enkelt å formulere, det er hele poenget. (og som du kanskje har lagt merke til er det gjene ikke 6-åringer som sitter i domstolene)

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

all forskjellsbehandling er ikke negativt.

Det er det vel ingen som har påstått, men den omvendte påstanden; all forskjellsbehandling er positiv, den kjøper jeg heller ikke.

17.Mai er negativt for de som bor i Norge, og føler at de havner på utsiden, ikke passer inn. Det positive med 17.Mai driter jeg i, fordi verdiene folk havner i ecstacyrus av, de syns jeg er søppel.

Lenke til kommentar

Eksakt, det er ikke enkelt å vurdere, det er ingen enkel sak, selv om det er enkelt å formulere, det er hele poenget. (og som du kanskje har lagt merke til er det gjene ikke 6-åringer som sitter i domstolene)

AtW

Faktisk er det i det store og hele svært enkelt å vurdere, at det iblandt kommer opp grensetilfeller innebærer ikke at det i det store og det hele er vanskelig.

Lenke til kommentar

Faktisk er det i det store og hele svært enkelt å vurdere, at det iblandt kommer opp grensetilfeller innebærer ikke at det i det store og det hele er vanskelig.

Iblant? Hele samfunnet er stappfullt av disse grensetilfellene, inkludert dette, det er noen få saker som er klare, som stort sett ikke er så relevante for normalt oppegående mennesker, så en million grensetilfeller der moralske oppgående mennesker påvirker hverandre.

AtW

Lenke til kommentar

Iblant? Hele samfunnet er stappfullt av disse grensetilfellene, inkludert dette, det er noen få saker som er klare, som stort sett ikke er så relevante for normalt oppegående mennesker, så en million grensetilfeller der moralske oppgående mennesker påvirker hverandre.

AtW

Joda, det er derfor vi MÅ ha en ring i nesa, og en politiker til å lede oss rundt, eller så hadde vi jo sittet i rettsaker 24timer i døgnet. Uff så vanskelig det ville vært med frihet.

Lenke til kommentar

Joda, det er derfor vi MÅ ha en ring i nesa, og en politiker til å lede oss rundt, eller så hadde vi jo sittet i rettsaker 24timer i døgnet. Uff så vanskelig det ville vært med frihet.

Bare fordi jeg poengterer hvor naiv og simplistisk din første påstand var, så er det ikke nødvendig å komme med tøvete stråmenn.

AtW

Lenke til kommentar

Ro ro til fiskeskjær..

Svar heller på spørsmålet: Hva er det Norge frihetsberøver deg

Norge frihetsberøver friheten til å gjøre som man vil uten å skade andre.

, og hvor er alternativet.

På en øde øy med matpakke ?

Dere som ikke vil ha frihet har mange steder dere kan dra til: Sverige, Russland, NordKorea, USA etc ... men dere kan jo etablere dere på en øde øy også om dere foretrekker det.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...