Gå til innhold

Flagg på 17. Mai

Anbefalte innlegg

Er det ulovlig å bruke det norske flagget som dopapir?

Dette illustrerer tendensene vi får pga denne saken. Veldig lett å rakke ned på det Norske og det

Norske flagget, og helt "på sin plass" liksom. Bare fordi noen ytrer den mening, at de ønsker at

17 mai toget bør forbeholdes Norske flagg.

Hadde man sagt slikt om andre nasjoners flagg oppi dette her, ville rasisme-hylekoret stemt i

med en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette illustrerer tendensene vi får pga denne saken. Veldig lett å rakke ned på det Norske og det

Norske flagget, og helt "på sin plass" liksom. Bare fordi noen ytrer den mening, at de ønsker at

Hadde man sagt slikt om andre nasjoners flagg oppi dette her, ville rasisme-hylekoret stemt i

med en gang.

Jeg stilte et spørsmål. Jeg kan ikke rakke ned på et flagg, det er et flagg. Tenk om dere bare at gitt halvparten av tankegangen til alle dyrene dere slakter årlig som det dere gir til dette forbanna tøystykket

Jeg syns forresten rasisme er helt greit, så lenge det er forebeholdt meninger og ikke praktiserende lov. Jeg syns også det er helt greit at noen tørker seg i ræva med det norske flagget. Det er mye jeg syns er greit, men å forby mennesker fra å gjøre ting som ikke er farlig for andre syns jeg er helt forkastelig.

Lenke til kommentar

Jeg stilte et spørsmål. Jeg kan ikke rakke ned på et flagg, det er et flagg. Tenk om dere bare at gitt halvparten av tankegangen til alle dyrene dere slakter årlig som det dere gir til dette forbanna tøystykket

Jeg syns forresten rasisme er helt greit, så lenge det er forebeholdt meninger og ikke praktiserende lov. Jeg syns også det er helt greit at noen tørker seg i ræva med det norske flagget. Det er mye jeg syns er greit, men å forby mennesker fra å gjøre ting som ikke er farlig for andre syns jeg er helt forkastelig.

Pussig fyr du. Tillegger andre saker og ting i hytt og pinevær. "dyrene dere slakter". Tør man spørre hvem som

har fortalt deg at jeg har vært delaktig i det? Tar ikke livet av innsekter engang, såsant det kan unngås.

Så du synes rasisme er helt greit i tillegg til å ha anarki. Ja om det ikke er huskestue fra før, ville det minsanten

blitt det da. Bra det ikke er deg som bestemmer her i verden. :closedeyes:

Lenke til kommentar

Pussig fyr du. Tillegger andre saker og ting i hytt og pinevær. "dyrene dere slakter". Tør man spørre hvem som

har fortalt deg at jeg har vært delaktig i det? Tar ikke livet av innsekter engang, såsant det kan unngås.

Så du spiser ikke kjøtt? Er du virkelig så oppegående? Spiser du kjøtt så er du selvfølgelig med på å drepe dyr.

Så du synes rasisme er helt greit i tillegg til å ha anarki. Ja om det ikke er huskestue fra før, ville det minsanten

blitt det da. Bra det ikke er deg som bestemmer her i verden. :closedeyes:

Jeg har ingen form rasistiske meninger selv, men ja jeg syns det er helt greit at andre har slike meninger. Jeg syns alle meninger er helt greit.

Akkurat som du skjønner noe som helst av hva slags samfunn jeg vil ha.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Dette illustrerer tendensene vi får pga denne saken. Veldig lett å rakke ned på det Norske og det Norske flagget, og helt "på sin plass" liksom. Bare fordi noen ytrer den mening, at de ønsker at

Det er dette regjeringen ønsker.

Etniske nordmenn og alt som er norsk skal rakkes ned på, og Norge skal ødelegges.

Det er det regjeringen jobber for, og det er dette folket skal opplæres til.

Men det må gjøres gradvis og mest mulig i det skjulte, fordi hvis folket oppdager politikernes egentlige agenda, så ville det være slutt for dem og deres planer. Derfor er de veldig nøye med å hevde at dette er "konspirasjonsteorier"

Hensikten er bla å avskaffe nasjonalstatene og bane veien for en ny verdensorden.

http://www.youtube.com/watch?v=jyd-q7PfSqk

Selvsagt burde det være slik at det på feiringen av Norges nasjonaldag burde kun det Norske flagget brukes.

Slik det burde være i alle land, kun landets eget flagg på landets nasonaldag

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er dette regjeringen ønsker.

Etniske nordmenn og alt som er norsk skal rakkes ned på, og Norge skal ødelegges.

Det er det regjeringen jobber for, og det er dette folket skal opplæres til.

Jeg er ganske sikker på at hans utsagn var myntet på det at jeg spurte om det var lovlig å bruke det norske flagget til å trøke seg i ræva med? En handling særdeles få vil begå.

Jeg er ikke spesielt opptatt av å ødelegge Norge. Jeg bryr meg om mange mennesker som befinner seg her og er spesielt glad i den norske naturen. Dette er ikke noe jeg har lyst til å ødelegge. Når det gjelder den hellige bevisningen om nasjonalisme som verdensredder så er jeg ikke enig. Jeg har ingenting imot Norge som et koselig symbol, men når dette er et maktinstitutt så er ikke det noe jeg personlig vil støtte opp om.

Men jeg er vel kanskje bare ansatt av den norske stat? Eller er jeg en av deres tankeløse lakeier?

Ansamlingen av folk på dette forumet er faen i meg helt utrolig, og nei baltazar94 du er langtifra den som er mest gal ;) (Det betyr ikke at jeg syns du er fornuftig av den grunn)

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Jaha, begge flagg er like støtende for deg?

Vel faktisk er det ene endel noe værre enn det andre, ettersom det repreenterer dagens undertrykkelse, mens det andre er en historisk etterlevning.

Hva skal man ta hensyn til:

Det flagget man finner støtende som representerer det samfunnet man befinner seg i?

Eller menneskene som finner dette flagget støtende?

Ja, du kan så si. ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Som jeg har nevnt tidligere: Naziflagget er ikke noe nasjonalflagg idag. Det representerer en ideologi, ikke en etnisitet. Vi kan godt sette grensen - enten denne er moralsk eller juridisk - slik at vi godtar nasjonalflagg uten å godta naziflagg.

Det norske flagget representerer også en ideologi, nemlig nasjonalismen, noe dom "tilfeldigvis" den har til felles med Naziflagget.

Slik er det på de fleste av samfunnets områder, det går en grense for hvor mye som er akseptert. og den er sjelden alt eller ingenting. Vi kan godt ha en promillegrense som er høyere enn null, uten at vi derfor må tillate kjøring i stupfylla.

Geir :)

Liten tøybit OK

nazi-germany-flag-small.jpg

Stor tøybit, ikke ok?Norwegian_flag.jpg

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel faktisk er det ene endel noe værre enn det andre, ettersom det repreenterer dagens undertrykkelse, mens det andre er en historisk etterlevning.

Det er tydelig at noen av dere ikke vet hvor bra dere har det. Si meg; hva er (eksisterende)alternativet - i dag

og minst mange tiår framover, uten hverken flagg eller noen form for politisk styring ?

Lenke til kommentar

Frihet.

Skulle kanskje heller skrevet: Hvor er alternativet. Vi snakker altså om hvilket sted.

Hvis man da føler seg for ufri i Norge eller annen demokratisk nasjon ( som alle har flagg såvidt jeg vet :roll: )

Kan ikke skjønne at man ikke kan ha den "frihet" man vil her i landet. Hvis du ønsker noe mer likt Usa(?) kan du jo stemme Frp. Eller hva ønsker du?

Skal man ha velstand får man også yte. Kan ikke få i både pose og sekk. Og det skylder du på Norge og flagget for..?

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Det skal du selvsagt få lov til å mene. Så lenge du ikke vil møte barn med "reaksjoner for ordensforstyrrelse".
Som jeg har nevnt tidligere: Naziflagget er ikke noe nasjonalflagg idag. Det representerer en ideologi, ikke en etnisitet. Vi kan godt sette grensen - enten denne er moralsk eller juridisk - slik at vi godtar nasjonalflagg uten å godta naziflagg.

Jeg mener vi ikke trenger noen lov eller forskrift for hvilke flagg som tillates på 17. mai, men det er nettopp sånne ting som naziflagget jeg tenker på når det må være greit å kalle det en ordensforstyrrelse og vise bort vedkommende.

Flaggsaken i Ålesund synes jeg fikk en bra slutt.

Så du spiser ikke kjøtt? Er du virkelig så oppegående? Spiser du kjøtt så er du selvfølgelig med på å drepe dyr.

Man trenger ikke være slakter for å kunne spise kjøtt. At man spiser kjøtt betyr ikke at man personlig må ta seg av hverken drapet eller parteringen. Men jeg skjønner ikke helt hva dette har å gjøre med flagg.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne at man ikke kan ha den "frihet" man vil her i landet. Hvis du ønsker noe mer likt Usa(?) kan du jo stemme Frp. Eller hva ønsker du?

Skal man ha velstand får man også yte. Kan ikke få i både pose og sekk. Og det skylder du på Norge og flagget for..?

At du ikke skjønner er trolig fordi du ikke helt har fått med deg hva ordet frihet betyr:

Liberty consists in the freedom to do everything which injures no one else
http://en.wikipedia....Rights_of_Man på norsk:
Man skal ikke plage andre, ... og for øvrig kan man gjøre hva man vil.    
http://no.wikipedia....Kardemommeloven Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Ja, det er forskjellsbehandling og sånn bør det være. Akkurat som når man holder barnebursdag og forskjellsbehandler ved at kun bursdagsbarnet får gaver, blåse lys på kaka etc.

Det er en stor gråsoneforskjell mellom det som skjer mellom en liten mengde mennesker, og i en stor menneskemasse på en offisiell fridag.

Å si at man bør forskjellsbehandle per se, det er en veldig pussig påstand. Lurer på hvilke allmenngyldige argumenter du kan føre for det.

Lenke til kommentar

Det er trolig fordi du ikke helt har fått med deg hva ordet frihet betyr:http://en.wikipedia.org/wiki/French_Declaration_of_the_Rights_of_Manpå norsk:http://no.wikipedia.org/wiki/Kardemommeloven

Det er ikke akkurat noen triviell definisjon, nesten alt vi gjør skader, eller har potensiale for å skade andre.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...