Edorph Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Heisann, Jeg har en vel 2 år gammel Acer Travelmate 210 som jeg tenkte på oppgradere litt. Installert har den 128 MB minne, noe som er litt i minste laget når jeg gjør litt flere ting på en gang. Derfor tenkte jeg å kjøpe en brikke til, enten 128 MB eller 256. Kan jeg kjøpe Apacer 256MB PC-100 SODIMM, eller må jeg kjøpe minne av merket Acer siden det er en Acer maskin? 128 MB minne for TM210 laget av Acer koster jo 420 kr, mens 256 MB fra Apacer koster ca en hundrelapp mer (psdata.no). DVD-ROMen på maskinen har dessuten tatt fullstendig kvelden; vil ikke lese hverken retail eller brente CD-/DVDer. En Acer DVD 8X Module for TM 210 koster vanvittige 3342,- (http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=939...lAction=details). En Teac DVD ROM 8X Slimline koster derimot 955,- (http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=935...lAction=details), hvilket er overkommelig. Hva er forskjellen på disse to? Kan jeg i det hele tatt få puttet sistnevnte inn i Travelmaten min? Og hvorfor koster den første så mye? Siste, men ikke minst, trenger jeg et nytt batteri. Her er jeg helt uvitende, men slik jeg har forstått det lønner det seg med Lithium-ION batteri i forhold til NiMH. Noen anbefalinger? vh Frode Nilsen Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Bumpe-ti-bump. Er det ingen som kan hjelpe en stakkar i nød? Lenke til kommentar
herregud Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Det skal fungere fint å bruke en apacer brikke sammen med den du har fra før. Ang. DVD-spiller så vet jeg ikke. Det står kanskje i manualen til datamaskinen din. Av batteri så står det nok også i manualen hva du kan bruke av batterityper. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Ah, tok sannelig tid å få svar fra kundesupport der i gården. Fungerer det å sette PC133 SO-DIMM i maskinen, når den er beregnet for PC100? Prisen for 256MB PC133 er praktisk talt lik prisen for 128MB PC100. Lenke til kommentar
iNas Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg regner med at du kan anvende standard minne eksempelvis fra forhandleren der du kjøpte din Acer. Det finnes bort i mot bare batterier på Litium-ioner, så der seiler du mot trygg havn. Vet ikke helt hva som er i veien med Dvd-ROM. På stasjonære hadde også jeg endel problemer med å avspille filmer, det ordnet seg imidlertid ved å oppdatere drivere. Om nødvendig må du avinstallere eksisterende drivere og konfigurere på attributter for dvd-spilleren i enhetsmenyen. Enten finner du den innover Kontrollpanel eller så kan det utføres i programmet for DVD-medier. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Men kan jeg sette inn en PC-133 brikke i maskinen, når den kun har støtte for PC-100 minne (ved at da PC-133 brikka bare kjører på PC-100 hastighet)? Prisen for PC-100 SO-DIMM 128 MB : 477,- Prisen for PC-133 DO-DIMM 256 MB : 453,- (begge to er av merket Acer)(psdata priser) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487 Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Om du vet vad du gör, kan du ta ut din cd-läsare och se lite på den. Dessa kommer i standardformat från producenten, och så sätter acer eller dell eller vem det nu är, på lite plastbitar så att den passar i deras maskiner. det är detta som acer tar en massa extra pengar för. om du kan särskilja vad som är extra och om det kan tas bort och sättas på en ny läsare så kan du köpa en lös slimline/laptopenhet. på den stapeln som är på psdatas sida ser det ut som om det är bara en liten plastbit baktill som är påsatt. mvh, Anders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå