Gå til innhold

Innkjøp av min første gamer-pc | Budsjett: +/- 9000


Anbefalte innlegg

Syns denne er ett godt kjøp http://cdon.no/elekt...-_w7hp-20351655 Denne er bedre enn det forslaget til Ace85. Den er bedre bare med ett Gtx 580 kort også. Gtx 580 ligger jamt med 7870 http://www.anandtech...duct/548?vs=517

Greit at det ikke er ferskeste grafikk kortet, men her får du mere ytelse for pengene. Her har du også muligheten til å selge det ene 580 kortet for rundt 1000kr og eventuelt legge dette i skjerm eller noe annet.

"Siden finnes ikke" får jeg opp. Kan du prøve på nytt? Tar alle de rådene jeg kan få før jeg svir av flere tusen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, ser ut som de har solgt det de hadde av den. Men den var bra. 3770K, HK som støttet SLI, 2x gtx 580, hx 850w psu, 16gb ram, ssd, 2 tb hdd, mus, tastatur, Windows ++

Synd at den ble borte men kan jo hende den dukker opp der igjen. Den kostet 8990kr på cdon.

Thor asator v2 var navnet på maskinen

Endret av otl
Lenke til kommentar

Angående kabinettet.. er det stort nok til alt som skal inni? Så så lite ut :tease:

Og hvor mye må jeg opp i pris for å få et skjermkort som er hakket bedre? Takker for svar, igjen!

Hakket bedre vil vel være Nvidia 670. Koster vel rundt 2400. Samme gjelder for Radeon 7950.

Det mest relevante når det kommer til størrelse, er hovedkort-standard. Så det skulle funke det, altså.

Lenke til kommentar

Angående kabinettet.. er det stort nok til alt som skal inni? Så så lite ut :tease:

Og hvor mye må jeg opp i pris for å få et skjermkort som er hakket bedre? Takker for svar, igjen!

 

Kabinettet støtter vanlig atx størrelse.

Ang skjermkort, så er gtx 670 et bra kort. Kan overklokkes til nær 680 ytelse.

Skal du ha et bra 670 kort, så må du regne med å bruke rundt 3000,-. Da ville jeg heller kjøpt hd7970.

Jeg kan prøve å sette opp en ny liste til deg med en bedre gpu, hvis du vil?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke det, men hvis du har veldig lyst så kjør på :) Det jeg er ute etter er en PC som kjører spill som DayZ på minst high, helst max, men så er jeg totalt noob da så jeg vet ikke om det er for høye ambisjoner.

 

Da må jeg skuffe deg, dayz krever noe vanvittig av cpuen, og selv med min pc (som står i kommentaren) så får man store drops innimellom.

 

Ett godt tips er å kaste vekk den tvangstanken om at det er viktig og kjøre spill på max.

Og hvis du ikke klarer det, så kan jeg si at du må minst på ett budsjett på rundt 20k skal du tenke tanken om å makse alle spill.

Lenke til kommentar

Da må jeg skuffe deg, dayz krever noe vanvittig av cpuen, og selv med min pc (som står i kommentaren) så får man store drops innimellom.

 

Ett godt tips er å kaste vekk den tvangstanken om at det er viktig og kjøre spill på max.

Og hvis du ikke klarer det, så kan jeg si at du må minst på ett budsjett på rundt 20k skal du tenke tanken om å makse alle spill.

Hvordan tror du denne ville klart seg da? Medium? High?

 

Nytt forslag:

post-213676-0-91446100-1367346212_thumb.png Antall varer i kurv 12 stk. Pris i alt 9.096,00 kr.

Men vil det være lurere av meg å gå for det siste oppsettet du lagde? Er det mye bedre?

Endret av EAga
Lenke til kommentar

Hvordan tror du denne ville klart seg da? Medium? High?

 

 

Men vil det være lurere av meg å gå for det siste oppsettet du lagde? Er det mye bedre?

 

Har du budsjett til å gå høyere da?

Hvis ikke er det vel best å bare kjøpe det beste for det du har råd til, også fikle selv med innstillinger.

 

Dessuten, det er ekstremt subjektivt hvor lav fps du kan leve med, så du må bare finne ut selv hva som fungerer for deg.

Lenke til kommentar

Vil helst ikke overskride 9000 kroner, så jeg går for Ace sitt første forslag.

 

Er noen siste ting jeg lurer på før jeg bestiller. Følger alt av kabler, skruer osv. med eller om dette må kjøpes utenom, og det kommer vel med instruksjoner til de forskjellige komponentene om hvordan de skal settes på plass osv.?

Lenke til kommentar

Hvordan tror du denne ville klart seg da? Medium? High?

 

 

Men vil det være lurere av meg å gå for det siste oppsettet du lagde? Er det mye bedre?

 

Forskjellen på oppsettene er at det siste har et bedre skjermkort. Ellers er det ikke så mye forskjell.

Kabler og skruer følger med. Følg instruksjoner og bruk youtube, så skal det være en smal sak å sette sammen maskinen.

Det siste forslaget blir ca 9200 med frakt, så du må ta det forslaget som passer deg best.

Lenke til kommentar

Okei, så av de to, så er det siste forslaget best om jeg har forstått det slik(begynner å bli litt seint på natta ;))? 9200 går greit. Men er det kun skjermkortet som er bedre? Isåfall kan jeg jo bare bytte ut skjermkortet i det første oppsettet og bestille fra Dustin?

 

Aldri hørt om proshop.no før, men siden du har benyttet deg av siden så er de vel til å stole på.

Endret av EAga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...