Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hører på det utviklerne forer inn i øregangene. Det er sjeldent jeg hører på ekstern musikk under gaming.

 

Når jeg spilte WoW hørte jeg hele tida musikk. Fikk slått to fluer i en smekk. Får hørt en god del musikk i løpet av ei tolvtimers-økt i Azeroth. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg synest Skyrim har ganske bra komponert musikk. Sier det samme om dragon age også.

Spill har generelt svært dårlig komponert musikk, mye av skylda kan tillegges at det nettopp er spill og musikken skrives og fremføres til alt for uklare situasjoner. Den beste musikken i spill er i åpningene, eller musikk som skrives eksklusivt til cutscenes, Crysis 2 hadde for eksempel deler av musikken skrevet av Hans Zimmer og

.
Lenke til kommentar

Det er vel ganske subjektivt uansett hva som er bra eller ikke. Jeg kan sitte å høre på Skyrim sine atmosfæriske sanger uten å spille, nettopp fordi jeg liker den selv. Men ja, hvis noe skal være passende er det helt klart musikk til en spesifikk scene eller slikt er best.

Lenke til kommentar

Liker best ambient og vokaløs musikk når jeg spiller. Er bare noe med stemmer som for konsen til å glippe.

 

Eksempel på ambient:

http://www.youtube.com/watch?v=hQx9df2s2XQ

 

Når jeg kommer til å tenke på det, er det vel noe jeg har plukket opp fra RareWare sine tider med GoldenEye og Perfect Dark.

 

Perfect Dark spesielt, helt epic soundtrack på dette spillet:

Endret av Danek
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spill har generelt svært dårlig komponert musikk, mye av skylda kan tillegges at det nettopp er spill og musikken skrives og fremføres til alt for uklare situasjoner. Den beste musikken i spill er i åpningene, eller musikk som skrives eksklusivt til cutscenes, Crysis 2 hadde for eksempel deler av musikken skrevet av Hans Zimmer og

.

Hvordan kan du si det?

Vil heller si at det er din mening, jeg ser noe helt annet en du ser , ufattelig mange spill som har så bra musikk som ikke kan måles av filmer,

 

Hanz zimmer er perfekt for spill for alle sangene hannes har en slags episk og trist tone, men han er langt fra bedre en andre komponister som lager musikk til spill, bare opskrytt.

 

Pluss at når noen lager musikk til spill må Ost være 1-3 time lengre en film ost, så det kreves mere i visse lange spill.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du si det?

Vil heller si at det er din mening, jeg ser noe helt annet en du ser , ufattelig mange spill som har så bra musikk som ikke kan måles av filmer,

 

Hanz zimmer er perfekt for spill for alle sangene hannes har en slags episk og trist tone, men han er langt fra bedre en andre komponister som lager musikk til spill, bare opskrytt.

 

Pluss at når noen lager musikk til spill må Ost være 1-3 time lengre en film ost, så det kreves mere i visse lange spill.

Spillmusikk har typisk ikke:

Dynamikk

Aksenter

Tempoendringer

God/følelsmessig fremføring.

 

Dette er min mening, men jeg er bare en smågod trombonist som vurderte å gå proff før nikkelallergien min ble oppdaget så det er veldig mulig jeg ikke er verdens beste til å komme med slike påstander. Jeg har allerede begrunnet akkurat hvorfor jeg mener dette er tilfelle: spillet har ikke kontroll over dramatikken i spillet til enhver tid og må derfor ha veldig statisk musikk for å matche et større spekter av situasjoner.

 

Nå, spillmusikk kan ha gode melodier og passasjer, problemet er bare at det sjeldent brukes en annen styrkegrad enn forte, og spillestiler som marcato, staccato, moderato, giocoso, etc. kan du bare glemme å høre i spill.

Lenke til kommentar

Spillmusikk har typisk ikke:

Dynamikk

Aksenter

Tempoendringer

God/følelsmessig fremføring.

 

Dette er min mening, men jeg er bare en smågod trombonist som vurderte å gå proff før nikkelallergien min ble oppdaget så det er veldig mulig jeg ikke er verdens beste til å komme med slike påstander. Jeg har allerede begrunnet akkurat hvorfor jeg mener dette er tilfelle: spillet har ikke kontroll over dramatikken i spillet til enhver tid og må derfor ha veldig statisk musikk for å matche et større spekter av situasjoner.

 

Nå, spillmusikk kan ha gode melodier og passasjer, problemet er bare at det sjeldent brukes en annen styrkegrad enn forte, og spillestiler som marcato, staccato, moderato, giocoso, etc. kan du bare glemme å høre i spill.

Jeg kan ikke tilby særlig konstruktiv tilbakemelding siden du går mere inn i hva musikk lages av.

 

Jeg går mere etter følelser, jeg spiller selv i band, men vil ikke kalle meg utdannet innen musikk, men jeg har brukt mesteparten av livet mitt på og høre alt fra psykisk ødeleggende musikk til den mest kjedeligste radio musikken som finnes.

 

Synd med nikkelallergien , kjenner en kollega som ville bli profesjonell i et yrke med kunne ikke på grunn av lignende problem.

 

Kan ikke si mere en at jeg trur du tenker for mye på det tekniske innen musikk, og lar deg kun like følelses messig musikk visst det har en viss profesjonell framførrelse.

 

Beklager for dårlig norsk,

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke tilby særlig konstruktiv tilbakemelding siden du går mere inn i hva musikk lages av.

 

Jeg går mere etter følelser, jeg spiller selv i band, men vil ikke kalle meg utdannet innen musikk, men jeg har brukt mesteparten av livet mitt på og høre alt fra psykisk ødeleggende musikk til den mest kjedeligste radio musikken som finnes.

 

Synd med nikkelallergien , kjenner en kollega som ville bli profesjonell i et yrke med kunne ikke på grunn av lignende problem.

 

Kan ikke si mere en at jeg trur du tenker for mye på det tekniske innen musikk, og lar deg kun like følelses messig musikk visst det har en viss profesjonell framførrelse.

 

Beklager for dårlig norsk,

Det jeg mener er at spillmusikk ikke er godt komponert, nettopp fordi spillmusikk ikke kan benytte seg av det fulle spekteret med virkemidler man har tilgjengelig når man komponerer musikk. For å oppnå god komposisjon må man faktisk benytte seg av alle virkemidler som er tilgjengelig, og da er det umulig for spillmusikk å være godt komponert.

 

Det skal heller ikke mye til for å begynne i band, variansen i musikalsk kompetanse for bandmedlemmer er enorm i min opplevelse.

 

Musikk er i svært høy grad matematisk og teknisk, jo før du forstår det, jo fortere tar du et steg oppover ;)

Lenke til kommentar

Spiller jeg spill med historie og/eller spill der jeg er nødt til å følge med går det i musikken til spillet. Er det derimot et MMO eller spill hvor jeg kan bruke så lang tid jeg vil (SimCity, bilspill osv) går det i den vanlige musikken min. Grunnen er rett og slett at uansett hvor bra spillmusikken er, blir det fort kjedelig å høre på den etter noen timer. Har man 20+ timer i et spill vil man som regel ha hørt alt før. Men jeg skrur bare av musikken i spillet. Lydene og alt det der er på likevel. I tillegg har jeg et tastatur der jeg bare trykker en knapp for å starte og stoppe musikken, så i Old Republic osv pauser jeg musikken når jeg får dialog.

 

Musikken jeg hører på er for øvrig alt mulig fra Dimmu Borgir til Steppenwolf til Billie Joe Spears til Gangnam Style. Litt av hver, med andre ord. :p Og selvsagt litt Monthy Python innimellom.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

har dere en liste med p3 musikk jeg kan borrow from you, jeg trenger bra musikk om dagen, forslag eller? jeg er desperat. digger mcmusic cder. bra musikk du har lagd forresten TS, digg, noen tenker kanskje slik: :hmm: men jeg tenker slik om melodien din: :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...