FpsStu Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 slik jeg ser det, så er det 7 ads som blir vist på Hw.no sin hjemmeside hver gang jeg går på hjemmesida, Hvor tøft ville det vært hvis for hver 5000. ad som blir vist, så inneholder ad'en ikke bare link til webshop'en, men også til en pop-up, der det står at personen har vunnet Hw.no ad-konkuransen, Så fyller en inn e-mail, så får personen et gavekort til 500kr til webshop'en han klikka på! Hvis den 5000'ende ad'en ikke blir klikket på, så starter syklusen på ny! På denne måten får Web shopene mer klikk, pluss at hw.no får mer penger fra webshop pga 10-25øre pr.klikk, så det blir mere tester! Alle vinner på dette!! Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Høres ut som en grei ide. Men har du tenkt over at på en slik plass så er andelen folk som bruker en eller annen form for popupstoppere utrolig høy? Vil du da tvinge folk til å surfe en side av gangen og skru stopperen av og på for hver gang personen er innom hardware.no? Får egentlig hardware.no penger per klikk? Trodde de baserte seg på antall visninger jeg? Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 det er jo den personen sitt problem... Er jo alltid slike problemer i samfunnet... Hjemløse mannen som skulle fylle inn adressa si i konkurranse kupongen vinner kupongen som må fakses inn, men personen eier ikke faks 586 brukere som ville vinne en splitter ny P4 data, men kunne ikke fordi konkurranse java spillet krevde minst 233mhz... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Alle priser er eks. mva. p/v = pris per visning. sier vel sitt. Ingen vits med noen gevinst for å trykke på linkene fra hw.nos side ihvertfall. Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Egil.B: Hæ, den var jeg ikke med på..? Amino: Enhver popupblokker med litt iq sørger for at man kan tillate popups fra spesielle domener, og siden jeg ikke har vært med på reklame popups fra hw.no så ser jeg ingen grunn til at man behøver å aktivere den for dette domenet. Dette kan dessuten løses ved å bruke en annen link for disse vinnerreklamene - det må ikke være popup, men KAN være en link til en annen side under hw.no, som skriver ut registreringssiden. PS; fører ikke et klikk til en visning..? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Hvis den 5000'ende ad'en ikke blir klikket på, så starter syklusen på ny! På denne måten får Web shopene mer klikk, pluss at hw.no får mer penger fra webshop pga 10-25øre pr.klikk, så det blir mere tester! Alle vinner på dette!! De tjener pr visning. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 Hvis den 5000'ende ad'en ikke blir klikket på, så starter syklusen på ny! På denne måten får Web shopene mer klikk, pluss at hw.no får mer penger fra webshop pga 10-25øre pr.klikk, så det blir mere tester! Alle vinner på dette!! De tjener pr visning. skjønner fortsatt ikke hva du mener... Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Hvor tøft ville det vært hvis for hver 5000. ad som blir vist, så inneholder ad'en ikke bare link til webshop'en, men også til en pop-up, der det står at personen har vunnet Hw.no ad-konkuransen, Så fyller en inn e-mail, så får personen et gavekort til 500kr til webshop'en han klikka på! Jeg hadde lukket popup-vinduet (om tilfeldigvis ikke popup-killeren min var aktiv). Samt jeg hadde mistet mye av troverdigheten som hardware.no hadde opparbeidet seg fordi de hadde godtatt reklame med popup. Spesielt en som spør om epost-adressen din, noe som jeg automatisk hadde tolket som innsamling av epost-adresser til spam-formål. Forsøker selv å unngå mest mulig firmaer (og web-siter) som feller for fristelsen med pop-up reklame, dessverre så er det ikke alttid så enkelt når den store hopen har falt for fristelsen. Så hardware.no ikke fall for popup-fristelsen (eller popback), selv om "useriøse" firma tilbyr dere gull og grønne skoger. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 hw.no tjener ikke penger pr klikk, men pr visning. med andre ord er det ingen hensikt ved å øke antall klikk. Uansett så ønsker neppe hw.no at brukerne deres skal klikke på bannerene på måfå. Det er neppe en innstilling annonsørene setter pris på, og det virker som hw.no allerede har et godt forhold til sine annonsører. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 pluss at hw.no får mer penger fra webshop pga 10-25øre pr.klikk, så det blir mere tester!tror du at Hardware tar en så lav pris? virkelig? du tar så feil, så feil.Eller, du tar jo ikke SÅ feil da. Tallene du har der er per visning, men jeg skal vedde mye på at Hardware også har klikkbaserte ads og de har nok en langt høyere pris. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Tja, så spørs det hvor lett det er å utnytte det også da... Lage et script som klikker på bannerene for seg og la det kjøre over nettene.. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Tja, så spørs det hvor lett det er å utnytte det også da... Lage et script som klikker på bannerene for seg og la det kjøre over nettene..noe som leder til dette spørsmålet: hvem gidder da å satse på slik reklame? Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Til dere som er imot popups: Ikke noe problem. Når dere trykker på en link idag, og dette åpner seg i et nytt vindu så er det ikke dermed sagt at det er en popup... Dette kan gjennomføres så enkelt at når man trykker på reklamen så åpner annonsørens side seg i et nytt vindu som vanlig, mens hardware vinduet viser en side i hardware domenet om sier du har vunnet reklamekonkurransen og at du må legge igjen e-post. Vil dette ødelegge hardwares troverdighet? Vil popupkilleren din forhindre dette? Vil du automatisk lukke hardware vinduet fordi det forandret innhold etter at du kilkket på en link? (retter meg nå litt mer mot kjhanken) Det er ikke snakk om reklame med popup i det hele tatt. Det er fortsatt en helt vanlig bannerannonse vi snakker om her, forskjellen ligger i hva som skjer når/hvis du klikker på den. De som bruker hodet litt klarer å skille mellom sider som bare samler inn e-post på måfå og sider som trenger e-post til kontakt - f.eks. hvis du skulle vinne en konkurranse, og nettopp her kommer troverdigheten til hardware inn. Vi vet at hw ikke misbruker e-posten din. Dette er heller ikke snakk om at useriøse firamer tilbyr noe som helst. Dette var bare ment som et forslag til konkurranseavtale hw kan inngå med annonsørene for å øke traffikken til sidene deres. Personlig så syntes jeg ideen var spenstig, men jeg skjønner jo, som Egil.B påpeker, at dette sansynligvis ikke er en innstilling annonsørene setter pris på. Det er klart an man helst vil ha kvalitetestraffikk, ikke bare masseklikking. PS; spør igjen - vil ikke et klikk føre til en visning (eller mener dere at hw.no får betalt fra annonsørene for hver visning av hw-siden med banneret på)? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 De får betalt for hver gang annonsen vises på hw.no Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Høres ut som en grei ide. Men har du tenkt over at på en slik plass så er andelen folk som bruker en eller annen form for popupstoppere utrolig høy? Vil du da tvinge folk til å surfe en side av gangen og skru stopperen av og på for hver gang personen er innom hardware.no? Får egentlig hardware.no penger per klikk? Trodde de baserte seg på antall visninger jeg? Bruk mozilla da. Kommer et lite ikon nederst på skjermen når en poup blokkes. Klikk på dne og vips kommer den likevel Og du kan legge inn hoster som får lov å lage popups. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Høres ut som en grei ide. Men har du tenkt over at på en slik plass så er andelen folk som bruker en eller annen form for popupstoppere utrolig høy? Bruk mozilla da. Kommer et lite ikon nederst på skjermen når en poup blokkes. Klikk på dne og vips kommer den likevel Og dette gjør du til vanlig hver gang det kommer en popup du lurer på hva er? Mister ikke popupstopperen din en del av meninga da? Jeg sa heller ikke noe om at det var mitt problem, bare hintet til at det er utrolig mange på ei data-side som faktisk bruker ting som popupstoppere. Om de personene bruker Mozilla, Opera eller en plugin i IE forandrer veldig lite på det faktum. Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Igjen kommer argumentet mitt med at dette er en trusted site som man kan slå av popupstopperen på. Om man ikke vil så må man ikke, men da går man glipp av premien. Eller: det trenger ikke være en popup i det hele tatt. Vindu 1 = siden annonsen vises på. Vindu 2 = siden som åpnes med annonsørens innhold ved klikking på reklame. Hvis du vinne endrer vindu 1 seg til å vise "Gratulerer du har vunnet"-side og stjeler fokus Voila, ingen ulovlige popups som popupkillere stanser PS; det er stor forskjell på et lite ikon som lyser opp, og en diger irriterede reklame som lyser deg midt i trynet... Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Høres ut som en grei ide. Men har du tenkt over at på en slik plass så er andelen folk som bruker en eller annen form for popupstoppere utrolig høy? Bruk mozilla da. Kommer et lite ikon nederst på skjermen når en poup blokkes. Klikk på dne og vips kommer den likevel Og dette gjør du til vanlig hver gang det kommer en popup du lurer på hva er? Mister ikke popupstopperen din en del av meninga da? På ingen måte. Er fortsatt plenty med andre popups som jeg da velger å ikke ta frem. Og det finnes hjerneskadde webdesignere som gjør popups til en del av designen (ikke reklame i popupsen, men innhold...). Å ha en 'angreknapp' er for meg kritisk for at popup-blokkeren skal være nyttig. Men on topic: aggressiv markedsføring som popups medfører at jeg blokker ALL reklame på siden, premie eller ikke. Det er MIN maskin, og jeg styrer hvilke vinduer som skal være åpne, ikke en gal webmaster. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 men når du klikker på et reklamebanner så er det ikke lenger en uønsket popup... Lenke til kommentar
yodarcc Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 De får betalt for hver gang annonsen vises på hw.no morro med F5? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå