Hawkis Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 (endret) Har tenkt til å kjøpe meg en ny ungdomsbåt. Båten må kunne starte med 9.9/15 hk og deretter etter ca et år oppgraderes til en sterkere motor. Har tenkt litt på en Porch 3900. Hvordan ligger denne i vannet? Hvordan vil denne kjøre med 9,9/15 hk motor og senere bli oppgradert med en større motor? Er usikker på om jeg vil ha en Porch 3900, så bare kom med innspill! Den må ligge bra i vannet, og se bra ut. Helst en spiss baug som speedbåtene har Si ifra hvis dere trenger mere info! Takk for svar på forhånd! Størrelse: 12-15 fot Maks fart: 20-30 knop Pris: 35.000 kr og under. Seter: Minst 4 Endret 28. april 2013 av Mrhakhar Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Du har vel uansett ikke lov til å føre en båt som gjør mer enn 10 knop før du er 16 år så.. Hvilken hastighet du holder er irrelevant, det er makshastighet for båten som er viktig. Du kan heller ikke føre båt med mer enn 10hk før du har blitt 16. Lenke til kommentar
Hawkis Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 (endret) Du har vel uansett ikke lov til å føre en båt som gjør mer enn 10 knop før du er 16 år så.. Hvilken hastighet du holder er irrelevant, det er makshastighet for båten som er viktig. Du kan heller ikke føre båt med mer enn 10hk før du har blitt 16. Det er derfor jeg skal begynne med en 9.9hk motor for så å oppgradere motoren etter et år da jeg bli 16. Endret 28. april 2013 av Mrhakhar Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Beste løsningen er nok heller å kjøpe seg en mindre båt med 9,9 for så å selge denne og kjøpe en større med større motor senere. Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet til høsten/vinteren med å kjøpe... Lite kupp å gjøre nå så nærme sesongen Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Å vente til høsten med å kjøpe båt var nå et deprimerende råd når vi er på vei inn i mai; selv om en kanskje kan få bedre kupp til høsten er det jo verdt noen kroner å ha båt i sommer. Men å kjøpe en båt en faktisk har lov til å kjøpe i år for så å bytte den ut senere kan være en grei plan. Som Snylter skriver vil ikke trådstarter ha lov til å kjøre en liten og hurtiggående båt, selv om den har 9.9hk. Om en i praksis får store problemer av å bryte denne loven vil nok variere litt av hvordan man kjører, hvor man bor og hvor mye flaks en er oppsatt med. Dessverre blir det meste av svinkjøring på sjøen aldri gjort noe med. PS: Med seilbåt får du masse action, båt du har lov til å føre, lave drivstoffutgifter og soveplass til hele kameratgjengen. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Det er derfor jeg skal begynne med en 9.9hk motor for så å oppgradere motoren etter et år da jeg bli 16. De fleste typiske ungdomsbåter med 9,9 gjør mer enn 10 knop som makshastighet. Da har du uansett ikke lov til å føre den. En Porch 3900 vil jeg nok tro gjør mer enn 10 knop selv med en 9,9 Lenke til kommentar
Hawkis Skrevet 29. april 2013 Forfatter Del Skrevet 29. april 2013 (endret) Jaja. Endret 1. mai 2013 av Mrhakhar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå