Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst] Tusen spørsmål angående både det ene og det andre.

sevs

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Skal bygge denne: Ghetto

Lurer på om det er vits i å gå for 670? Er det nok med HD4000 eller hva det heter? Skal spille litt, men trenger ikke det aller beste. Hvilke(t) skjermkort kan man sammenligne med HD4000?

Går det an å ha dual screen med en skjerm tilkoblet skjermkortet, og en annen skjerm tilkoblet hovedkortet? (Tenkte at jeg kanskje kunne spare litt ved å ikke kjøpe 670, men å bruke et gammelt jeg har liggende i stedet (på grunn av at hovedkortet ikke har en tilkobling jeg kan ha bruk for)).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du et HD4xxx liggende? Eller skal du kjøpe deg HD4xxx?

Du kan spare penger vis du går for HD7950, disse ligger på 2k +. Ellers så ser GTX 670 kortet du skal ha deg bra ut. Ser også ut som om du skal bygge deg en liten mini PC, og man går ikke all verden inn i disse kabinettene.

Men du trenger ikke 850w for å dra GTX 670 eller HD 7950. Holder med en 650w +

Lenke til kommentar

Oisann. Glemte å nevne noen ting. Med HD4000 mente jeg innebygd Intel-grafikk. Skal lage kabinett selv, så plass blir egentlig ikke noe problem, men tenker 670 directcu mini eller mindre.

Trenger ikke 850w, nei, men har hørt at psuen varer lengre med mer wattage. Og vil være på den sikre siden uansett. :)

Og kanskje denne blir oppgradert en gang om leeenge.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

HD 4000 er ikke sammenlignbart med noe skjermkort du kan få henda på i dag. Tenk halvparten så kraftig som GT 610 ;)

Skjermkortkjøp bør baseres på hvilke krav du stiller, ikke hvor ofte det skal brukes. Skjermkort får ikke nevneverdige slitasjeskader over tid med mindre du kjører dem på full pupp, og da snakker vi fortsatt om at de må gå slik i tre-fire år før du ser noen effekt. At du bare skal spille litt hjelper ikke om skjermkortet ikke duger ;)

Se på GTX 650 Ti BOOST og HD 7850, disse klarer alt av spill i dag og vil kunne kjøre spill en god stund fremover.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At man kan bruke en skjermoutput fra hovedkortet samtidig som man utvider skrivenordet og bruker en skjerm som er tilkoblet grafikkortet.

Eller tar jeg helt feil?

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...