DrErling Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Mange hovedkort starter ikke dersom floppykabelen står feil vei. Sjekk dette. Rambrikken må i noen tilfeller stå i ramslot 1. Sjekk at ikke rambrikken står i ramslot 3 og at 1 og 2 er tom. Sjekk at rambrikken står skikkelig i. Hovedkortet får strøm, mao er poweret sansynligvis iorden. Det er ikke polaritet på powerknapp-ledningen. Det er en bryter. Det er det samme hvilken vei denne står. Sjekk at evt PCI kort og skjerkortet står skikkelig i. Det jeg har vært borti flest ganger er floppykabelen... DrErling Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Er det du som har bygget maskinen? Prøv følgende: 1. Er du sikker på at du har koblet til kabelen på korrekte pinner? 2. Finn kabelen som knytter powerknappen til hovedkortet. 3. Koble kabelen fra hovedkortet. 4. Snu kontakten 180 grader og sett den tilbake på samme sted. Dette har da absolutt INGENTING å si Helt korrekt, det er bare LED's som er polaritetsavhengige Som andre har sagt, prøv å kortslutte de to pinnene for powerknappen. (tips: bruk en jumper til dette -men ikke ta den fra et sted på hovedkortet, bruk en overflødig en ) Den grønne lampa på hovedkortet er kanskje bare for å vise at hovedkortet får 5V -Standby spenning... Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 retter spørsmålet min litt: _NÅR_ var det det grønne lyset begynte å lyse? Du må jo ha gjort noe riktig Prøv å nappe ut IDE-kablene (de gråhvite flate). Ta ut alt av PCI-kort (står festet vinkelrett på hovedkortet i hvite spor) unntatt skjermkortet. Det som da er festet til hovedkortet er prosessor (med vifte), ram og skjermkort. Start opp med dette og se hva som skjer edit; den grønne led-en "endrer" seg sikkert til rød ved oppstart Lenke til kommentar
xthal Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Er det du som har bygget maskinen? Prøv følgende: 1. Er du sikker på at du har koblet til kabelen på korrekte pinner? 2. Finn kabelen som knytter powerknappen til hovedkortet. 3. Koble kabelen fra hovedkortet. 4. Snu kontakten 180 grader og sett den tilbake på samme sted. Dette har da absolutt INGENTING å si det er en høflig måte å si "har du huska å sette i stikk-kontakten ditt grauthue?" mye brukt her jeg jobber Lenke til kommentar
Star Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Har en kompis som har samme problemet... Han har jo gitt pc`n litt bank.. Tjuvkobla psu.. funka som bare d, men da er det vel hovedkortet som er dødt? lukter litt svidd? Lenke til kommentar
E.P Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Har prøvd det meste nå, alt fra å snu floppykabler til å kortslutte power-knappen, men ingen ting ser ut til å funke! Skal prøve å dra ut alt det overflødige, men av tidligere erfaringer hjelper ikke det noe særlig... Noen andre forslag, f.eks hvor jeg kan finne manual til hk? Finnes ikke på asus' nettsider i hvert fall, så da blir vel google-søk det som ligger nærmest å finne noe. Prøver det jeg. Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 enten hk eller psu er dødt. Kan du prøve en annen psu så gjør det, eller så kan du jukse litt for å teste om det virkelig er psu som er byby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå