Gå til innhold

Radeon HD 7970 VS GTX 670/680


k1mzor

Anbefalte innlegg

Hvilke av disse korta er best? Radeon har jo 1GB mer minne enn gtx korta, men nvidia kort er jo veldige gode kort de og. Lenge siden jeg har fulgt med i HW verden, så det er mye å ta igjen skjønner jeg.. Har ikke så veldig lyst til å bruke mer enn 3500 på et kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvordan er det med lydnivå/kjøling på 7970? Jeg har ikke tenkt til å gå over til vannkjøling, så det må evt bli en bedre vifte. Hva slags vifte annbefales til kortet? Rart at komplett kun har en vifte til skjermkort..

Du finner ikke et 7970GHz Edition som har en virkelig bråkete vifte.

 

Ytelsesforskjellen på 680 og 7970Ghz er så liten at det stort sett er en smakssak, men de nyeste spillene i dag har en tendens til å kjøre best på 7970GHz.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du finner ikke et 7970GHz Edition som har en virkelig bråkete vifte.

 

Ytelsesforskjellen på 680 og 7970Ghz er så liten at det stort sett er en smakssak, men de nyeste spillene i dag har en tendens til å kjøre best på 7970GHz.

Og de er billigere enn 680 de flste vertfall.
Lenke til kommentar

Mtp støy, så vet jeg av erfaring og av andre her på forumet, at Sapphire Vapor-X er gode kort hva gjelder kjøling. Lavt støynivå og god kjøling. Nå finnes det nok andre kort der ute også som kjøler godt, men anbefaler deg å se litt på tester hvor det alltid måles støy :)

 

Du og de andre du snakker om kan ikke være stort kresen på støy siden jeg synes det korte er langt ifra stile. Når det kommer til støy har jeg hatt god erfaring med Asus sine skjermkort.

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...