Tommelom Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Syntes det tok usedvanlig lang tid å lade opp batteriet til min Nex 5. Fant det for godt her en forleden å sjekke stats på laderen som fulgte med. Output 0.28 A?! Det er jo dårligere enn usb-porten. Ikke rart det tar timesvis å lade. Hvorfor i alle dager har de sendt med en så crappy lader? Er dette tilfelle på nyere NEX også? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Det står 5V 0.5A på NEX-6 sin USB lader. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 Dette er lader for stikkontakten. Ingen grunn til å ha så lav output. Er vel for å tvinge folk til å kjøpe masse batterier Lenke til kommentar
ironman666 Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 (endret) Er enig, synes også dette er rart, Min Nex-6 bruker 4-5 timer fra 0-100% med veggladeren. Mens i motsettning,batteriet som jeg har til canon kameret bruker ca 2 timer. Jeg har ikke testet med noen andre måter enda, forsøkte meg med en usb-billader i helgen, den ville den ikke lade med... Endret 28. april 2013 av ironman666 Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Det er jo sunnere for batteriene dess lavere ladestrøm som brukes, men 0,28A er jo svært lavt. Vanlig USB-strømstyrke på 0,5A skal være helt fint for alle typer enheter. Bare pass på å ikke koble på hva som helst, f.eks har mange ladere over 1A, og det kan skade enheter som ikke er bygget for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå