xtyfoonx Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Jeg har akkurat bestilt meg gaming pc . Dette er min første stasjonære og lurer rett og slett på om det er noe vedlikehold med de? er det noe som må gjøres for at de ikke blir ødelagt elller er det det samme some med laptop? Lenke til kommentar
kometenk Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Sitter og lurer på det samme selv hær i gården, men jeg regner med at man bør tømme støvfilter (hvis kabinettet har) Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 av vedlikehold: så bruker eg denne, når strømkontakten er DRATT UT http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=429485 du bruker denne til å blåse vekk støv, fra CPU vifter, GPU vifter, kabinett vifter, blåse vekk støv fra hovedkort, harddisk og det meste ellers det trengs ikke så veldig ofte, men anna kvar måned sånn ca Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Blås ut støv med kompressor en gang eller to i året, og tøm støvfilter annenhver måned cirka. Dette er hvis den står på 24/7, står den på bare periodisk er det ikke nødvendig med så ofte rensing. Lenke til kommentar
xtyfoonx Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 Blås ut støv med kompressor en gang eller to i året, og tøm støvfilter annenhver måned cirka. Dette er hvis den står på 24/7, står den på bare periodisk er det ikke nødvendig med så ofte rensing. Jeg har bestilt et Fractal Design R4 med vindu er det noen spesilelle vedlikehold ting for det? av vedlikehold: så bruker eg denne, når strømkontakten er DRATT UT http://www.komplett....aspx?sku=429485 du bruker denne til å blåse vekk støv, fra CPU vifter, GPU vifter, kabinett vifter, blåse vekk støv fra hovedkort, harddisk og det meste ellers det trengs ikke så veldig ofte, men anna kvar måned sånn ca Trenger jeg en sånn spray eller går det ann å bruke noe annet? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Er vel kanskje luirt å vaske vinduet av og til med vindusspray, annet enn det vet jeg ikke noe spesielt. Jeg ville tatt med kabinettet til en bensinstasjon og brukt det slangen som man fyller dekk med til å blåse ut støvet. Pass på at du holder igjen viftene så disse ikke knekker, klarte å knekke et par blader på en vifte for litt siden, jævlig irriterende. Lenke til kommentar
Virke Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Greit med vedlikehold inne på selve maskinen også. Fjerne ting du ikke har bruk for, utdaterte saker osv. Ccleaner er en fin sak. Lenke til kommentar
GXT Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Sjekk støvfiltrene 1-2 ganger i måneden, og rens dem om nødvendig. Ellers er det stort sett bare å sjekke komponenter og vifter for støv. Gjør ditt beste for å hindre at det bygger seg opp. Kjøp gjerne en boks med Dust Off, det er veldig greit å ha bare i tilfelle. Har hittil ikke hatt bruk for det selv, men kabinettet mitt samler ikke så mye støv i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Trekker ut først strømkontakt så blåser jeg den ute med en kompressor. Lenke til kommentar
xtyfoonx Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 Er vel kanskje luirt å vaske vinduet av og til med vindusspray, annet enn det vet jeg ikke noe spesielt. Jeg ville tatt med kabinettet til en bensinstasjon og brukt det slangen som man fyller dekk med til å blåse ut støvet. Pass på at du holder igjen viftene så disse ikke knekker, klarte å knekke et par blader på en vifte for litt siden, jævlig irriterende. Ironi Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 (endret) Monter kabinettviftene slik at det blir overtrykk i maskinen, og støv er plutselig ~ikke noe problem lenger (kan/vil gjøre maskinen et par grader varmere). Å snu toppviften så den suger inn istedet for å blåse ut er som regel det som skal til (må være minst en vifte som blåser ut, gjerne i bakkant). Edit: Ville ikke brukt en kompressor til å blåse i PCen med: disse kan ha kondens i seg, så som blir blåst inn på komponentene, og hvis komponentene da ikke har tørket skikkelig før maskinen settes på igjen... Endret 28. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Ville ikke brukt en kompressor til å blåse i PCen med: disse kan ha kondens i seg, så som blir blåst inn på komponentene, og hvis komponentene da ikke har tørket skikkelig før maskinen settes på igjen... Dette er rett og slett svært overdrevet, men folk gjør som de vil Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Ville ikke brukt en kompressor til å blåse i PCen med: disse kan ha kondens i seg, så som blir blåst inn på komponentene, og hvis komponentene da ikke har tørket skikkelig før maskinen settes på igjen... Funker fint for meg enda. Du overdriver bare, rett og slett. Dette er rett og slett svært overdrevet, men folk gjør som de vil Jepps. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 En kompressor uten vann-utskiller vil alltids være en risiko for komponenter som ikke tåler fukt. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Litt overdrevent skrevet såklart, men fuktighet og ikke minst trykket som kommer ut av slike større kompressorer kan også skade komponentene - men folk gjør jo selvfølgelig som de vil med sine egne deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå