merterje Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Jeg har UFRaw og bruker NEF, men når jeg har redigert bilde i UFRaw og lagrer det, kommer det i et format som ikke lar seg åpne. Det er ppm, altså hos meg bilde DSC0272.NEF som etterpå lagres til DSC0272.ppm. Hva er feil ? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Du kan vel konvertere ppm til jpg (finnes program for det), men hvorfor ikke bruke "lagre som" og lagre det i jpg? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 I fane nummer to frå høgre i panelet på venstresida av vindauget kan du velgje format for lagring, sjå vedlagt skjermskot. Lenke til kommentar
merterje Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 takker for gode tips, jeg fant nå hvordan jeg kan lagre. Lenke til kommentar
merterje Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 Men jeg lurte på andre ting også, har lest noe på norsk som skal være en slags bruksanvisning, men i praksis skjønner jeg ikke stort av det. For det første hva er forskjell på RAW histogram og Sanntidshistogram. Temperatur er grei, men hvorfor er der bare i farger grønnfarge som kan justeres. Også Kanalmuliplikator og AHD-interpolasjon skjønner jeg ikke så mye av. Lenke til kommentar
merterje Skrevet 29. april 2013 Forfatter Del Skrevet 29. april 2013 Sett mer på UFRaw og funnet andre muligheter, men ser det slik at det er om å gjøre å ikke stille inn her og der hytt i vær, men være nøye på hva man stiller på, men det er jo litt komplisert da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå