Wicky Woo Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Nok en tråd om denslags. Offshorebransjen skriker etter personell står det og de mangler vistnok tusenvis av folk. De virker slettes ikke desperate. Jeg er ikke en f.eks en lærer eller vaskehjelp som kom på at jeg skulle jobbe offshore og tok et brønnkurs eller lignende for å prøve å komme ut i en fei. Jeg er utdannet maskiningeniør og har fabrev som industrimekaniker og maskinarbeider samt en del praktisk nøkkelerfaring som kan brukes. Har til og med inngående kunnskap om ISO 9001:2008 og kvalitetsstyring. Pr. dags dato jobber jeg som lager- og innkjøpsleder (ingeniører kan stort sett brukes overalt om man er rette vedkommende! ). Kompetansen er der, er i midten av tjueåra så kan ikke være alder heller. Har sunne interesser og alt der der vanlige som alle andre kan skilte med. Må man renne ned kontorene til de som rekrutterer? Skrive en CV med rosa skrift for å bli lagt merke til? Er jeg overkvalifisert..? Send meg gjerne PM om noen har noen verdifulle søketips eller skriv her! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Det stemmer at det mangler mye folk, men skal dem legge merke til deg så må du nesten kontakte dem, eller kjenne noen i systemet, gjør du det har du jobb på dagen Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Har du gode karakterer? Kompetansen din høres jo veldig interessant ut med tanke på å komme deg offshore. Du kan for eksempel søke på en slike type stilling: http://www.finn.no/finn/job/fulltime/object?finnkode=40356916 Jeg vet ikke noe om hvor stort behov det er for folk offshore, det er uansett ikke et problem når det står titusener i kø med gode kvalifikasjoner som sikler på disse jobbene. Nå nylig var det flere tusener som søkte på en stilling på dekk og da sier det seg selv at det skal mye til å passere nåløyet. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Det er mange firma som søker folk, jeg fikk selv jobb uten problemer sommeren etter 2.klasse. Petroleumsingeniør, i praksis det samme som maskin, bare krydret med litt geologi og borfag. Jeg tror alle har fått jobb i klassen nå, og firmaene pusher enda på med bed.pres. og promotering. Jeg vil tro markedet for maskiningeniører er ganske likt, bare at dere har mer muligheter innenfor oljeservice virker det som (som f.eks. serviceingeniører). Det eneste jeg hadde, var erfaring fra deltidsjobb, i tillegg til relevant sommerjobb hos Statoil. De fleste firmaene er såpass store at de har egne websider kun for rekruttering, og de holder store "samlinger" med tester og presentasjoner i stedet for vanlige intervju flere ganger i året. Firma som er veldig aktive på universitetet med plakater osv. for tiden er: - Subsea7 - Rosenberg - Halliburton (gohalliburton.no) - SLB og MI Swaco - Baker Hughes - Maersk En ide er å sjekke ut deres karrieresider, åpne en konto for åpen søknad hos dem (de fleste har dette), så vil du høre fra dem regner jeg med. I tillegg har de fleste universiteter karrieredager 1-2 ganger i året—ingen nekter deg ingang der selv om du ikke er student. Da kan du fort få noen visittkort, og kanskje til og med et intervju. Lykke til i hvert fall! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Det er mange firma som søker folk, jeg fikk selv jobb uten problemer sommeren etter 2.klasse. Petroleumsingeniør, i praksis det samme som maskin, bare krydret med litt geologi og borfag. Interessant informasjon i posten din. Er det Bachelor i Petroleumsteknologi du studerer? Lenke til kommentar
redsox Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Det er mange firma som søker folk, jeg fikk selv jobb uten problemer sommeren etter 2.klasse. Petroleumsingeniør, i praksis det samme som maskin, bare krydret med litt geologi og borfag. Jeg tror alle har fått jobb i klassen nå, og firmaene pusher enda på med bed.pres. og promotering. Jeg vil tro markedet for maskiningeniører er ganske likt, bare at dere har mer muligheter innenfor oljeservice virker det som (som f.eks. serviceingeniører). Det eneste jeg hadde, var erfaring fra deltidsjobb, i tillegg til relevant sommerjobb hos Statoil. De fleste firmaene er såpass store at de har egne websider kun for rekruttering, og de holder store "samlinger" med tester og presentasjoner i stedet for vanlige intervju flere ganger i året. Firma som er veldig aktive på universitetet med plakater osv. for tiden er: - Subsea7 - Rosenberg - Halliburton (gohalliburton.no) - SLB og MI Swaco - Baker Hughes - Maersk En ide er å sjekke ut deres karrieresider, åpne en konto for åpen søknad hos dem (de fleste har dette), så vil du høre fra dem regner jeg med. I tillegg har de fleste universiteter karrieredager 1-2 ganger i året—ingen nekter deg ingang der selv om du ikke er student. Da kan du fort få noen visittkort, og kanskje til og med et intervju. Lykke til i hvert fall! "Petroleumsingeniør, i praksis det samme som maskin" I praksis det samme? Hvordan da? Hverken jobben eller studiet til maskiningeniør syns jeg høres gøy ut, men jeg stortrivdes på pet.ing-studiet, og liker meg på jobben nå. Hvis petroleum er likt maskin, må en vel også si at det er likt kjemi og bygg? Hvis jeg måtte sagt noe, ville jeg sagt at petroleum er en veldig spesialisert form for bygg-ingeniør. Men det er heller ikke sant, jobben jeg har nå har f.eks. stort sett ingenting med det en lærer på maskin/bygg å gjøre, men heller nærmere kjemi. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 "Petroleumsingeniør, i praksis det samme som maskin" I praksis det samme? Hvordan da? Hverken jobben eller studiet til maskiningeniør syns jeg høres gøy ut, men jeg stortrivdes på pet.ing-studiet, og liker meg på jobben nå. Hvis petroleum er likt maskin, må en vel også si at det er likt kjemi og bygg? Hvis jeg måtte sagt noe, ville jeg sagt at petroleum er en veldig spesialisert form for bygg-ingeniør. Men det er heller ikke sant, jobben jeg har nå har f.eks. stort sett ingenting med det en lærer på maskin/bygg å gjøre, men heller nærmere kjemi. Hva jobber du med? Offshore? Bachelor eller Master? Jeg har sett litt på fagsammensetningen til de to utdanningene og det er mye likt slik jeg oppfatter det. Begge utdanningene er preget av realfag, men det er klart at petroleumsteknologi er mer spisset mot nettopp petroleum. Et rekrutteringsbyrå jeg snakket med anbefalte meg å gå maskin fremfor petroleumsteknologi, men dette var primært for landbaserte jobber i oljebransjen. Jeg snakket også med Schlumberger vedrørende annonsen ovenfor og de sa at de rekrutterte mange maskiningeniører til slike type stillinger. Selv er jeg i tvil hva jeg skal velge, men jeg har lyst offshore. Lenke til kommentar
redsox Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Hva jobber du med? Offshore? Bachelor eller Master? Jeg har sett litt på fagsammensetningen til de to utdanningene og det er mye likt slik jeg oppfatter det. Begge utdanningene er preget av realfag, men det er klart at petroleumsteknologi er mer spisset mot nettopp petroleum. Et rekrutteringsbyrå jeg snakket med anbefalte meg å gå maskin fremfor petroleumsteknologi, men dette var primært for landbaserte jobber i oljebransjen. Jeg snakket også med Schlumberger vedrørende annonsen ovenfor og de sa at de rekrutterte mange maskiningeniører til slike type stillinger. Selv er jeg i tvil hva jeg skal velge, men jeg har lyst offshore. Om du absolutt vil offshore, burde ikke det være et problem. Om du ikke får offshorejobb rett av skolebenken, er det lett å få når du har 2-3 års erfaring. Om du får landbasert jobb som nyutdannet hos Halliburton, Schlumberger, Baker hughes, Weatherford, etc, etc, pleier de å være ganske velvillige når det gjelder sine egne ansattes ønsker, spesielt når det er ønske om å gå sideveis på karrierestigen (ingeniør-stilling fra land til offshore er ikke et opprykk). Dessuten er offshorejobb som pet.ing ikke blant de mest ettertraktede stillingene, da det er på land de mest faglig utfordrende/spennende stillingene er. Stillinger som er lik den du nettopp linket til, er det min erfaring er langt lettere å få som petroleumsingeniør. I selskapet jeg jobber for er det mange lignende stillinger som den du linket til. For at en maskiningeniør skal bli valgt fremfor en petroleumsingeniør, må han "gjøre opp" for at han ikke er petroleumsingeniør, da vanligvis ved bedre karakterer/cv enn petroleumsingeniøren. Den eneste grunnen til å velge en annen type ingeniør enn petroleumsingeniør, er hvis en har tro på at ingeniøren som ikke er pet.ing kommer til å bli en langt bedre ingeniør enn petroleumsingeniøren når han blir lært opp av selskapet til å være pet.ing. Før var det også ofte 0 petroleumsingeniør-søkere til utlyste stillinger, da det ikke ble utdannet så mange. I slike situasjoner hadde selskapene ikke noe annet valg enn å ansette ingeniører fra andre disipliner. I dag blir det utdannet et overskudd av petroleumsingeniører. Men maskiningeniører har flere muligheter. Som petroleumsingeniør er du avhengig av at det går bra med oljebransjen. Faller oljeprisen er det ikke bare bare å få jobb, selv med mange års erfaring. Skrev dette på telefonen.. Noe som ofte resulterer i rare setninger og oppbygning. Håper det jeg har skrevet er forståelig. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Petroleum blir veldig hva du gjør det til ift. valgfag, det er i hvert fall mitt inntrykk. Noen i klassen min har valgt bare geofag, og har derfor nesten en bachelorgrad innen petroleumsgeologi (valgt fag som sedimentologi, feltekskursjoner i geologi, seismisk tolkning etc.), andre har valgt maskinfag (sammenføyingsteknikk, meterialteknologi ...), eller kjemifag, mens andre har valgt en god blanding (som meg). Folk fra maskin og data tar òg petroleumsfag som valgfag, så den praktiske forskjellen på studiene er ofte bare hva du skriver oppgave innen, og et par fag. Then again, så er mange av dem som går f.eks. offshoreteknologi egentlig byggingeniører frem til begynner på master. Og mange av dem som går master i petroleum her fra utenlandske skoler, har en bachelor i maskin, med enkeltfag eller erfaring relatert til petroleum. Jeg går ind.øk. men har bachelor i petroleumsteknologi ja. Lenke til kommentar
redsox Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) Petroleum blir veldig hva du gjør det til ift. valgfag, det er i hvert fall mitt inntrykk. Noen i klassen min har valgt bare geofag, og har derfor nesten en bachelorgrad innen petroleumsgeologi (valgt fag som sedimentologi, feltekskursjoner i geologi, seismisk tolkning etc.), andre har valgt maskinfag (sammenføyingsteknikk, meterialteknologi ...), eller kjemifag, mens andre har valgt en god blanding (som meg). Folk fra maskin og data tar òg petroleumsfag som valgfag, så den praktiske forskjellen på studiene er ofte bare hva du skriver oppgave innen, og et par fag. Then again, så er mange av dem som går f.eks. offshoreteknologi egentlig byggingeniører frem til begynner på master. Og mange av dem som går master i petroleum her fra utenlandske skoler, har en bachelor i maskin, med enkeltfag eller erfaring relatert til petroleum. Jeg går ind.øk. men har bachelor i petroleumsteknologi ja. ... Så egentlig mener du ikke "Petroleumsingeniør, i praksis det samme som maskin,". Om til noe annet. Hvilke jobber kan indøkere fra uis egentlig få? Jeg har søkt etter "industrial economics" "petroleum" på no.linkedin.com, og der ser det ut til at nesten alle har helt vanlige petroleumsingeniørjobber. Endret 1. mai 2013 av redsox Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Tja, går man maskin kan man fint ta flere petroleumsfag enn det mange petroleumsingeniører har. Skriver man apppåtil oppgave innenofor petroleum, så blir forskjellen liten. Var vel mer det som var peonget. De fleste får vanlige ingeniørjobber har jeg inntrykk av, vet om noen som jobber i DNV; ellers er det mye innen oljeselskap og oljeservice, samt noen innenfor konsulentjobber og IT. De som går ind.øk. har valgt en ingeniørfaglig retning for bachelor (maskin, petroleum, data eller bygg) og tar en master hvor mange av emnene og er ingeniøremner. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Om du absolutt vil offshore, burde ikke det være et problem. Stillinger som er lik den du nettopp linket til, er det min erfaring er langt lettere å få som petroleumsingeniør. I selskapet jeg jobber for er det mange lignende stillinger som den du linket til. For at en maskiningeniør skal bli valgt fremfor en petroleumsingeniør, må han "gjøre opp" for at han ikke er petroleumsingeniør, da vanligvis ved bedre karakterer/cv enn petroleumsingeniøren. Den eneste grunnen til å velge en annen type ingeniør enn petroleumsingeniør, er hvis en har tro på at ingeniøren som ikke er pet.ing kommer til å bli en langt bedre ingeniør enn petroleumsingeniøren når han blir lært opp av selskapet til å være pet.ing. Før var det også ofte 0 petroleumsingeniør-søkere til utlyste stillinger, da det ikke ble utdannet så mange. I slike situasjoner hadde selskapene ikke noe annet valg enn å ansette ingeniører fra andre disipliner. I dag blir det utdannet et overskudd av petroleumsingeniører. Men maskiningeniører har flere muligheter. Som petroleumsingeniør er du avhengig av at det går bra med oljebransjen. Faller oljeprisen er det ikke bare bare å få jobb, selv med mange års erfaring. Takker for svar. På sikt har jeg kanskje ønske om å jobbe på land, men akkurat nå motiverer lønnen og livsstilen offshore. Et annet moment er at ettersom jeg er 29 år nå til sommeren, så har jeg lyst å komme meg i jobb så fort som mulig, slik at jeg kan ta mastergrad samtidig som jeg jobber i 2-4 rotasjon. Om det er mye enklere å få slike jobber med en Bachelor i Petroleumsteknologi, så blir nok valget enkelt for min del. Men du sier at det blir utdannet et overskudd av petroleumsingeniører? Jeg har ikke akkurat det inntrykket? Uansett, det du sier om at maskiningeniører har flere muligheter er noe jeg er veldig bevisst på, som gjør at jeg tviler litt på petroleumsingeniør. Jeg er litt redd å låse meg kun til oljebransjen, ikke fordi jeg tror olje ikke kommer til å være en lukrativ bransje gjennom min yrkeskarriere, men generelt på grunn av muligheter og fordi jeg kanskje ikke ønsker å bli boende i en "oljeby" resten av livet, men flytte "hjem" på sikt. Men jeg hadde trodd at en slik realfagsutdanning var attraktiv i andre bransjer også og tilnærmet en ingeniørutdanning? Du nevnte tidligere i tråden at du fikk jobb i 2. klasse. Er det 2. klasse Bachelor? Skal du begynne å jobbe når du er ferdig eller jobber du offshore nå? Hva ville du valgt av maskin og petroleumsteknologi? Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) Jeg fikk jobb andre klasse bachelor, eller dvs. jeg signerte kontrakt da. 2-4, og fortsetter med master. Jeg ville nok valg tpetroleum igjen, men maskin er ikke dumt det heller. Spørs litt hva du vil jobbe med. Endret 1. mai 2013 av The mighty Quinn Lenke til kommentar
redsox Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 [/size] Takker for svar. På sikt har jeg kanskje ønske om å jobbe på land, men akkurat nå motiverer lønnen og livsstilen offshore. Et annet moment er at ettersom jeg er 29 år nå til sommeren, så har jeg lyst å komme meg i jobb så fort som mulig, slik at jeg kan ta mastergrad samtidig som jeg jobber i 2-4 rotasjon. Om det er mye enklere å få slike jobber med en Bachelor i Petroleumsteknologi, så blir nok valget enkelt for min del. Men du sier at det blir utdannet et overskudd av petroleumsingeniører? Jeg har ikke akkurat det inntrykket? Uansett, det du sier om at maskiningeniører har flere muligheter er noe jeg er veldig bevisst på, som gjør at jeg tviler litt på petroleumsingeniør. Jeg er litt redd å låse meg kun til oljebransjen, ikke fordi jeg tror olje ikke kommer til å være en lukrativ bransje gjennom min yrkeskarriere, men generelt på grunn av muligheter og fordi jeg kanskje ikke ønsker å bli boende i en "oljeby" resten av livet, men flytte "hjem" på sikt. Men jeg hadde trodd at en slik realfagsutdanning var attraktiv i andre bransjer også og tilnærmet en ingeniørutdanning? Du nevnte tidligere i tråden at du fikk jobb i 2. klasse. Er det 2. klasse Bachelor? Skal du begynne å jobbe når du er ferdig eller jobber du offshore nå? Hva ville du valgt av maskin og petroleumsteknologi? Jeg burde ikke sagt at det utdannes et overskudd av pet.inger. Det er synsing og noe jeg sier basert på subjektive erfaringer. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Jeg fikk jobb andre klasse bachelor, eller dvs. jeg signerte kontrakt da. 2-4, og fortsetter med master. Jeg ville nok valgt petroleum igjen, men maskin er ikke dumt det heller. Spørs litt hva du vil jobbe med. Ok, så du har kun kontrakt, men har ikke begynt å jobbe enda? Angående hva jeg vil jobbe med, så er vel det viktigste for min del nå å komme meg offshore. Med tanke på bakgrunnen min som tømrer hadde det vært interessant å gått byggingeniør, men jeg regner med at jeg skal slite med å komme meg offshore da. Jeg burde ikke sagt at det utdannes et overskudd av pet.inger. Det er synsing og noe jeg sier basert på subjektive erfaringer. Nei, jeg vet ikke selv, men med så relativt få skoleplasser per år trodde jeg ikke det var overflod akkurat. Kanskje offshore, men jeg har inntrykk av at på land trengs det langt flere ingeniører enn Norge greier å dekke inn? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Studerer dere begge på UIB forresten? Lenke til kommentar
redsox Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Ok, så du har kun kontrakt, men har ikke begynt å jobbe enda? Angående hva jeg vil jobbe med, så er vel det viktigste for min del nå å komme meg offshore. Med tanke på bakgrunnen min som tømrer hadde det vært interessant å gått byggingeniør, men jeg regner med at jeg skal slite med å komme meg offshore da. Nei, jeg vet ikke selv, men med så relativt få skoleplasser per år trodde jeg ikke det var overflod akkurat. Kanskje offshore, men jeg har inntrykk av at på land trengs det langt flere ingeniører enn Norge greier å dekke inn? Mitt inntrykk er at det er større tilbud enn etterspørsel for nyutdannede petroleumsingeniører. Dette basert på at jeg kjenner 3 nyudannede som ikke får jobb, og fra diskusjoner på jobb. Jeg ville nok ikke lagt for mye tillit til så subjektive erfaringer Men, her er noen av tingene som går igjen: - UiB, NTNU og UiS har økt antallet petroleumsingeniør-studenter de tar inn. - Petroleumsgeologi på UiS er så likt petroleumsteknologi at de konkurrerer om de samme jobbene. - UiS har økt inntaket til indøk, og ettersom petroleumsnæringen går så bra, er det veldig mange som velger petroleumsteknologi som spesialisering. - Det er lagt til rette for "bakveier" inn til petroleumsteknologi. En kan f.eks. studere matematikk/fysikk og ta master i pet.teknologi på UiB. Det er lett å gå på andre ingeniørtyper å ta ekstrafag innen petroleum (ved alle universitetene som tilbyr petroleum). En kjemi/maskin/bygg-ingeniør med petroleumsfag vil konkurrere godt med pet.inger. - NTNU har lagt til rette for at en kan spesialisere seg i petroleumsteknologi på linjen ingeniørvitenskap og ikt. Det koker ned til at det i øyeblikket ikke bare utdannes veldig mange petroleumsteknologer, men også mange med fag/grader som kan konkurrere mot petroleumsteknologer i arbeidsmarkedet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Det koker ned til at det i øyeblikket ikke bare utdannes veldig mange petroleumsteknologer, men også mange med fag/grader som kan konkurrere mot petroleumsteknologer i arbeidsmarkedet. Interessant. Og på bakgrunn av det er jeg usikker på om jeg skal velge petroleumsteknologi og kanskje heller ta en byggingeniørutdanning som bygger på min egentlige bakgrunn og så tar jeg heller ekstra fag som du nevner for å spisse kompetansen litt. Har du noen gode råd vedrørende det? Uansett er jeg super motivert, så jeg kommer til å gjøre det meget bra på studiene, noe jeg regner med vil være avgjørende med tanke på jobb. Har de tre du kjenner uten jobb dårlige karakterer? Kun Bachelor? Skal søke rundt litt på jobb og se om jeg finner diskusjonen der. Lenke til kommentar
redsox Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Interessant. Og på bakgrunn av det er jeg usikker på om jeg skal velge petroleumsteknologi og kanskje heller ta en byggingeniørutdanning som bygger på min egentlige bakgrunn og så tar jeg heller ekstra fag som du nevner for å spisse kompetansen litt. Har du noen gode råd vedrørende det? Uansett er jeg super motivert, så jeg kommer til å gjøre det meget bra på studiene, noe jeg regner med vil være avgjørende med tanke på jobb. Har de tre du kjenner uten jobb dårlige karakterer? Kun Bachelor? Skal søke rundt litt på jobb og se om jeg finner diskusjonen der. En med dårlige karakterer, en som suger til å skrive jobbsøknader (han tror ikke på dette selv) og en jeg ikke aner hvorfor ikke får jobb - han er perfekt på papiret. Alle har master. Jeg kjenner ikke godt nok til mulighetene til dem som går bygg/maskin til at jeg kan gi deg en anbefaling. Du har ikke vurdert undervannsteknologi? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 En med dårlige karakterer, en som suger til å skrive jobbsøknader (han tror ikke på dette selv) og en jeg ikke aner hvorfor ikke får jobb - han er perfekt på papiret. Alle har master. Jeg kjenner ikke godt nok til mulighetene til dem som går bygg/maskin til at jeg kan gi deg en anbefaling. Du har ikke vurdert undervannsteknologi? Ok. Har sendt mail til diverse firma som var listet tidligere i tråden, så forhåpentligvis får jeg svar der. Jeg har undervannsteknologi på listen min og har vurdert det, men jeg er redd karakterene mine ikke holder til å komme inn. Snittet er veldig høyt. Det er ikke engang sikkert jeg kommer inn på petroleum. Er helt i grenseland. Har du noe informasjon vedørende undervannsteknologi? Har ikke sett så mye på det enda, men har en bekjent som har gått det og mener jeg bør satse på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå