Gå til innhold

Får verken overført filer eller samtale med MSN 6.0 Hjelp


Bofur

Anbefalte innlegg

Får verken til stemmesamtale eller overføre filer med MSN 6.0 :shrug:

 

Hvet ikke hva som er galt. Kan det være routeren, firewallen?? Bruker Norman firewall og sitter bak en D-Link 604 router som står koblet opp mot et Telenor ADSL abb.OS er win-XPpro_sp1 med alle de nyeste oppdateringene. Lydkortet er av merket Creative Audegy 2. lastet ned den nyeste driveren forrige uke.

 

Hører ingen ting av hva den andre sier ser heller ingen utslag på voice meteret.

 

Det viktigste er nok å få til mic'en. Finnes det bedre programmer til dette?

 

Er det noen porter jeg må åpne under nettverksinnstillinger? Har forresten prøvd og slå av firewallen uten at dett hjalp.

 

 

Blarhgh døhhhh bahhh? microsoft aaaarrrg :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror nok at du må åpne noen porter i brannmuren din ja. mulig det er Norman som er med på å bugge litt også. skaff deg norton istede den bugger ensten ikke til noe.

 

hvis du ikke vet det så ser det også en firewall i Windows XP, men bare i pro tror jeg. prøv også å ta av denne også for den bugger til veldig, har opplevd at mye ikke har virket når den står på ja.

 

prøv disse tingene å se om de virker.

 

har hørt mye rart om at voicen ikke virker i MSN 6.0 men har aldri prøvd den selv.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Nope! Telenor internett. kobla opp via router hos nabon. venter på at flyttingen av mitt gamle tle 2 ADSL abb skal gå i orden.

 

Har du koblet ut firewallen i routeren til nabon også sier du ?

 

Nope den er på

 

OK, der har du problemet ditt....Husker ikke i farta hvilke porter som må åpnes men det finner du sikkert her

 

http://messenger.jonathankay.com/

 

Ellers kan du jo sette routeren i DMZ mode på ip adressa inn til deg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...