jonlem Skrevet 30. april 2013 Forfatter Del Skrevet 30. april 2013 Ja, du kan jo bare drømme... = ) Det samme kommer aldri til å skje med MGP. = ) Hvorfor ikke? Du må ha noe bedre enn "fordi jeg tror ikke det" - og jeg er oppriktig nysgjerrig Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Hvorfor ikke? Du må ha noe bedre enn "fordi jeg tror ikke det" - og jeg er oppriktig nysgjerrig FrP begynte som et protestparti mot AP, hovedsakelig. Etter en svært lang stund med AP bak roret, så var det blitt ufattelig mange som hadde blitt skikkelig lei, og det fantes ikke noe populistisk parti til høyre for Høyre... Populistiske partier vokser svært raskt, fordi de spiller på folks missnøye mot den sittende makt osv. Det har alltid vært noe folkelig, med FrP, noe som drar folk. Når det gjelder Venstre, så er det på mange måter lærernes parti, eller de lærdes parti, miljøaktivistenes og de liberales parti, de moderate på borgerlig side, samt de med høyest intelligens sånn rent statistikk-messig (Ja, jeg har kilder på det.) Høyre er også et slik parti for intelligente mennesker; Et parti for regnskapsførere, sjefer og andre, som har peiling på økomomi og økonomisk styring; disse stemmer som regel Høyre eller Venstre. Så har man SP som da er bøndenes parti, og det trekker jo til seg de fleste bønder. Så har man Kristlig folkeparti, og det trekker til seg de mer konservative kristne, de bakoverstreberske, som ønsker seg tilbake til 1800 tallet hvor de var størst, og hvor de kunne undertrykke de homofile, og de svakeste gruppene i samfunnet. Hvem stemmer MgP? Det må være noen sosialister som ikke er fornøyd med SV, og Venstre, og som ikke passer helt inn noen steder. Og selvsagt er det en del av dem også. Men at de blir noe særlig store, ... det tviler jeg på . Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 30. april 2013 Forfatter Del Skrevet 30. april 2013 Hvem stemmer MgP? Det må være noen sosialister som ikke er fornøyd med SV, og Venstre, og som ikke passer helt inn noen steder. Og selvsagt er det en del av dem også. Men at de blir noe særlig store, ... det tviler jeg på . Der har vi det igjen, dette litt merkelige behovet for å plassere folk og partier på bestemte steder på denne skalaen som dessverre ofte er mer en begrensning enn noe nyttig. Mener vi har vært gjennom dette før, men jeg mener stadig at det er for lettvindt å plassere MDG og partiets medlemmer "utpå der" sånn uten videre, da har man nok ikke helt skjønt fullt ut hva det partiet er og hva det står for. Jeg ser jo så absolutt at det nok er en utfordring for MDG å få folk til å skjønne at dette (unnskyld uttrykket) ondsinnede sladderet faktisk ikke helt stemmer med virkeligheten. Er det muligens litt et slags behov her for å skape avstand, føler man seg truet? Jeg bare spør Og, kjære vene, greier du virkelig ikke å skrive MDG, eller er det noe bevisst bak denne MgP-greia? 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Melodi gran Prix! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå