Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kun 169-adresse med Trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har et trådløst 3-Com Aksesspunkt, og et PCMCIA kort, begge er 802.11G standard.

Greia er, etter å ha installert kortet, at det får kontakt med aksesspunktet, og gir stort sett beskjed om veldig bra forbindelse, med 54Mbps.

PRoblemet er at det ikke slipper i gjennom nettverkstrafikk i det hele tatt, og gir meg bare en 169-ip.

Andre maskiner som er koblet til aksesspunktet (Som også har 4 10/100 porter) fungerer fint på nett.

Laptopen min har XP Pro, og har forsøkt å fjerne alle nettverksinnstillinger, og legge de til igjen. Har forsøkt å disable det andre nettverkskortet, men ingenting ser ut til å fungere.

SSID matcher med Aksesspunktet, og det er ikke noen Enkrypsjon på av noe slag.

Noen som har noen forslag, eller ideer?

MVh

Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et trådløst 3-Com Aksesspunkt, og et PCMCIA kort, begge er 802.11G standard.

Greia er, etter å ha installert kortet, at det får kontakt med aksesspunktet, og gir stort sett beskjed om veldig bra forbindelse, med 54Mbps.

PRoblemet er at det ikke slipper i gjennom nettverkstrafikk i det hele tatt, og gir meg bare en 169-ip.

Andre maskiner som er koblet til aksesspunktet (Som også har 4 10/100 porter) fungerer fint på nett.

Laptopen min har XP Pro, og har forsøkt å fjerne alle nettverksinnstillinger, og legge de til igjen. Har forsøkt å disable det andre nettverkskortet, men ingenting ser ut til å fungere.

SSID matcher med Aksesspunktet, og det er ikke noen Enkrypsjon på av noe slag.

Noen som har noen forslag, eller ideer?

MVh

Kjetil

Hei, Kjetil!

Det første jeg ville funnet ut, er hvilke ip'er den deler ut til maskinene som er tilkoblet via de 4 portene. Hva mener du med "169-iper"? Mm det er realiteten at den deler ut 169-iper, så er det et problem. Siden det ikke er iper som er dedikert for lokaltnettverk. Jeg ville nok tatt en titt på innstilligene på denne routern, spesielt under dhcpd-delen. Og satt opp med riktig ip-range.

Mvh Glenn R. Brekke - ahrain

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...