fuzion Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Hei folkens! Har slitt med dårlig ytelse på pc'n i det siste og jeg lurer på hva som kan være galt. Jeg har formatert ALLE partisjonene min og defragmentert de, men avlikevel går det tregt. P.s Har nettopp lagt inn win 2k, kjørt windows xp før, men hadde like dårlig ytelse da.. Mine specs: Amd Athlon XP 1800+ @ 1533 Mhz (viser unknown cpu type) Msi K7T Turbo 2 hovedkort m/ integ. lydkort (AC'97) 384 mb sdram Samsung SV1021H 10 GB + Ibm Deskstar 80 GB (blir identifisert som ic135c080avva07-0 av windows) Begynte slik da jeg bytta hovedkort.. Pc'n bruker oppimot 16 minutter på en divx over 100 mbits nettverk (750 mb) Den bruker også kjempelang tid i oppstarten, og lyden hakker til tider i spill og når jeg spiller av filmer og mp3. Må også nevnes at jeg får denne advarselen i boot'n: Ide no primary 80 channel installed eller no sånt Hva er problemet? Jeg MÅ ha hjelp, da jeg skal på OsloLAN snart.. Hadde vært dere evig takknemlig! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Det første jeg ville sjekket var om innstillingene i bios er riktige Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Hei. Ser ut som om du har en ATA100 disk som du har koplet til hovedkortet med en valig 40 leders IDE kabel. ATA100 disker må ha 80 leders kabel for å få maks overføringshastighet. Om du har en 80 leders kabel kan det være at du har satt den inn feil vei, kontakten med farge (vanligvis blå) koples til hovedkortet. Dette på grunn av at annenhver leder er koplet til jord men bare i pluggen som skal i hovedkortet. Om du snur denne kabelen vil jordlederene ikke bli koplet til. Good Luck Lenke til kommentar
fuzion Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 Jeg kjører begge diskene på samme ide-kabel. Kan dette ha noe å si ? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Da er den ene "slave" og taper vell noe ytelse på det. Lenke til kommentar
fuzion Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 sjekket diskene.. 5400 rpm, men kan det ha SÅ mye å si? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Må også nevnes at jeg får denne advarselen i boot'n: Ide no primary 80 channel installed eller no sånt Kjøp ny IDE kabel! En til hver! Slik ble jeg kvitt feilmeldingen.... Lenke til kommentar
fuzion Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 Hvis dette vil øke ytelsen på pc'n så gjør jeg det. Er vel uansett på tide med ny pc, men hadde vært artig med en som funket ordentlig som server Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå