Gå til innhold

Tragisk dårlig ytelse

fuzion

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Har slitt med dårlig ytelse på pc'n i det siste og jeg lurer på hva som kan være galt. Jeg har formatert ALLE partisjonene min og defragmentert de, men avlikevel går det tregt. P.s Har nettopp lagt inn win 2k, kjørt windows xp før, men hadde like dårlig ytelse da..

Mine specs:

Amd Athlon XP 1800+ @ 1533 Mhz (viser unknown cpu type)

Msi K7T Turbo 2 hovedkort m/ integ. lydkort (AC'97)

384 mb sdram

Samsung SV1021H 10 GB + Ibm Deskstar 80 GB (blir identifisert som ic135c080avva07-0 av windows)

Begynte slik da jeg bytta hovedkort..

Pc'n bruker oppimot 16 minutter på en divx over 100 mbits nettverk (750 mb) Den bruker også kjempelang tid i oppstarten, og lyden hakker til tider i spill og når jeg spiller av filmer og mp3.

Må også nevnes at jeg får denne advarselen i boot'n:

Ide no primary 80 channel installed eller no sånt :)

Hva er problemet? :shrug:

Jeg MÅ ha hjelp, da jeg skal på OsloLAN snart.. Hadde vært dere evig takknemlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Ser ut som om du har en ATA100 disk som du har koplet til hovedkortet med en valig 40 leders IDE kabel.

ATA100 disker må ha 80 leders kabel for å få maks overføringshastighet.

Om du har en 80 leders kabel kan det være at du har satt den inn feil vei, kontakten med farge (vanligvis blå) koples til hovedkortet.

Dette på grunn av at annenhver leder er koplet til jord men bare i pluggen som skal i hovedkortet. Om du snur denne kabelen vil jordlederene ikke bli koplet til.

Good Luck

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...