Gå til innhold

Tigging

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg ser idiotene av Nordmenn som gir tiggere penger blir jeg helt oppgitt, skal man gi dem noe så gi dem klær,mat, alt annet en penger da blir vi kvitt dem..Jeg synes ikke synd på et folk som genetisk er anlagt til å være som de er, truth is a bitch..

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Når jeg ser idiotene av Nordmenn som gir tiggere penger blir jeg helt oppgitt, skal man gi dem noe så gi dem klær,mat, alt annet en penger da blir vi kvitt dem..Jeg synes ikke synd på et folk som genetisk er anlagt til å være som de er, truth is a bitch..

Det er slike som deg som forvrenger debatten og gir (tigge)gribbe sympatisørene vann på mølla. Å komme med en påstand om at dette er "Genetisk anlagt" og "truth is a bitch" i en og samme setning viser jo også at du ikke er den skarpeste kniven i skuffen, så jeg skal vel ikke ha så veldig høye forventninger til deg heller, kanskje.

Lenke til kommentar

Genetisk? Seriøst? Dummeste kommentaren jeg har sett hittil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde kommet et stykke på vei ved å bortvise utenlandske tiggere i alle fall.

Tiggefrie soner tror jeg funker dårlig. Blir som å flytte problemet. Fjerner man de fra Oslo sentrum vil de bare heller gå til andre byer, eventuelt andre steder i Oslo.

Hjemmelen til det er allerede der siden 2009. Den blir bare ikke benyttet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er slike som deg som forvrenger debatten og gir (tigge)gribbe sympatisørene vann på mølla. Å komme med en påstand om at dette er "Genetisk anlagt" og "truth is a bitch" i en og samme setning viser jo også at du ikke er den skarpeste kniven i skuffen, så jeg skal vel ikke ha så veldig høye forventninger til deg heller, kanskje.

Ja, og du retter jo inntrykket opp ...

Lenke til kommentar

Genetisk var vel såpass lite politisk korrekt at jeg burde brukt et annet ord, alle forsøk på integrere de her rom folkene feiler, selv de beste forsøk, kan du forklare meg hvorfor ?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Genetisk var vel såpass lite politisk korrekt at jeg burde brukt et annet ord, alle forsøk på integrere de her rom folkene feiler, selv de beste forsøk, kan du forklare meg hvorfor ?

Det er kulturelt betinget. Romfolket er en ganske isolert gruppe med tette bånd innad. Det er vanskelig å bryte tankemønsteret til slike folk. Men å si at deres negative tilbøyeligheter er genetisk betinget er like fjernt som å påstå at Jehovas vitner tror på Gud av genetiske årsaker. Et menneske som er brakt opp fra barnsben av til å stjele og tigge, samtidig som du har gruppepresset og påvirkningen du har i en så isolert gruppe vil være veldig vanskelig å "omvende" i en senere alder.

Jeg synes oppriktig synd på slike mennesker. Mest på barna, det er et uverdig liv. Skal man få brutt denne syklusen må man ta seg sikte inn på barna. Foreldrene har absolutt ingen rett til å beholde de, når det nektes skolegang. Men istedenfor at det faktisk blir gjort noe møter vi dem med fordommer slik som du kommer med. Da bidrar man i hvert fall ikke til noen løsning foreutenom å forskyve problemet videre.

Lenke til kommentar

Det er kulturelt betinget. Romfolket er en ganske isolert gruppe med tette bånd innad. Det er vanskelig å bryte tankemønsteret til slike folk. Men å si at deres negative tilbøyeligheter er genetisk betinget er like fjernt som å påstå at Jehovas vitner tror på Gud av genetiske årsaker. Et menneske som er brakt opp fra barnsben av til å stjele og tigge, samtidig som du har gruppepresset og påvirkningen du har i en så isolert gruppe vil være veldig vanskelig å "omvende" i en senere alder.

Jeg synes oppriktig synd på slike mennesker. Mest på barna, det er et uverdig liv. Skal man få brutt denne syklusen må man ta seg sikte inn på barna. Foreldrene har absolutt ingen rett til å beholde de, når det nektes skolegang. Men istedenfor at det faktisk blir gjort noe møter vi dem med fordommer slik som du kommer med. Da bidrar man i hvert fall ikke til noen løsning foreutenom å forskyve problemet videre.

Er ikke synd på folk som ikke tar imot hjelp, barna kan jeg si meg enig men nå er barn alltid en uskyldig part, uansett siste man vil er at de skal etablere seg i Norge bare se på de få vi allerede har i landet Karoli etc se på facebook profilene, de virker som en gjeng som burde være på gamle emma hjort senter for utviklingshemming..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Den enkleste løsningen på dette såkalte tiggeproblemet er jo å ta problemet ved roten. Vi kan egentlig ikke gjøre så mye når tiggerne har kommet seg over grensen og inn i landet. Politiets ressurser er ikke store nok. Vi må ta problemet der det oppstår. Pengestøtten til land i Øst-Europa er enorm, men disse pengene bør nesten gå utelukkende til utbygging av noe som kan ligne på et velferdssystem. Støtte til de som sliter. Trenger de ikke penger, kommer de ikke hit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Føler denne artikkelen besvarer det meste vedr. hva vi burde gjøre:

http://www.dagbladet...mania/27003902/

De som er her burde kastes ut, og eventuelt burde tigging forbys.

Om ikke det blir en ordning på dette før, så får vi i hvert fall sørge for en borgerlig regjering til høsten.

Carl i Hagen kom i krangel på gata i dag. Videolink

Hvordan reiser egentlig de Rom folket hit, og hvordan slipper de så lett inn?

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Forbud vil ikke fungere. Hvofor er så mange mennesker så naive?

Dette er utelukkende valgflesk. Man har sett meningsmålingene, og man vet at her er det stemmer og vinne, osv... Er vi virkelig ikke smartere enn dette?

Hvorfor kommer ikke noen med noen ordenlige løsninger? Tror man virkelig at man er kvitt problemet om det kommer et forbud? Hva skal for eksempel "straffen" være? Noen tanker om det, dere som anser forbud som en reel god løsning?

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er en "ordentlig løsning da", har du eksempel?

Jeg prøver å utfordre deg og andre til å komme med faktiske løsninger på problemet, annet enn forbud.

For å ta eksempler på forbud: Dersom du forbyr brennevin, vil brennevin forsvinne?

Hvis du forbyr hasj, vil hasj forsvinne?

Forbyr man fattigdom: Vil fattigdom forsvinne? Eneste som skjer er at mange flere av dem fortsetter som gatemusikanter (som vil være mye mer irriterende og provoserende), og de vil fortsette å tigge.. De vil ikke ha råd til bøter. Fengsel vil være som luksushoteller å regne, satt på spissen, samt være mye mer kostbart for oss skattebetalere enn om det er lovlig. Gratis luksusbusser tilbake til romania, inkludert 3.stjerners hotell, med overnatting (Det er langt til romania) på skattebetalernes penger, vil ikke løse noe, da de bare vil komme tilbake igjen.... Osv..

Har du noen bedre forslag? Det jeg vil frem til... Ja, jeg har sagt at man burde satse på utdanning der nede, kanskje starte opp en fabrikk eller noe, der de kan få seg arbeid... Mer en det har jeg ikke tenkt ut, men jeg oppfordrer vel egentlig folk til å tenke litt over hva som faktisk fungerer i stedet for det som ikke vil løse noe som helst: Forbud... Ja, det høres så lett ut. Man har stor tro på dette, og at det fjerner problemet, men jeg er nok ikke helt overbevist...

Lenke til kommentar

Det siste avsnittet er jeg enig i.

Når det gjelder forbub: kanskje det heller skulle bli forbud mot å gi til gatetiggere?

Hvis det ikke hadde medført at det komme mange mange flere, kunne vi selvsagt hjulpet de som er her

skikkelig. Gitt dem full oppholdstillatelse og jobber. Men det er jo det. Da vi de svømme inn her.

Nei det er ikke lett, jeg er klar over det.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

For turist-tiggere som Rom-folk, kan man bistå med utdanningsmuligheter og jobber i landet problemet har oppstått. De virkelige fattige reiser ikke Europa rundt for å tigge penger. De lever tøffe kår i opprinnelseslandet sitt.

For våre egne tiggere. Plukk dem opp og "kast" dem til en annen del av landet som trenger innflyttere/arbeidere. Gi de en jobb og et område fri for narko-bander og lignende.

Og forby tigging også. Det skremmer turistene våre bort.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen grunn til at Norge skal særbehandle folk av et visst etnisk opphav.

1. Turister er pliktige til å sørge for eget opphold - alternativet er utkastelse
  2. Schengen gir mulighet for å stanse kriminelle på grensen, samt å kaste dem ut
  3. Det finnes ingen grunn til at tigging skal være lov i et land som har forsåvidt raus sosialhjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...