Gå til innhold

Tigging

Anbefalte innlegg

Ja, tigging burde forbys.

Man kan selvsagt da synes syndt på de norske tiggerne, men de rumenske tiggerne har uansett ødelagt deres "levebrød". Så selv om tigging forbys, så vil norske tiggere få det lettere nettopp fordi mange av de rumenske tiggerne vil forsvinne. De rumenske tiggerne er jo over alt, hele tiden, så de norske har ingen steder å være uansett.

Så jeg heller litt mot at tiggere som forsøker å øke tigge-effektiviteten ved å være ubehagelige og går opp i trynet på folk bør fjernes fra gata. Lage noen lover som gjør det mulig.

Det tror jeg også det er, men det er vanskelig å håndheve disse da det blir ord mot ord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det bør bli lovverk som sier noe hva man kan gi tiggerne?

Forbud å gi:

• Våpen eller skarpe gjenstander feks kniv.
  • Penger (Alle form)
  • Hatbrev

Man kan gi:

• Mat, drikke, klær eller nødvendig ting
  • Søppel f.eks flaskepant og andre brukte ting.

Kanskje man også burde ha en tiggesone? Forbudt å tigge på helligdager etc?

Lenke til kommentar

Ingen trenger å tigge i Norge. Det er derfor staten samler inn skatt ifra alle og alle har rett på tak over hodet, mat, telefon, TV, et hjem med møbler, klær, medisiner, helse, utdanning osv.

De som ikke er norske statsborgere og kommer for å tigge bryter faktisk loven. Turister har krav på seg om å kunne sørge for eget opphold. I utgangspunktet er de pliktet til å bidra til økonomien vår.

Men det finnes ingen politisk vilje til å kaste ut folk som hevder de er sigøynere og hevder de bare er fattige - selv om begge deler er totalt motbevist.

Og derfor er et tiggeforbud i Norge helt uproblematisk.

Endret av omnomnomnivore
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen trenger å tigge i Norge. Det er derfor staten samler inn skatt ifra alle og alle har rett på tak over hodet, mat, telefon, TV, et hjem med møbler, klær, medisiner, helse, utdanning osv.

De som ikke er norske statsborgere og kommer for å tigge bryter faktisk loven. Turister har krav på seg om å kunne sørge for eget opphold. I utgangspunktet er de pliktet til å bidra til økonomien vår.

Men det finnes ingen politisk vilje til å kaste ut folk som hevder de er sigøynere og hevder de bare er fattige - selv om begge deler er totalt motbevist.

Og derfor er et tiggeforbud i Norge helt uproblematisk.

ja, det er nettopp fullstendig uproblematisk å forby det, så hvorfor er det så himmla vanskelig??? Hva faen er det politikerne vil unngå det her for?

Lenke til kommentar

Ja det har økt merkbart på med slike som tropper opp på døra og viser fram en lapp de vil du skal lese.

Jeg har hatt slike på døra iallefall 7-8 ganger siste tre årene, og de kommer alle sammen, etter min bedømming, fra Polen og/eller Baltikum.

Så alt er ikke "rom"

Lenke til kommentar

Så jeg heller litt mot at tiggere som forsøker å øke tigge-effektiviteten ved å være ubehagelige og går opp i trynet på folk bør fjernes fra gata. Lage noen lover som gjør det mulig.

Tipper dette allerede er ulovlig, men det er nok en håpløs lov å håndheve når tigging er lovlig. Det samme gjelder tiggefrie soner og åpningstider for tigging som er blant forslagene.

Som politiet sier, problemet for dem er at de klarer ikke håndtere sekundærproblemene med tigging som f.eks at det camper folk på alle mulige steder hvor det ikke er lov å campe (evt ulovlig i mer enn 3 dager). Dette problemet blir man jo først kvitt når det ikke lenger er noe poeng å dra et par tusen km for å tigge i Norge.

... Samtidig må det være ganske mange som liker at det er tiggere her, ettersom de får inn så bra med penger? Det må jo være noen som gir, ellers hadde de ikke kommet.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt slike på døra iallefall 7-8 ganger siste tre årene, og de kommer alle sammen, etter min bedømming, fra Polen og/eller Baltikum.

Så alt er ikke "rom"

Spesielt siste året har det vært mange her. Sikkert omtrent så mange du sier bare siste året. Før det var de sjeldent. Hvor de kommer fra er jo egentlig det samme.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke ukjent at dette ofte går hånd i hånd med kriminelle aktiviteter, så hvis de ikke får, så gjenstår jo uansett vinnings-kriminalitet. For fortsatt har man endel penger/rikdom i Norge som kan utnyttes

Det er noe som skjer likegyldig av om de får noe i koppen, det er bare mer å sende tilbake til romania, hvor de bygger herskapshus, Det er flere dokumentarer som viser hva romfolkets herjing i europa har ført til.

http://www.youtube.com/watch?v=LGDj0B5WQaA

Lenke til kommentar

Nå er det vel tigging generelt dette dreier seg om - ikke rumenere spesifikt. Man kan ikke sende alle tiggere til Romania.

Tss de to uttrykkene der går så hånd i hånd at det går litt i surr av og til. Tror ikke jeg skal bruke mer krefter på rumenerne, desto mer jeg diskuterer og sjekker ut om de, desto mer irritert og sint blir jeg :p

Lenke til kommentar

Ap og Sv her hjemme på berget ønsker romfolka hjertelig velkommen til nisselue og molbolandet Norge og tar de imot med åpne armer. De suger oss for penger og utnytter systemet fullt ut. De er ute etter å lure oss nordmenn trill rundt med å spille døvstum og går rundt med lister rundt på parkeringsplasser og vil at vi skal støtte deres "forening for døvstumme" i hjemlandet som et eksempel. Disse folka eier ikke folkeskikk, de driter og søpler ned hagene til folk, parker, friarealer og forlatte bygninger, stjeler som ravner, bråker og tar seg fullstendig til rette i forlatte bygninger. Ap og Sv gir blaffen i f.eks eldreomsorg og skoleverk men spytter gjerne ut store pengebeløp til disse romfolka. Nei, så lenge disse folka er i nærheten, gjelder det å holde hardt i både mobiltelefonen og lommeboka si og passe nøye på at man ikke trår foten sin borti noen "rompuddinger". Will Smith og Tommy Lee Jones, (Men in black) hvor er dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...