8-) Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Hei Jeg har satt sammen en ny pc, men så ligger det winxp inne på disken. jeg kommer ikke inn i windows, hvordan kan jeg formatere da??? takker for alle svar.. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 > Start opp pc'en. >Sett i WinXP cd >Restart Hvis du har boot from cd enabled i bios, vil du få en melding som heter - "Press any key to boot from cd-rom" eller lignende. >Trykk på en tast Deretter følger du instruksjonene på skjermen Lenke til kommentar
8-) Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 Men hvis jeg gjør det da skrur pcen seg av etter en stund, jeg kommer gjennom en blåskjerm hvor det blir lastet opp mange drivere. men jeg må kunne fjerne den winxp versjonen som er der fra før. hvordan kan jeg gjøre dette??? Lenke til kommentar
mr x Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 det skal vel funke eller bruk en oppstartsdiskett til win.. hvis det ikke er noe annet som er problemet da ! Lenke til kommentar
Phreak^ Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 du får et spørsmål om å formattere senere... da velger duu format(ntfs) eller format(fat)... Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Hvis du har tenkt til å installere windows XP igjen velger du ntfs Lenke til kommentar
Phreak^ Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 why? Fat funker jo like fett Lenke til kommentar
atrax Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Lurt å lese litt om forskjellige filsystemer her: http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm Uansett vil jeg anbefale deg å formatere med ntfs. Lenke til kommentar
8-) Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 jeg har en win98 oppstarts diskett, men jeg kan ikke bruke denne til å formatere med fordi den ikke finner ntfs partisjonen, men vil en winme oppstarts diskett fungere? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Hvis du bruker diskett så vil det si at du er i DOS, og dermed finner den ikke NTFS partisjonen. Du kan bruke fdisk og fjerne den partisjonen, og så lage nye. Men hvorfor i all verden skal du gjøre det så tungvindt? Du har jo fått helt greie instruksjoner på hvordan det bør gjøres med XP CD. Lenke til kommentar
8-) Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 Men jeg har jo også sagt at ett eller annet går galt da, og pcen skrur seg av. derfor må jeg bruke diskett. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 OK, jeg så ikke det. Som sagt, bruk fdisk til å fjerne gammel partisjon. Guide til fdisk finner du her: http://www.windows.no/art.php?artikkelid=1906 Lenke til kommentar
8-) Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 takk, det var det jeg tengte Lenke til kommentar
wil Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 jeg anbefaler også NTFS da dette skal være sikkrere, i det siste har jeg bare brukt NTFS på mine Primær partisjoner, vet ikke helt hvorfor, men det blir no bare sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå