Gå til innhold

3dMark 2001/2001 SE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja si det...

Jeg reinstallerte XP Pro akkurat idag, og la kun inn drivere og 3DMark2001 SE til å begynne med.

(La inn Detonator 27.42)

Kjørte på standardinnstillinger på kortet mitt (Gainward GF2Ti/450TV - Safe settings: 250/400)

3DMarks2001 SE: 4179

Dette er faktisk dårligere enn da jeg kjørte "vanlige" 2001 i Win2K med DirectX 8.0. Da fikk jeg 4255 3DMarks! (Detonator 27.10)

På "Enhanced settings 250/450 fikk jeg da 4595.

Med 270/470 (stabilt!) fikk jeg 5135 (Detonator 26.53)

Skal prøve forskjellige innstillinger på kortet mitt, og evt andre Detonator's og se...burde jo være bedre med DX8.1?

En annen ting: noen som har erfart om 26.xx serien er raskere enn 27.xx?

(Egentlig er hele 3DMarks greia bortkasta tid spør du meg...men her er jeg da, tweaker og tester kortet hele tida...LOL :razz: )

Lenke til kommentar

Det er ingen logikk i at ting går kjappere med ny direct x! De nye versjonene er vanligvis mer avanserte og har flere grafikkmuligheter. Det vil derfor ikke være noen selvfølge at nye versjoner er raskere enn de gamle! Snarere tvert imot! Jeg ville bli overrasket hvis normen var at man fikk høyrere poengsum i nyere 3dmark-versjoner!

Menmen nå vet jeg ikke hva de har forandret på i SE-versjonen så det kan jo være de har finpussa grafikk-motorene i testene, og at det derfor kan komme høyere poengsummer! Men jeg vil ikke tro at det er som følge av dx8.1 :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-14 18:19, Darth MToffy skrev:

Det er ingen logikk i at ting går kjappere med ny direct x! De nye versjonene er vanligvis mer avanserte og har flere grafikkmuligheter. Det vil derfor ikke være noen selvfølge at nye versjoner er raskere enn de gamle! Snarere tvert imot! Jeg ville bli overrasket hvis normen var at man fikk høyrere poengsum i nyere 3dmark-versjoner!

Menmen nå vet jeg ikke hva de har forandret på i SE-versjonen så det kan jo være de har finpussa grafikk-motorene i testene, og at det derfor kan komme høyere poengsummer! Men jeg vil ikke tro at det er som følge av dx8.1 :wink:

Det er bl.a bedre støtte for de nyeste AMD prossesorerene. Brukere med disse pros. vil nok få bedre ytelse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...