ChopperRead Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Jeg forsto faktisk ikke en jævla dritt av episode 8 tror jeg..haha! Herregud så sykt. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Antar du har sett de to første sesongene av TP + FWwM? Da er det mange brikker som faller på plass. Det er ganske tydelig at Lynch var inspirert av Kafka (metamorfose) og Kubrick (2001) da han lagde denne episoden. Dagligvarebutikken (FWwM), dugpas (som Windom Earle refererte til) og BOBs fødsel er stikkord for denne episoden Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Antar du har sett de to første sesongene av TP + FWwM? Da er det mange brikker som faller på plass. Det er ganske tydelig at Lynch var inspirert av Kafka (metamorfose) og Kubrick (2001) da han lagde denne episoden. Dagligvarebutikken (FWwM), dugpas (som Windom Earle refererte til) og BOBs fødsel er stikkord for denne episoden Joda, jeg fikk noen kraftige hint til hvordan ting ble til. Uten å spoile for mye orker jeg ikke å si noe mer. Etter en liten tenkeperiode tror jeg at jeg har innsett genialiteten i episoden. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Hva var egentlig dette, så jeg feil serie? Er det for dypt for meg? Jeg skjønner ikke hva de prøver på. Sammendrag av E08 her. OBS spoiler https://www.wmagazine.com/story/twin-peaks-showtime-recap-episode-part-8 Lenke til kommentar
Fresh Prince Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Blir dere noe klokere? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Rotete serie. Sikkert halvparten som kunne ha vært klipt bort. Synes Lynch kunne ha vært med subtil til tider. Det var grunnen til at jeg likte den originale TP og filmen så godt. Den siste episoden var ganske bra, men jeg hater de musikalske avslutningene på Roadhouse. Vet at det finnes mange hipstere i PNW, men det får da være grenser. 1 Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Digger dougie jones! Kyle maclachlan er helt rå. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Agent Cooper er endelig tilbake! Hadde gåsehud absolutt over alt flere ganger denne episoden! Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Agent Cooper er endelig tilbake! Hadde gåsehud absolutt over alt flere ganger denne episoden! Ja den var fantastisk! Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Fantastisk episode, ja. Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Denne serien er så forfriskende kompromissløs. Hver eneste scene er jo et potensielt nøkkeløyeblikk, og den med Diane, Albert og Cole i går var helt jævlig intens. Har nytt hvert øyeblikk av Twin Peaks sesong 3, og kommer til å se sesongen på nytt en gang i vinter, for å - ja - forstå litt mer. Sesongavslutningen blir forresten en dobbeltepisode, neste søndag (mandag). Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Følte denne fra reddit oppsummerte det ganske fint Me after episode 17: Wow I can't believe we're getting so much resolution, David Lynch is giving us all of the answers, this is incredible David Lynch: Not so fast, motherfucker 1 Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Kuleste serien jeg har sett, om enn litt lite vennlig for en gjennomsnittlig serie-entusiast. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 For en slutt. Fikk regelrett frysninger nedover hele ryggmargen. Det har jeg aldri fått av å se en serie før. Jeg klarer rett og slett ikke å slutte å tenke på det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Overraskande mykje vart oppklart i episode 17. I alle andre seriar ville det vore siste episode i sesongen. Men med Lynch bak rattet kunne dei ikkje avslutta på den måten, så me fekk episode 18 som stiller ein haug med nye spørsmål. Judy/Jiao De/Jowday er visst den store greia bak Bob, Booper, The Black Lodge og alt det der, og det ser ut til å eksistere i/gjennom Sarah og ev. Palmer-huset. Sesongen avslutta med ein slags cliffhanger, men i mindre grad enn sesong 2. Lynch verka veldig entusiastisk over sesong 3 og Showtime er visstnok positive dersom Lynch og Frost vil gå for sesong 4. Mtp. måten ting har utvikla seg med potensielt fleire univers og realitetar, så er det ikkje usannsynleg at den store kampen, Cooper vs Judy, aldri blir avklart, men at han vil vere fastlåst i ein sirkel av univers der han jaktar. Alle sideplottene vil aldri bli avklart og ein del fungerer kanskje som hint til hovedplottet på ein veldig indirekte måte. Eg likte sesong 3 veldig godt og ser fram til å sjå den på nytt og legge merke til meir. Håpar den kjem ut på blu-ray, for eg er ikkje vidare imponert over kvaliteten på HBO Nordic. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Har blandede følelser etter denne sesongen... Synes den var litt vel i overkant kunstnerisk og med veldig mange sekvenser som ikke bidro særlig til handlingen utenom generell merkelighet. På en måte likte jeg den veldig godt, men jeg tar meg også i å sammenligne den med den originale Twin Peaks. I lys av det så følte jeg ikke at Lynch fikk til å gjenskape magien og den unike stemningen fra den originale serien. Nå var sannsynligvis ikke det planen til Lynch uansett, men det var vel det jeg håpet på som gammel fan. Er ikke skuffet, men hadde vel kanskje håpet på litt mer. Sesongen avslutta med ein slags cliffhanger, men i mindre grad enn sesong 2. Lynch verka veldig entusiastisk over sesong 3 og Showtime er visstnok positive dersom Lynch og Frost vil gå for sesong 4. Virkelig? Trodde det var punktum etter sesong 3. 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Kommer aldri til å glemme denne serien. Ingenting har noensinne gitt meg det samme. Det er det beste jeg har sett. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 https://www.reddit.com/r/twinpeaks/comments/6yw0ky/s3e18_the_final_two_episodes_are_meant_to_be/?st=J7CE09UG&sh=483b46af Okei. Fullstendig hakeslepp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Har jeg altså noe godt å vente på ved å se denne serien? Er jo skikkelig forvirrende der jeg har kommet til nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå