Eriksendrul Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 Du sier i OP: 'Hei jeg fant en iphone og jeg vil veldig gjerne prøve og returnere den til eier' Det kan jo være at den er innmeldt som stjålet. Det vet du ingenting om p.t. Synes din uttykksmåte, 'politiet driter' ikke akkurat viser at du er så veldig opptatt av å levere den inn til lensmannskontor/politi. Synes likevel det er det rette å gjøre, selv om du bor på "bygda", som du selv beskrev det. Lever den inn, og du har gjort ditt. Case closed! Jeg ringte og spurte politiet men de sa at den blir liggende hos politiet som hittegods og han anbefalte meg og prøve og finne ut hvem som eide telefonen før jeg sendte/leverte den der siden det er utrolig få som faktisk ringer politet når de har mista telefonen. Så med noen få triks jeg fant rundt på nette så fikk jeg tak i eier , jeg leverte den fikk 500 kroner og 0,70 flaske med absolut vodka 2 Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Hvorfor? Finneren er vinneren Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 Hvorfor? Finneren er vinneren Folk har utrolige mye personlig info/bilder osv på telefonen + at det er utrolig kjedelig og betale på en telefon man mister om den er bundet til noe siden den så helt ny ut + Jeg har en telefon jeg er fornøyd med så jeg leverte den til eier og fikk godt betalt for det =) 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Hvorfor? Finneren er vinneren det kalles tyveri. Den er ikke din bare fordi du finner den.... 4 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Hvis eieren hadde tatt seg bryet med å klistre en navnelapp på mobilen så hadde man sluppet denne tråden og han ville fått mobilen raskere tilbake. På jobb merker vi mobiltelefonene våre med "Finnerlønn kr 500" og telefonnummeret til sentralbordet. Selv merker jeg bærbare verdigjenstander med navn, adresse og telefonnummer. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 Hvis eieren hadde tatt seg bryet med å klistre en navnelapp på mobilen så hadde man sluppet denne tråden og han ville fått mobilen raskere tilbake. På jobb merker vi mobiltelefonene våre med "Finnerlønn kr 500" og telefonnummeret til sentralbordet. Selv merker jeg bærbare verdigjenstander med navn, adresse og telefonnummer. Er ikke så dumt og gjøre det men det er få som lager klistremerker i heimen, Og iphone er jo ikke bare til bruk den skal jo se bra ut for noen folk også så de gidder ikke gå med det på Telefonen, Men det burde være standar at det står noen form for eier info på telefonen når man skrur den på før pin koden evt. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Bruker Find my iPhone.. da har jeg det under kontroll.. Nå som jeg har en Android telefon må jeg finne noe tilsvarende.. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Nå som jeg har en Android telefon må jeg finne noe tilsvarende.. Har du Samsung, så er dette innebygd. (ellers er det vel mange apps på det) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Har du Samsung, så er dette innebygd. (ellers er det vel mange apps på det) Har Oppo Find 5. finner nok noe ja Lenke til kommentar
@knekten Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 På min Note har jeg navn og adr på låseskjermen. Men dette syns jo bare hvis det er strøm på tlf. Her kan man jo også fylle inn F.eks jobb nr eller nr til noen andre i husstanden. Enkelt om en ærlig sjel finner tlf min :-) Lenke til kommentar
Fifapro14 Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Hvis det er en sprekk nede i venstre hjørne så ring meg på 98095904 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 29. april 2013 Forfatter Del Skrevet 29. april 2013 Hvis det er en sprekk nede i venstre hjørne så ring meg på 98095904 har allerede funnet eier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå