Gå til innhold

Tvang til lesing av "rettningslinjene"!

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette har blitt fikset siden jeg ble medlem da.

De fleste her har fått med seg at det har blitt en del "HJELP!!!!!" poster osv i det siste.

Og somregel så kommer dette i fra de som ikke har vært så alt for lenge her på hw forumet. Mange tror det er helt greit å poste dc adresser osv angående fildeling.

Mange unødvendige poster tror jeg kunne blitt ungått hvis f.eks at alle som ble medlem av forumet MÅTTE lese retningslinjene på en eller annen måte.

Dette er bare et forslg, men jeg tror dette vil hjelpe en del!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så du er med andre ord for en slags eksamen før man kan bli bruker her på forumet?

Definitivt, lage en liten test hvor man må score 9 av 10 mulige poeng ved spørsmål fra retningslinjene, før man får lov å registrere seg som ny bruker. Er neppe noe vanskelig å gjennomføre heller. ;)

Lenke til kommentar
Så du er med andre ord for en slags eksamen før man kan bli bruker her på forumet?

Definitivt, lage en liten test hvor man må score 9 av 10 mulige poeng ved spørsmål fra retningslinjene, før man får lov å registrere seg som ny bruker. Er neppe noe vanskelig å gjennomføre heller. ;)

hvis det er det som må til for å få slutt på poster med tittler som "hjelp!?!?!?!?!?!?!?" så er det et alternativ.

Det trenger ikke å være noe vanskelige greier bare skjekke at dem virkelig har lest rettningslinjene.

Lenke til kommentar

er enig i trådstarter..

er lett og komme i grenseland,men som oftes advarer andre medlemmer

deg får du går får langt.har jo selv fått en del tips hvordan man skal sette opp innleggene sine,slik at ikke tråden stenges.

fårstår at det ikke bestandig er så lett får en ny medlem og få alt riktid

med en gang..

hvis man måtte krysse av får alle reglene(en på hver side)slik at

det var vanskelig og unnvære og ikke lese noe.og pongterer at man ikke får bruke forumet får man har lest rettingslinjene vil nok medlemene være mere oppmerksom på dette.

ser forumet på ps.data bruker stjerner etter hvor mange innlegg man har.skriver også Starting Member, Junior Member og Senior Member.

kan dette være noe får hardware.no !

Lenke til kommentar

Faktisk så synes jeg selv at brukere bør ta ansvar for å lære seg retningslinjene. Er tross alt de som ikke gidder å lese eller respektere dem som blir straffet for det...ikke oss andre som faktisk lever opp til dem.

Håper også at flere brukere tar i bruk varslemod knappen da det trengs, eller kontakter moderatør på annen måte. På denne måten kan vi ta de som bryter retningslinjene :D

Lenke til kommentar
sant nok, men det er kjipt at forumet til dels blir forsøplet av at det er fler og fler som ikke leser/respekterer retningslinjene

Jeg ser problemet, og er enig. Men personlig ønsker jeg ikke å kvele folk i tekst ala enkelte lisenser vi ser da vi skal installere programmer. Man kan f.eks. ikke tvinge nordmenn til å lese den norske lov heller, men man kan forvente at folk på egenhånd skal lære å følge den.

Jeg skal fortsette å plage deg, invictus 8)

Bra Egil. Gjør som Egil alle sammen! :p

Lenke til kommentar
problemet vil jo uansett være at folk flest bare godtar uten å lese det.
Ja, men det er jo dems problem da... Godtar dem så godtar dem jo virkelig regelene og sier at han/hun har lest reglene. Har han/hun ikke lest dem så er det jo virkelig synd for den det gjelder.

Edit: rettningslinjene er da forøvrig ganske logisk da, så de som kjenner til godt norsk folkesikk og vett kan jo automatisk reglene...

Lenke til kommentar

Det er liksom sånt man har moderatorer til.. dessuten hadde nok mange (også oppegående personer) ikke gidda signa opp i forumet om de ble tvunget til å lese en masse "greier".

Får bare håpe de fleste har sunn fornuft eller har lest reglene og at moderatorne sletter de værste.

Man trenger jo ikke lese "HJELP!" -trådene heller da..

Lenke til kommentar
Jeg kan faktisk ikke huske at jeg leste retningslinjene når jeg signet opp.
Så lenge jeg har vært her på forumet har det aldri vært noen rettningslinjer i selve sign-up greia. Leste rettningslinjene etter at jeg fikk klage for å ha brukt denne som avatar:

lach.gif

Var vist nok ulovlig påsto en eller annen mod., lurer på hvorfor jeg :p

Lenke til kommentar

grunnen til at de fleste ikke får problemer selv om de ikke leser retningslinjene er vel helst at de aller fleste her greier å oppføre seg nogenlunde som folk, og det er vel i bunn & grunn det retningslinjene går ut på...

Husker jeg fikk dask fra en mod en gang jeg trippeposta, heldigvis passerte jeg siden vedkommende var i "knallhumør" den dagen :D

Lenke til kommentar

Jeg har heller aldrig hatt problemer med forumet siden jeg kom untatt når jeg hadde en eller annen animert avatar som vist nok ikke var lov som det heller ikke stod noe om i rettningslinjene.

Jeg bruker bruk moderator knappen ganske så flittig og så og si hver gang er det poster med tittelen "hjææælp!?!?!?!?!?!?!?!?" osv.

Dette tar tid for oss andre brukere og sende en melding gjennom "varsle moderator knappen". Hvis alle hadde lest rettningslinjene så er jeg sikker på at antallet "hjeeeeeeeeeeeelp" poster hadde gått ned betraktlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...