maxvons Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 (endret) Hei, tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny CPU-vifte, dersom jeg bare har stock viften akkurat nå og den bråker en del.. Jeg så litt på en Corsair H60 vannkjøler som virker lettinstallert og relativt billig. Vil denne passe i kabinettet jeg har, og vil den bråke mindre enn stock viften til Intel? Kabinettet mitt: http://www.komplett....aspx?sku=649835 Kjøleren jeg så på: http://www.komplett....aspx?sku=769223 Endret 27. april 2013 av MaxiG Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Jeg har samme kabinett, og har prøvd både PnP vannkjøling og luftkjøling. Nå har jeg Noctua D14 kjøler og CPUen har bedre temps en disse luktede vannkjølings greiene, en god luftkjøler fra enten Noctua, Thermalright, Prolimatec osv... klatrer over lukkede vannkjøling. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 har akkurat samme kabinett. eg bar en Corsair h100 radiator montert i toppen. den vannkjølern du har sett for deg- monterer du der vifta bak står Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 (endret) Jeg har samme kabinett, og har prøvd både PnP vannkjøling og luftkjøling. Nå har jeg Noctua D14 kjøler og CPUen har bedre temps en disse luktede vannkjølings greiene, en god luftkjøler fra enten Noctua, Thermalright, Prolimatec osv... klatrer over lukkede vannkjøling. Noctua D14 vs H100i på en 3930k @ 4.8Ghz hos meg, var H100i klart kjøligere. Eneste ulempen med H100i kontra D14 er støynivå, bortsett fra det er H100i bedre på alle mulige måter. -Ser bedre ut -Kjøler bedre -Bedre plass i kabinettet Endret 27. april 2013 av FiveInline Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Noctua D14 vs H100i på en 3930k @ 4.8Ghz hos meg, var H100i klart kjøligere. Eneste ulempen med H100i kontra D14 er støynivå, bortsett fra det er H100i bedre på alle mulige måter. -Ser bedre ut -Kjøler bedre -Bedre plass i kabinettet eg har den utgåtte modellen, kjøpte den for 750 kr idle temp i følge CPUZ er 25 +-, under bf3 ultra setnings er det 50-55 - når prossessorn er på 3,5 ghz, overclocka til 4,7 ghz er temperaturen 60-65 ish. men omtrent samtidige som nevner corsair h100 h100i, mener at man må skifte viftene til noctura vifter, og så en stillere pc nå har jo Corsair lansert stillere og nyere vifter til radiator http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=756838 Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Noctua D14 vs H100i på en 3930k @ 4.8Ghz hos meg, var H100i klart kjøligere. Eneste ulempen med H100i kontra D14 er støynivå, bortsett fra det er H100i bedre på alle mulige måter. -Ser bedre ut -Kjøler bedre -Bedre plass i kabinettet Joda, det er jo helt klart. Men så har det mye med hvordan airflow det er i kabinettet også, jeg har 2 Thermalright 141 på CPU, og 4 montert i kabintettet, Ikke satt noen vifter i top. så alt blåser inn og opp. Lenke til kommentar
maxvons Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 eg har den utgåtte modellen, kjøpte den for 750 kr idle temp i følge CPUZ er 25 +-, under bf3 ultra setnings er det 50-55 - når prossessorn er på 3,5 ghz, overclocka til 4,7 ghz er temperaturen 60-65 ish. men omtrent samtidige som nevner corsair h100 h100i, mener at man må skifte viftene til noctura vifter, og så en stillere pc nå har jo Corsair lansert stillere og nyere vifter til radiator http://www.komplett....aspx?sku=756838 Vil den viften du linket der kunne replace viften som følger med den kjøleren jeg så på? Jeg har samme kabinett, og har prøvd både PnP vannkjøling og luftkjøling. Nå har jeg Noctua D14 kjøler og CPUen har bedre temps en disse luktede vannkjølings greiene, en god luftkjøler fra enten Noctua, Thermalright, Prolimatec osv... klatrer over lukkede vannkjøling. Altså, jeg er ikke ute etter den beste viften eller noe. Jeg har ikke noen spesielle planer om å overclocke noe særlig. Jeg vil bare ha en bedre og mer stillegående vifte. Jeg har sett litt på den Noctua viften, men jeg føler den blir for vanskelig å installere + den er altfor stor synes jeg. har akkurat samme kabinett. eg bar en Corsair h100 radiator montert i toppen. den vannkjølern du har sett for deg- monterer du der vifta bak står Vil den bråke mindre enn stock viften til Intel? Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Vannkjølingen til corsair h60.. er ikke sikker om den er stillere enn den stockvifta, men den kjøler garantert bedre. Lenke til kommentar
maxvons Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 Så litt bak på hovedkortet mitt der du skal mounte sånn skruer for å feste H60 kjøleren til CPU-en, og fant ut at det ikke så helt ut sånn som det gjør i de "how to" videoene på youtube. Vil H60-en fortsatt passe, med tanke på hvordan det ser ut på bildet? Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 (endret) Så klart vil den passe, eneste ulempen, du må ut med hele hovedkortet for å montere kjøleren. Når det kommer til vifter så er det smak og behag, jeg liker stillegående vifter som gjør jobben til en ikke fult så stille vifte. Thermalright 141 er stille og dytter mye luft, passer kun i 120mm monteringshull, så den passer i alle kabinetter. Endret 28. april 2013 av ZentiX Lenke til kommentar
maxvons Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 Så klart vil den passe, eneste ulempen, du må ut med hele hovedkortet for å montere kjøleren. Jaha, litt irriterende, men går nok greit. Har ganske elendig cable management akkurat nå, og hadde tenkt å omjustere på alle kablene. Dette blir vel som en spark i baken Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Jepp det blir det nok hehe, men du får kose deg med jobben 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå