Klodrik Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Som overskriften tilsier så lurer jeg på hva den maksimale størelsen på en harddisk som Windows 98 SE kan takle? Kan den ta en 160 GB disk uten problemer? Er spørsmålet uklart? Lenke til kommentar
wil Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 ja, tror den skal funke bra ja, men nå i dag så bruker vel ingen windows 9x system på så store disker. bruker vel helst enten W2K eller XP på så store disker. uannsett du burde vel partisjonere disken din, da vil det iallefall gå. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Jeg tviller på at det går. Har en under to år gammel maskin, med Windows 98SE som orginalt var levert med 20 gb hardisk (og Windows ME), da hardisken på en litt eldre maskin røk, fant jeg ut at jeg skulle bestile en 120 GB til den under to år gamle maskinen og sette den 20 GB store disken i den gamle maskinen. Da jeg kommer inn i Windows, fant jeg ut at jeg bare har fått brukt 60 av de 120 GB. Jeg har partisonert ut hardisken, men jeg får forsatt bare brukt 60 av GB-ene Så jeg tviler på at det vil funke. Lenke til kommentar
wil Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 merkelig. partisjonerte du disken din i Fat eller Fat 32 da? selv har jeg ikke hatt Win 98 på mindre enn 20 GB men, hvis du partisjonerer disken din å har en partisjon på 20 GB så skal det vel funke? Lenke til kommentar
Klodrik Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Takk for svar. Jeg spurte fordi jeg vurderer å kjøpe en ekstra harddisk. Jeg har en 60GB fra før. Finns det dokumentasjon på maksimal harddiskstørelse i Win 98SE? Å søke på TechNet hos Microsoft er som å finne nåla i høystakken. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Windows 9x støtter kun FAT filsystem (ikke NTFS). I følge denne siden ( http://www.alphastandard.net/os2.htm ) så skal det være mulig med FAT32-partisjoner på 512 megabyte til 2 terabyte, så da burde det ikke være filsystemet sin feil. NOTE: Although the FAT32 file system supports hard disks up to 2 terabytes in size, some hard disks may not be able to contain bootable partitions that are larger than 7.8 GB because of limitations in your computer's basic input/output system (BIOS) INT13 interface. Please contact your hardware manufacturer to determine if your computer's BIOS supports the updated INT13 extensions. For additional information about Windows 95 OSR2, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base: FAQ ABOUT FAT32 http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;EN-US;253774 Lykke til... Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Updated http://www.bootdisk.com/genfiles1/newfdisk.zip for Windows 98 bootdisks and/or systems for hard drives over 64 gig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå