Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Godkjent ID på data, nettet

nyskjerrigarne

Anbefalte innlegg

Jeg skal sende en kopi av min ID/legitimasjon for å dokumentere min identitet (her: mitt navn). Hvor kan jeg skaffe meg en godkjent kopi av min ID/legitimasjon, er det noen nettsider som tilbyr dette? Eller hvordan kan jeg gjøre det?

Tenker for eksempel på passet mitt, kan jeg skaffe meg en kopi av det på internett?

Endret av nyskjerrigarne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal sende en kopi av min ID for å dokumentere min identitet (her: mitt navn). Hvor kan jeg skaffe meg en godkjent kopi av min ID, er det noen nettsider som tilbyr dette? Eller hvordan kan jeg gjøre det?

Tenker for eksempel på passet mitt, kan jeg skaffe meg en kopi av det på internett?

Ta utgangspunkt i at du skal bruke passet til ID så har du strengt tatt to valg;

1. Scann det inn på PC'n

2. Ta bilde av det med et greit kamerat

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvem som ber om legitimasjon. Det er opp til dem å bestemme hva de "godtar". Du må derfor rett og slett spørre... Men for anti-hvitvasking-rutiner hos advokatfirmaer og banker så aksepteres scan av førerkort, pass eller bankkort, og nevnte rutiner er jevnt over ganske strenge.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvem som ber om legitimasjon. Det er opp til dem å bestemme hva de "godtar". Du må derfor rett og slett spørre... Men for anti-hvitvasking-rutiner hos advokatfirmaer og banker så aksepteres scan av førerkort, pass eller bankkort, og nevnte rutiner er jevnt over ganske strenge.

Da prøver jeg med det! Takk for svar! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...