Gå til innhold

Trenger hjelp til å vurdere feil på mitt ASUS P4P800Deluxe


John Kr

Anbefalte innlegg

Hei

Har hatt flere innlegg om dette tidligere uten å få noen svar.

 

Jeg prøver på nytt.

 

Min RAM feilet med uforståelige feilmeldinger samt feilet totalt på RAM test. Jeg fikk ny RAM av Komplett, har kjørt ny RAM test. Resultatet av RAM testen er bra, ingen feilkoder.

 

Men det saken gjelder er at hovedkortet "piper" 3 ganger etter POST.

3 pip betyr at RAM'en feilet etter POST. Dersom alt er OK så skal HK kun gi 1 pip. Har oppgradert BIOS til siste versjon.

 

Komplett forstår heller ikke hva som kan være feil.

 

Er det noen der ute som har erfaringer med dette?

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lastet ned Manualen og kunne i kapittel 3 bare finne info om stemme-meldinger, ikke beeps.

 

FAQ står heller ingenting om dette.

 

 

For mitt eget hovedkort, Asus P4C800-E Deluxe, fant jeg Denne forklaringen på beeps.

 

Konklusjonen må være at du kopler til høyttalere på onboard audio, aktiverer Voice POST Reporter og hører hva det er som skjer.

 

Nå kjenner ikke jeg RAMen din i detalj, men hovedkortet ditt støtter ikke ECC, så kanskje det piper fordi ECC disables?

 

Hjelper ikke dette, du skriver at pipinga kommer ETTER POST?

Lenke til kommentar

Normally there is no beep during POST unless you install any USB devices.The beep sound means the number of usb devices.For example: You will hear 2 low beeps if you install 2 USB devices.

Besides,you will hear one louder beep if no hard disk driver is connected to motherboard.

 

Hei MarlboroMannen

Du har løst et stort problem både for meg og Komplett. Vi koblet av alle USB tilkoblingene, vips så var alle pipene borte.

 

Denne pipingen har vi trudd hele tiden har vært feilkoder. Pipingen har gitt oss mye hodebry.

 

TUSEN TAKK for at du har løste vårt problem. :woot:

 

Tusen takk til HW for et bra forum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...