Gå til innhold

Kamptråd - Tippeligaen runde 6

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RBK spilte dårlig, ja.

Mot Haugesund får vi straffe mot oss, som traff ryggen på en spiller. Rett etter skal løken på Haugesund ha rødt kort etter å ha smelt Svensson i bakken med albuen. Ikke tilsiktet, men soleklar. Får ikke frispark engang. Vi får en billig straffe senere i kampen, men blir også snytt for en soleklar en da Mikkelsen blir sparket ned i feltet. Gamboas andre gule kort er klar, men det første er latterlig. Mix blir revet ned i duell og får frispark mot seg, Gamboa får gult kort da han proteserte.

Mot Ulf er vi bøtte, men blir snytt for et soleklart straffespark på slutten da keeper griper tak i bena til Bille etter at keeper mister ballen. Bille får rødt kor pga reaksjonen av å ikke få straffe. Dette hadde trolig gitt 1-1.

Om dere bergensere hadde fått dette mot dere hadde dere vært i harnisk, så kom ikke her å si noe annet. Virker som NøFF før sesongen i sine dommermøter har planlagt at RBK skal straffes herfra til helvete, samt at TL-dommerne har et forbanna jævla sterkt markeringsbehov ovenfor RBK.

Lenke til kommentar
Virker som NøFF før sesongen i sine dommermøter har planlagt at RBK skal straffes herfra til helvete, samt at TL-dommerne har et forbanna jævla sterkt markeringsbehov ovenfor RBK.

For en patetisk konspirasjonsteori. Tydelig at RBK-fans ikke er like herdet som resten av oss når det gjelder å takle dommeravgjørelser mot.

Lenke til kommentar

RBK spilte dårlig, ja.

Jupp

Mot Haugesund får vi straffe mot oss, som traff ryggen på en spiller. Rett etter skal løken på Haugesund ha rødt kort etter å ha smelt Svensson i bakken med albuen. Ikke tilsiktet, men soleklar. Får ikke frispark engang. Vi får en billig straffe senere i kampen, men blir også snytt for en soleklar en da Mikkelsen blir sparket ned i feltet. Gamboas andre gule kort er klar, men det første er latterlig. Mix blir revet ned i duell og får frispark mot seg, Gamboa får gult kort da han proteserte.

Mot Ulf er vi bøtte, men blir snytt for et soleklart straffespark på slutten da keeper griper tak i bena til Bille etter at keeper mister ballen. Bille får rødt kor pga reaksjonen av å ikke få straffe. Dette hadde trolig gitt 1-1.

Mest sannsynlig ja, enig.

Virker som NøFF før sesongen i sine dommermøter har planlagt at RBK skal straffes herfra til helvete, samt at TL-dommerne har et forbanna jævla sterkt markeringsbehov ovenfor RBK.

Og der mistet du meg.

Jeg er sikkert like frustrert som deg når dommere gjør grove feil, men å begynne med konspirasjonsteorier er rett og slett tåpelig.

Lenke til kommentar

Ja, det var ment som en spøk, men likevel står det litt og. Dommerne har hatt et EKSTREMT markeringsbehov generelt i år. Haugesundkampen spesielt. Sælen var grusom, elendig, you name it. Begge veier.

For en patetisk konspirasjonsteori. Tydelig at RBK-fans ikke er like herdet som resten av oss når det gjelder å takle dommeravgjørelser mot.

Du gikk rett på baitet mitt. Godt å vite.

Lenke til kommentar
"Vi" har jo holdt oss i skinnet de første rundene fordi NFF da skulle ta opp debatten om pyro på tribunen, men de valgte å pisse på oss.

En historisk mulighet er borte.

På tide å sette hardt mot hardt.

Jeg har lest artikkelen og sympatiserer med de som vil ha pyro på norske kamper, men jeg mener å sette hardt mot hardt mot NFF som har det siste ordet i absolutt alt innen norsk fotball er en kamp som kun bidrar til å sette de som ønsker pyro i et dårlig lys (no pun intended).

Det blir klaget på at NFF tidvis virker å fremstille pyro-entusiastene som banditter, da hjelper det lite å bli trassig og bekrefte ovenfor de mange "stue-supporterne" og de øvrige supporterne på stadion hva NFF sier.

Å få en holdnings-endring innen fotball (eller byråkrati generelt) tar lang tid, og med mindre man skal styrte en diktator ved hjelp av en revolusjon (en virkelig en, ikke "Røkla vs NøFF som de få fint blir kalt) så hjelper det utrolig lite med slike "aksjoner".

Det vil kun føre til flere bøter, vanskeligere å få støtte av NFF sine støttespillere og medsupportere, samt at det (som nevnt) gir pyro-supporterne et rykte som pøbler.

Jeg er ganske så sikker på at du er uenig med meg i dette, men du må spørre deg selv om det kanskje ikke er et poeng i det.

Om noen sier at du er sånn og sånn, så burde du ikke tenke "ja men hvis alle tror jeg er sånn så kan jeg bare være sånn", det er en destruktiv runddans som ikke skaper noe som helst hodebry for andre enn de som kjemper pyroens-sak.

Jeg ville anbefalt å ta den tunge kampen, slik artikkel-forfatteren prøvde, men å få med seg flere, informere massene ordentlig, vise til at pyro slett ikke er så farlig som media prøver å fremstille det (hvermannsen ser jo kun pyro når det er snakk om opptøyer, nesten ihvertfall), og forsikre om at man prøver å øke stemningen for den dedikerte skaren men samtidig vise at man ikke prøver å sky vekk familiene som kommer på kamp o.l.

For uten den store massen blir det umulig (uansett tilnærming) å vinne over NFF sin stahet, det er ihvertfall mitt inntrykk.

Lenke til kommentar

Altså.

Jeg synes det er litt artig at RBK-supporter ikke "får lov" til å klage på dommeren, siden vi har "fått" så mye tidligere. Det er en like dum klaging fra deres side. Likevel er dere litt som TV2, som meget ofte trekker fokus vekk fra ting som kan kan gagne RBK. I går var det fullt fokus på at Bille rev av seg drakta, men ikke ett ord om at han faktisk burde fått straffe i situasjonen han ble utvist i.

Just sayin'.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske så sikker på at du er uenig med meg i dette, men du må spørre deg selv om det kanskje ikke er et poeng i det.

Jeg skjønner hva du mener, men problemer er om man ikke "aksjonerer" så kommer NFF med statistikken over at det ikke har vært noe ulovlig bluss siden da og da, ergo ett forbud fungerer.

Folk gjorde jo som forbundet ba om og det ble ikke blusset de første fem rundene.

Det ble planlagt (ulovlig)blussing, men supporterene og klubbene ble enige om at man ikke skulle gjøre dette. "Fordi vi vil jo få muligheten til større og lovlige ting senere i sesongen". Dette er var jo dessverre bare ett spill for galleriet fra NFF.

Det beste er nok å aksjonere på landskamper, for da er det NFF selv som har ansvaret, selv om de prøver å skyve det over på andre, ref den artikkelen.

Det er jo en kjent sak at NFF jobber mot supporterene.

Her er siste sak: Ståplasser.

Det de sier her er jo:

Alle som ønsker å stå og se fotball er folk som må adskilles fra resten av tribunen. De skal gjerdes inn og andre mennesker skal slippe å omgås dem i do- eller kioskkø.

Man er lei av å bli behandlet som dritt. Uten oss vil det ikke være noe norsk fotball. Og vi ser jo at det blir færre og færre som faktisk er interessert. Det er jo nesten bare "oss" igjen...

Lenke til kommentar
Likevel er dere litt som TV2, som meget ofte trekker fokus vekk fra ting som kan kan gagne RBK.

Haha! Ny konspirasjonsteori - eller eventuelt bare "bait."

Dette blir litt for dumt.Tipper du har tatt poenget, selv om du selvsagt ikke trenger å innrømme det her.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke NFF har noe konspirasjon gående. De er bare udugelige. Samme med dommerne, og det vil dere alle være enige i sekundet dommeren dømmer fordel for RBK mot deres lag. Da er det hjemmedømming på Lerkendal, noe som virker å være en allment akseptert konspirasjon i hele fotball-Norge. Men da er det vi i RBK som "godter" oss.

TV2 har stort sett fokus på hovedkampen sin noe som resulterte i stor fokus på dommeren forrige runde. (Og potensielt Molde-nedrykk denne runden.)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Norske dommere er dårlig uten tvil, og hjelper lite da at en av de alle værste dommeren svein-erik edvartsen (etter min mening) vil slutte i storhamar ishocyklubb for å fokusere helt på fotball, noe som virkelig irriterer meg.

Eg er en av dem som synest at Rbk har fått litt for mye dommerhjelp oppgjennom åra og da føler eg en ekstra lettelse når eg ser at Rbk fakisk begynner å få ting imot seg også. Da får Rbk supporterene også føle kor irriterendes det er når ting går imot dems lag.

Såg ikkje situasjonene der Rbk spillerene fikk rødt kort, men at dommeren faktisk gir gult for missnøye som ender opp med rødt kort for en Rbk spiller på Lerkendal, det trodde eg aldri skulle oppleve

Lenke til kommentar

Supportere av laget har en tendens til å huske motgang bedre enn de som står utenfor. Du sier RBK har fått mye hjelp uten at jeg sier meg enig i det. Jeg har sett 95% av kampene på Lerkendal og husker godt de kampene hvor poeng har gått tapt for dårlige dommerprestasjoner. Jeg husker også kamper der dommeren bare har vært dårlig uten at noen lag har dratt fordel av det. Og ja, det har vært situasjoner der vi har fått fordeler, men det går sånn ca. opp i opp.

Men jeg husker ikke sist Brann fikk rødt kort imot seg sist. Det betyr ikke at jeg går å roper "RAN!" hver gang de tar ufortjente poeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...