chillun Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Jeg har nå endelig fått kjøpt meg en ny 120 GB HD. Når jeg nå skal sett opp maskinen min på nytt er det et spørsmål som kom opp: Hvilke disk bør jeg benytte til videoredigeing og hvilke til OS for å slippe overføringsproblemer av video til/fra kameraet. Jeg har to disker: 120 GB 7200 8 GB 5400 Jeg kan enten ha OS og prog. og redigering på samme 120 GB disk men med forskjellige partisjoner. Eller jeg kan la den trege 8 GB disken ta hånd om OS og dedikere 120 GB til videoredigering og lagring av filmer. Er det noen som har erfaringer å dele?? Hvordan unngå overføringsproblemer? Hva er den vanligste feilen til at dette oppstår? Har tidligere slitt med overføringsproblemer og håper nå jeg kan slippe det. Jeg lukker alltid alle andre applikasjoner før jeg starter overføringen så kun videored. prog. er oppe. Lenke til kommentar
adonis Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Jeg ville dedikert 120 GB-disken vil video. Det er ikke noe problem å ha OS på 8GB 5400 disk, så sant du ikke har en masse andre programmer installert. Det bør alltid være miniumum 1-2 GB ledig plass på OS-disken, om det er mulig. Ikke så lurt å partisjonere 120 GB'en, for da er det jo samme fysiske disk blir brukt til OS og video. Generelt bør en IDE-disk aldri bli med enn 90% full, da synker lese/skrive-hastigheten ganske betraktelig. /Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå