Gå til innhold

Vise en melding ved pålogging

FamP

Anbefalte innlegg

Noen forslag til hvordan det ved pålogging på et domene er mulig å vise en melding i html format? Dette startes i en bat-fil som ligger i Netlogon-området.

Får jo vist et html-dokument i IE, men ønsker at det blir vist i et slags popup-vindu. Dvs. uten knapper og menyer osv. Bør være mulig å kunne scrolle nedover.

Har prøvd å benytte open.window funksjon fra et "startside", men da blir jo det første html-dokumentet værende i bakgrunnen.

Dersom en benytter en Close-funksjon el.l. må en svare Ja på om man skal tillate dette(irriterende).

Har også prøvd en Window.ResizeTo-funksjon. Da blir det første IE vinduet mindre, men det må likevel lukkes i etterkant(litt irriterende)

Kanskje det finnes noen enkle, gratis programmer som er konstruert for dette formålet?

Benyttet Borland C++ Builder og Delphi for en del år siden og laget da et lite program som viste en rtf-fil. Har falt litt av lasset med programmeringen, men kanskje noen kan snekre et lite prog. som kan vise et html-dokument?

Altså et vindu en kan bestemme størrelsen på og med knapper for utskrift og lukking. I tillegg vises altlså html-dokumentet i hoveddelen.

Er jeg kravstor? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjører du Win NT, W2K, Windows 2003 eller XP da? hverken NT eller Windows 2003 har jeg vært noe særlig borti, men det går an å ha et skript liggende i oppstarten som kommer opp når du starter, dette mener jeg at du gjør ved å gå inni Adminstrative verktøy, husker ikke helt hvordan man gjorde det derifra, for bruker W2K akkurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...