FamP Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Noen forslag til hvordan det ved pålogging på et domene er mulig å vise en melding i html format? Dette startes i en bat-fil som ligger i Netlogon-området. Får jo vist et html-dokument i IE, men ønsker at det blir vist i et slags popup-vindu. Dvs. uten knapper og menyer osv. Bør være mulig å kunne scrolle nedover. Har prøvd å benytte open.window funksjon fra et "startside", men da blir jo det første html-dokumentet værende i bakgrunnen. Dersom en benytter en Close-funksjon el.l. må en svare Ja på om man skal tillate dette(irriterende). Har også prøvd en Window.ResizeTo-funksjon. Da blir det første IE vinduet mindre, men det må likevel lukkes i etterkant(litt irriterende) Kanskje det finnes noen enkle, gratis programmer som er konstruert for dette formålet? Benyttet Borland C++ Builder og Delphi for en del år siden og laget da et lite program som viste en rtf-fil. Har falt litt av lasset med programmeringen, men kanskje noen kan snekre et lite prog. som kan vise et html-dokument? Altså et vindu en kan bestemme størrelsen på og med knapper for utskrift og lukking. I tillegg vises altlså html-dokumentet i hoveddelen. Er jeg kravstor? Lenke til kommentar
wil Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 kjører du Win NT, W2K, Windows 2003 eller XP da? hverken NT eller Windows 2003 har jeg vært noe særlig borti, men det går an å ha et skript liggende i oppstarten som kommer opp når du starter, dette mener jeg at du gjør ved å gå inni Adminstrative verktøy, husker ikke helt hvordan man gjorde det derifra, for bruker W2K akkurat nå. Lenke til kommentar
FamP Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Benytter W2K-servere og klienter. Problemet består ikke å få kjørt pålogginsscript, det går greit. Utfordringen ligger i å få vist et html-dokument(vha IE) uten knapper og menyer slik det er beskrevet over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå