opticus Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 og det går stabilt, luftkjøling og vannkjøling er interresant Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Jeg har ikke akkurat "ekte" pro, men kortet er så likt at resultatene vil være av interesse. Har ikke fåt vannkjølt kortet ennå, så det er kun orginalkjølingen som står på. Hercules 9800 Core/mem: 430/370 Lenke til kommentar
_Ja'far_ Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Core er nå 470 og rammen er 375 (Egentlig 750 pga DDR ram) Har planer om å lage noen slags vann-kjøleblokker til rammen slik at jeg kan få den litt kaldere og kanskje litt høyere! EDIT: Gpu er vannkjølt med en waterchill-gpu blokk. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 Jeg selv tester og tester, kjører nå et radeon 9800 på core/mem: 398/351 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Jeg selv tester og tester, kjører nå et radeon 9800 påcore/mem: 398/351 Det må isåfall være luftkjølt... Lenke til kommentar
opticus Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 her er det bare luftkjøling, men jeg har aldri klokket opp noe før, så jeg er litt forsiktig... hvorfor tror du det må være luftkjølt forresten? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Vannkjølte kort når mye høyere frekvenser. Skaff deg noe vannkjøling (waterchill), så når du mye høyere. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 hvordan vet jeg hvor høyt jeg kan gå ? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Med standard kjøling kjører jeg på 414 Mhz Core og 702 Mhz på mem. Kortet klarer en god del høyere, men da ser jeg artifacts i 3DMark03. Små hvite prikker som IKKE skal være der... Lenke til kommentar
opticus Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 så jeg svir det ikke av med en gang helt uten videre? ... hva skjer om den begynner bugge når jeg ikke er det, er det noen som kutter strømmen? noen slags sikring? eller sier det bare *poff* Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 så jeg svir det ikke av med en gang helt uten videre? ... hva skjer om den begynner bugge når jeg ikke er det, er det noen som kutter strømmen? noen slags sikring? eller sier det bare *poff* Etter som jeg har forstått det så kommer det først artifacs (da er den veldig varm) så når den blir litt varmere (når du klokker) så sier det *poff* så har du svidd den.... tror jeg... Lenke til kommentar
opticus Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 har hvertfall kjørt kortet gjennom litt benchmarking på core/mem: 452/351 har ikke kommet noen hvite prikker, kjøleribbene blri heller ikke så veldig varme. tror kanskje jeg skal skaffe en temp måler og montere på på ram og ved cpu(gpu) på skjermkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå