videre Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Jeg bruker 3Com Gateway Router 11g, fungerer strålende. Så har jeg en bærbar med et 3Com 11g kort, alt er bra så langt. På den stasjonære brukte jeg først det samme kortet som over med et adapter. Problemet var at det koblet seg av. Det kunne gå en halvtime eller 20 sek mellom hver gang. Jeg kjøpte så et SMC kort, men da oppdager jeg at akkurat det samme skjer...? Virker som kortet av og til ønsker å sjekke alle kanalene, før den går tilbake til kanal 11. IRRITERENDE! Noen som har peil?? :!: Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Sjekk om boksen for "Aktiver IEEE 802.1 x-godkjenning for dette nettverket" under "vis tilgjengelige trådløse nettverk" er markert, hvis den er markert fjern haken. Dette gjelder for alle OS'er tror jeg, det gjelder vært fall for XP. Hadde det samme problemet deg når den var markert koblet seg av hele tiden, dette løser problemet ditt. Lenke til kommentar
videre Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Jeg bruker winME. Tror ikke jeg har den muligheten... Har prøvd å sette routeren 1 meter fra koret på pc'en, ser ut til å fungere da, men setter jeg routeren 5 meter fra, starter den å koble av/på igjen. Problemet øker når jeg skal overføre/laste ned større filer. Tror jeg får kjøpe meg en tp kabel å strekke (ca 30m)... isdn boksen er plassert i andre enden av huset og på loftet... Synes dette er svært rart, når den bærbare ligger stabilt på hastigheter mellom 36-54kbps, samme hvor den står i huset..?! Lenke til kommentar
petterg Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Det er sansynligvis en instilling som du kan gjøre med softwaren som fulkte med kortet. Gjelder bare å finne den. En god start er å sette alle instillinger manuelt. (inkl. channel, sid, ip, gateway,....) -pg Lenke til kommentar
videre Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Joda har prøvd ALT! fungerer rett og slett ikke som de skal... Er det noe jeg bør prøve?? Er LITT lei av WLAN.... Lenke til kommentar
picachu Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Du er vel snarere lei routeren din....... 2 kompiser med samme router... Den funker bare ikke som den skal, må stadig vekk restartes.... tåler ikke mange spørringer f.eks ved bruk av emule og andre p2p program.... Det står masse om den routeren på nettet... .......søk og du skal finne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå