Captain Kuijt Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 (endret) Lyden på min Corsair Vengeance 2000 er altfor høy, når eg har volumet på 1% høres det ut som 50% på eit feilfritt headset. Eg veit at den nyeste driveren har litt problemer med akkurat det, derfor gikk eg over til ein eldre driver. Samme problemet der også uten at eg veit hva som er årsaken til dette. Det virker som om det er ein slags skjult preamp som står på +12dB eller noe sånt... Eg hadde det samme problemet på min Logitech G35, der var det ein preamp med i programvaren så etter å ha endra den fra 0 til -11dB så funka det fint. Dessverre så er det ingen preamp for Corsair Vengeance 2000 som eg veit om. Skru opp volumet på 100 og så er det jo faen meg ein høgtaler... Endret 27. april 2013 av maxie526 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Er ikke Vengeance 2000 USB headset? I så fall hjelper det ikke å justere lyden på "default device". Du må sette Vengeance som default device under "playback devices". Du finner de ved å høyreklikke på høytaleren på taskbaren eller skrive "sound" i Start Menyen. Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 (endret) Er ikke Vengeance 2000 USB headset? I så fall hjelper det ikke å justere lyden på "default device". Du må sette Vengeance som default device under "playback devices". Du finner de ved å høyreklikke på høytaleren på taskbaren eller skrive "sound" i Start Menyen. Den står allerede som default device. Endret 27. april 2013 av maxie526 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Og hvis du trykker på Egenskaper for de hodetelefonene...fungerer den volumkontrollen som da kommer opp? Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 Og hvis du trykker på Egenskaper for de hodetelefonene...fungerer den volumkontrollen som da kommer opp? Ja, den funker men problemet er der fremdeles. Er det mulig å få tak i eit preamp program så eg kan sette den på -12dB? Det hadde sikkert løst problemet. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Nå har jeg desverre ikke noe USB-headset selv, så det er begrenset hva jeg kan gjøre, men kanskje det finnes en løsning her: http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=108072 http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=117083 Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 (endret) Nå har jeg desverre ikke noe USB-headset selv, så det er begrenset hva jeg kan gjøre, men kanskje det finnes en løsning her: http://forum.corsair...ad.php?t=108072 http://forum.corsair...ad.php?t=117083 Har lest dei to allerede, brukte 2 timer på Google igår for å finne ein løsning. 1.1 driverne kan ikkje brukes til Vengeance 2000 (tror eg?) siden dei var laga før Vengeance 2000 var blitt utgitt. Eg bruker nå Corsair VENGEANCE 2000 Headset Control Panel som er ein av dei gamle driverne. Har prøvd den nyeste drivern (2.0.7) men den har samme problemet og med meir bass distortion. Endret 27. april 2013 av maxie526 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Hadde samme problem med et tidligere headset. Måten jeg løste det på var å gå inn på volummixer. Sette enhet på max. Sette ned lyden på alle applikasjoner. Etterpå kan du justere enhet ned slik at lyden blir behagelig igjen. Finnes helt sikkert en enklere løsning, men jeg gadd ikke lete lengre. Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 (endret) Hadde samme problem med et tidligere headset. Måten jeg løste det på var å gå inn på volummixer. Sette enhet på max. Sette ned lyden på alle applikasjoner. Etterpå kan du justere enhet ned slik at lyden blir behagelig igjen. Finnes helt sikkert en enklere løsning, men jeg gadd ikke lete lengre. Takk for det, men eg tar og leiter etter ein preamp som eg kan bruke istedet hvis ingen andre har noen løsning. Endret 27. april 2013 av maxie526 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 (endret) Prøvd produktet på en annen maskin? Dette utelukker feil på produktet. Endret 27. april 2013 av Gjest Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 (endret) Prøvd produktet på en annen maskin? Dette utelukker feil på produktet. Har ikkje prøvd det på ein annen PC men etter å lest om mange andre som har akkurat det samme problemet med det samme headsettet, så må feilen ligge der. BIOS og driverne er up-to-date (unntatt Vengeance 2000 sine). Her er specsa mine hvis det kan være til noen hjelp. EDIT: Har bytta til den nyeste driveren for Vengeance 2000 og leter fremdeles etter ein fix. Endret 27. april 2013 av maxie526 Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 (endret) Merker først nå at musikk som blir spilt av i PowerDVD 12 i 7.1 høres litt skurrete ut, akkurat som når du har ein preamp på +12 dB og så spiller av musikk. Dette problemet er der selv om eg har volumet på bare 1% eller 6%. Eg tviler sterkt på at det er bassen, eg dempet den via equalizeren. Er det ein slags skjult preamp instilling som eg kan endre på? Endret 28. april 2013 av maxie526 Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 (endret) Fant endelig ein løsning på problemet Virker som om dette er eit ganske vanlig problem med USB headset og USB høgtalere etter å ha lest litt om det på nett. Lasta ned ein preamp/equalizer. Legger til linken hvis det er andre som har det samme problemet og finner denne tråden. http://sourceforge.n...ource=directory http://sourceforge.n...ration-tutorial Husk å fjerne "Include: example.txt" linja i config.txt (står i \Program Files\EqualizerAPO\config) og slett example.txt ellers så blir equalizer instillingene dine endra. Endret 28. april 2013 av maxie526 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Flott at du fant det ut! Jeg må si at det er nettopp slike "tilfeldige" problemer som er grunnen til at jeg ikke helt stoler på USB-headset - dem er sikkert praktiske til sitt bruk (de fleste synes å ha en enkel-i-bruk-mikrofon som faktisk virker ut av esken), men overall virker standard 3,5mm-headset mer brukervennlige. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå