Gå til innhold

Microsoft driter seg ut igjen

Vampyre

Anbefalte innlegg

27. april 2013: Nok en gang overpriser Microsoft sine produkter, for eksempel:

http://www.microsoft...goryID.59879900

Og spesielt:

http://www.microsoft...uctID.255904500

Dem krever altså 121 750 kr. for et abonnement + 38 899 kr. for fornyelse.

Lolwut? Jeg tuller ikke, se selv, det har vært slik lenge nå.

Hvem er det som gidder å betale så mye (av de som er rike nok altså)?

Jeg hadde planer om å bruke Visual Studio, helt til jeg så de sinnsyke og

umenneskelige prisene. At Microsoft faktisk er frekke nok til å overprise

produktene sine er ikke noe nytt, men så overpiset som dette er sjokkerende.

Eier dem ikke skam i markedet eller (i livet generelt)? Jeg kan ikke fatte det?

Og dette så jeg på innloggingssiden når jeg skulle sjekke mailen min idag

(se bilde 1 og bilde 2 under).

Merk at dem sier "mer personvern", og ikke "ekte personvern".

Som om Microsoft noen gang har brydd seg om andres personvern.

Og det andre bildet... når fikk Windows 8 en start-meny? Windows 8

har ingen start meny, så det bildet er en bløff. Det er en blanding

av Windows 7 og Windows 8, sannsynligivs for å forvirre kundene til

å tro at Windows 8 har en start-meny, man må bare "lete lenge nok"

i Windows 8. Ikke la dere lure. Microsoft driter seg ut igjen. God helg.

v3379d.jpg20st375.jpg

Endret av Vampyre
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSDN har alltid vært dyrt. Du får tilgang til så og si alt Microsoft har laget, med masse produktnøkler for alle produktene. Du får også tilgang på alle .iso filene.

Jeg har f.eks raust med produktnøkler til alt av windows Server utgavene, Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8, Office 2007, Office 2010, Office 2013 osv osv, i tillegg til Visual Studio osv.

Teoretisk verdi på noen av nøklene mine er f.eks 3 millioner på Windows Server 2008 R2 lisensen min.

Mine Windows 7 ultimate lisenser har en teoretisk verdi på 220.000 kroner.

Så du trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at slike verdier vil bli utnyttet av pirater. Derfor er inngangsprisen så høy, for å skremme bort de som ser dette som en gullgruve ved å selge ulovlige kopier.

Og på den annen side, hvorfor skal du kjøpe den pakken til over 120.000?

Den billigste pakken koster ca 10.900 kroner første året, så 7.300 påfølgende år. Da får du tilgang til Visual Studio.

Jeg skal fortelle deg en liten hemmelighet også, så får du vurdere hvor "håpløse" Microsoft egentlig er.

Du kan faktisk få GRATIS tilgang til MSDN med Visual Studio og alle produkter i hele 3 år.

Kravet er at du har et enkeltmannsforetak (eller AS) som er nyoppstartet, ikke mer enn 5 år gammel, og ikke tjener mer enn 1 million dollar i året, og som er privat eid.

Har du noe slikt, kan du søke via BizSpark. Får å bli godkjent her i Norge må du ha et organisasjonsnummer fra Brønnøysundsregistret. Det står ikke oppført som noe krav, men du blir ikke godkjent uten det.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Og på den annen side, hvorfor skal du kjøpe den pakken til over 120.000?

Den billigste pakken koster ca 10.900 kroner første året, så 7.300 påfølgende år. Da får du tilgang til Visual Studio.

LOL 10900, og deretter 7300 for et program???

Lukter svindel. Man får kjøpt en helt ny bra PC til de prisene.

Micro$$$$$$$$$$$$oft elsker å lure folk, og spesielt sine fanboys :huh: :huh: :hm: :hm:

27. april 2013: Nok en gang overpriser Microsoft sine produkter, for eksempel:

http://www.microsoft...goryID.59879900

Og spesielt:

http://www.microsoft...uctID.255904500

Dem krever altså 121 750 kr. for et abonnement + 38 899 kr. for fornyelse.

Lolwut? Jeg tuller ikke, se selv, det har vært slik lenge nå.

Hvem er det som gidder å betale så mye (av de som er rike nok altså)?

Jeg hadde planer om å bruke Visual Studio, helt til jeg så de sinnsyke og

umenneskelige prisene. At Microsoft faktisk er frekke nok til å overprise

produktene sine er ikke noe nytt, men så overpiset som dette er sjokkerende.

Eier dem ikke skam i markedet eller (i livet generelt)? Jeg kan ikke fatte det?

Og dette så jeg på innloggingssiden når jeg skulle sjekke mailen min idag

(se bilde 1 og bilde 2 under).

Merk at dem sier "mer personvern", og ikke "ekte personvern".

Som om Microsoft noen gang har brydd seg om andres personvern.

Og det andre bildet... når fikk Windows 8 en start-meny? Windows 8

har ingen start meny, så det bildet er en bløff. Det er en blanding

av Windows 7 og Windows 8, sannsynligivs for å forvirre kundene til

å tro at Windows 8 har en start-meny, man må bare "lete lenge nok"

i Windows 8. Ikke la dere lure. Microsoft driter seg ut igjen. God helg.

v3379d.jpg20st375.jpg

Dumme grådige Microsoft.

Endret av DekuLink
Lenke til kommentar

LOL 10900, og deretter 7300 for et program???

Lukter svindel. Man får kjøpt en helt ny bra PC til de prisene.

Micro$$$$$$$$$$$$oft elsker å lure folk, og spesielt sine fanboys :huh: :huh: :hm: :hm:

Skjønner at du er godt under 18 år i alle fall, og ikke har skjønt at programvare faktisk koster penger. Faktisk noen ganger mye mer enn hardware. Det kalles ikke svindel, men markedsøkonomi. Det jobber faktisk folk hos Microsoft som skal ha lønnen sin slik at de kan betale for mat og husleie og for å leve. Vedder vel mye på at du fortsatt får lommepenger så du har ikke helt skjønt at firmaer faktisk må tjene penger for å kunne betale lønn til sine ansatte. På den andre side, du hadde ikke fått lommepenger om ikke foreldrene dine hadde fått lønn...uansett hvilket yrke de har så er prinsippet det samme.

Om du skulle være over 18 og tjener dine egne penger, burde du virkelig begynne å fundere på hvordan arbeidsplassen din faktisk kan betale deg lønn. De selger et produkt eller en tjeneste, på lik linje som Microsoft gjør.

Og du betaler ikke 10.000 kroner for ETT program. Du betaler det for å få tilgang til ALLE Microsoft produktene som er laget. Du får LOVLIGE lisenser til alle programmene og du får tilgang til .iso filene som kan brennes ut på DVD eller legges på en minnepenn.

Men MSDN er ikke ment på folk som deg, de er myntet på firmaer som driver med utvikling av produkter som skal kjøres på eller sammen med Microsoft produkter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner at du er godt under 18 år i alle fall, og ikke har skjønt at programvare faktisk koster penger. Faktisk noen ganger mye mer enn hardware. Det kalles ikke svindel, men markedsøkonomi. Det jobber faktisk folk hos Microsoft som skal ha lønnen sin slik at de kan betale for mat og husleie og for å leve. Vedder vel mye på at du fortsatt får lommepenger så du har ikke helt skjønt at firmaer faktisk må tjene penger for å kunne betale lønn til sine ansatte. På den andre side, du hadde ikke fått lommepenger om ikke foreldrene dine hadde fått lønn...uansett hvilket yrke de har så er prinsippet det samme.

Om du skulle være over 18 og tjener dine egne penger, burde du virkelig begynne å fundere på hvordan arbeidsplassen din faktisk kan betale deg lønn. De selger et produkt eller en tjeneste, på lik linje som Microsoft gjør.

Og du betaler ikke 10.000 kroner for ETT program. Du betaler det for å få tilgang til ALLE Microsoft produktene som er laget. Du får LOVLIGE lisenser til alle programmene og du får tilgang til .iso filene som kan brennes ut på DVD eller legges på en minnepenn.

Men MSDN er ikke ment på folk som deg, de er myntet på firmaer som driver med utvikling av produkter som skal kjøres på eller sammen med Microsoft produkter.

Fanboys forsvarer alltid det dem er fan av. Det beviser du med fanboy kommentaren din.

Har ikke noe i mot at de tjener penger, men at de krever sååååååååå mye for søppelet sitt,

er for meg definitivt ikke noe å være fan av. Om du synes det er normalt at Microsoft kan

holde på slik, får være din mening.

Endret av DekuLink
Lenke til kommentar

Du beviser jo bare at du ikke skjønner hvordan økonomien i verden fungerer.

Går vel ut i fra at du kun bruker Linux og gratis programvare da?

Jeg er heldigvis blitt gammel nok til å skjønne at jeg faktisk må betale for programvare andre har laget som de ønsker betalt for. Og ja, jeg bruker Microsoft produkter, fordi jeg ikke har hatt behov for å sette meg inn i Linux.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fanboys forsvarer alltid det dem er fan av. Det beviser du med fanboy kommentaren din.

Har ikke noe i mot at de tjener penger, men at de krever sååååååååå mye for søppelet sitt,

er for meg definitivt ikke noe å være fan av. Om du synes det er normalt at Microsoft kan

holde på slik, får være din mening.

Leste du hva han skrev?

"Og du betaler ikke 10.000 kroner for ETT program. Du betaler det for å få tilgang til ALLE Microsoft produktene som er laget."

og

"Men MSDN er ikke ment på folk som deg, de er myntet på firmaer som driver med utvikling av produkter som skal kjøres på eller sammen med Microsoft produkter."

Men jeg er vel fanboy jeg også da :roll: (rart at bare fjortisser bruker det argumentet, og kun når de innser at de har tapt).

Lenke til kommentar

Leste du hva han skrev?

"Og du betaler ikke 10.000 kroner for ETT program. Du betaler det for å få tilgang til ALLE Microsoft produktene som er laget."

og

"Men MSDN er ikke ment på folk som deg, de er myntet på firmaer som driver med utvikling av produkter som skal kjøres på eller sammen med Microsoft produkter."

Men jeg er vel fanboy jeg også da :roll: (rart at bare fjortisser bruker det argumentet, og kun når de innser at de har tapt).

Aha, men forstatt ikke verdt så mye. Tapt hva da? Er ikke jeg som taper pengene mine :xmas: :xmas: :green: :green:

Endret av DekuLink
Lenke til kommentar

Skjønner at du er godt under 18 år i alle fall, og ikke har skjønt at programvare faktisk koster penger. Faktisk noen ganger mye mer enn hardware. Det kalles ikke svindel, men markedsøkonomi. ...

Nå er det faktisk ganske mye programvare som ikke koster noe også, da. Men uansett om utviklingsverktøyet koster 0,- eller 100.000,- så er det peanuts i forhold til hva det koster å betale folk (såkalt ansatte :) for å bruke dem ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...