Gå til innhold

Hva har vi rett på?

Anbefalte innlegg

Min Galaxy S2 fikk da som alle andre for en god stund siden 4.1.2 oppdateringen og det drepte omtrent batterikapasiteten.

Har vi egentlig noe klagerett eller noe lignende siden oppdateringen gjorde vår mobil dårligere en hva vi hadde?

Gjelder forsåvidt også spill som ikke fungerer ved lansering eller blir "ødelagt" av patch.

Klarte faktisk å få pengene tilbake fra en GAMES butikk etter at jeg klaget på et Heavy Rain spill (PS3) som ikke funket som det skulle siden savegames bugget extremt (kjent problem). Forøvring så var det forskjellige "soner" av spillet som ble solgt i Norge, og det var etter det jeg husker det canadiske versonen/dvd'ene som var bugget (ikke noe offisielt fra utgiver).

Er det noe regelverk på dette? Det er jo litt merkelig at vi skal liksom akseptere at "sånn er det bare". Skal vi godta at ting kan bli nedgradert?

Det blir vell litt som at vi kjøper en splitter ny BMW og så plutselig så kommer det en "update" som gjør at bilen yter mindre. Skulle vi akseptert at en stekeovn plutselig bruker lengre tid på å varme opp? Skal vi akseptere at en relativt kraftig data skal yte mindre en da vi kjøpte den?

Ja er fullt klar over at det går an å gå tilbake til tidligere versoner på diverse måter, men det er det ikke alle som kan eller skjønner seg på.

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min Galaxy S2 fikk da som alle andre for en god stund siden 4.1.2 oppdateringen og det drepte omtrent batterikapasiteten.

Har vi egentlig noe klagerett eller noe lignende siden oppdateringen gjorde vår mobil dårligere en hva vi hadde?

Gjelder forsåvidt også spill som ikke fungerer ved lansering eller blir "ødelagt" av patch.

Klarte faktisk å få pengene tilbake fra en GAMES butikk etter at jeg klaget på et Heavy Rain spill (PS3) som ikke funket som det skulle siden savegames bugget extremt (kjent problem). Forøvring så var det forskjellige "soner" av spillet som ble solgt i Norge, og det var etter det jeg husker det canadiske versonen/dvd'ene som var bugget (ikke noe offisielt fra utgiver).

Er det noe regelverk på dette? Det er jo litt merkelig at vi skal liksom akseptere at "sånn er det bare". Skal vi godta at ting kan bli nedgradert?

Det blir vell litt som at vi kjøper en splitter ny BMW og så plutselig så kommer det en "update" som gjør at bilen yter mindre. Skulle vi akseptert at en stekeovn plutselig bruker lengre tid på å varme opp? Skal vi akseptere at en relativt kraftig data skal yte mindre en da vi kjøpte den?

Ja er fullt klar over at det går an å gå tilbake til tidligere versoner på diverse måter, men det er det ikke alle som kan eller skjønner seg på.

Den oppdateringen var vel et valg du tok. Alt av programvare er ditt ansvar, noe som ikke vil gå under noen garanti \ reklamasjon eller annen klagesak.

Du får nesten bare vente til det evt kommer enda en oppdatering som fikser problemene. (Aner ikke hva update syklusen på samsung er?)

Lenke til kommentar

Når det er en offisiell oppdatering så er det jo ikke mitt ansvar om den ikke funker. Det er jo normalt å ta imot oppdateringer som kommer fra produsenten.

Har ikke tengt å gå noen vei med dette, men ble bare nysgjerrig på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva legger du i begrepet å tilbakestille?

Installere forrige software-utgave?

Jeg oppgraderte til nyeste. Det ødela batterilevetiden :(

Hvordan legger jeg inn en eldre versjon?

Jeg har ikke hacket eller lagt inn noe uoffisiellt. Alt er originalt.

Hvordan kan jeg legge inn forrige versjon på en "lovlig" måte, altså ikke uoffisiellt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...