MrLuni Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Min Galaxy S2 fikk da som alle andre for en god stund siden 4.1.2 oppdateringen og det drepte omtrent batterikapasiteten. Har vi egentlig noe klagerett eller noe lignende siden oppdateringen gjorde vår mobil dårligere en hva vi hadde? Gjelder forsåvidt også spill som ikke fungerer ved lansering eller blir "ødelagt" av patch. Klarte faktisk å få pengene tilbake fra en GAMES butikk etter at jeg klaget på et Heavy Rain spill (PS3) som ikke funket som det skulle siden savegames bugget extremt (kjent problem). Forøvring så var det forskjellige "soner" av spillet som ble solgt i Norge, og det var etter det jeg husker det canadiske versonen/dvd'ene som var bugget (ikke noe offisielt fra utgiver). Er det noe regelverk på dette? Det er jo litt merkelig at vi skal liksom akseptere at "sånn er det bare". Skal vi godta at ting kan bli nedgradert? Det blir vell litt som at vi kjøper en splitter ny BMW og så plutselig så kommer det en "update" som gjør at bilen yter mindre. Skulle vi akseptert at en stekeovn plutselig bruker lengre tid på å varme opp? Skal vi akseptere at en relativt kraftig data skal yte mindre en da vi kjøpte den? Ja er fullt klar over at det går an å gå tilbake til tidligere versoner på diverse måter, men det er det ikke alle som kan eller skjønner seg på. Endret 26. april 2013 av MrLuni Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Folk kom vel ingen vei etter at Canal Digital drepte Sagem-tunerne med SW oppgradering, så tviler på at det har noen hensikt. Men merkelig nok så ble min S2 fantastisk mye bedre med 4.1.2. Men med 4.0.x var den håpløs. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Min Galaxy S2 fikk da som alle andre for en god stund siden 4.1.2 oppdateringen og det drepte omtrent batterikapasiteten. Har vi egentlig noe klagerett eller noe lignende siden oppdateringen gjorde vår mobil dårligere en hva vi hadde? Gjelder forsåvidt også spill som ikke fungerer ved lansering eller blir "ødelagt" av patch. Klarte faktisk å få pengene tilbake fra en GAMES butikk etter at jeg klaget på et Heavy Rain spill (PS3) som ikke funket som det skulle siden savegames bugget extremt (kjent problem). Forøvring så var det forskjellige "soner" av spillet som ble solgt i Norge, og det var etter det jeg husker det canadiske versonen/dvd'ene som var bugget (ikke noe offisielt fra utgiver). Er det noe regelverk på dette? Det er jo litt merkelig at vi skal liksom akseptere at "sånn er det bare". Skal vi godta at ting kan bli nedgradert? Det blir vell litt som at vi kjøper en splitter ny BMW og så plutselig så kommer det en "update" som gjør at bilen yter mindre. Skulle vi akseptert at en stekeovn plutselig bruker lengre tid på å varme opp? Skal vi akseptere at en relativt kraftig data skal yte mindre en da vi kjøpte den? Ja er fullt klar over at det går an å gå tilbake til tidligere versoner på diverse måter, men det er det ikke alle som kan eller skjønner seg på. Den oppdateringen var vel et valg du tok. Alt av programvare er ditt ansvar, noe som ikke vil gå under noen garanti \ reklamasjon eller annen klagesak. Du får nesten bare vente til det evt kommer enda en oppdatering som fikser problemene. (Aner ikke hva update syklusen på samsung er?) Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 Når det er en offisiell oppdatering så er det jo ikke mitt ansvar om den ikke funker. Det er jo normalt å ta imot oppdateringer som kommer fra produsenten. Har ikke tengt å gå noen vei med dette, men ble bare nysgjerrig på det. 1 Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 I de fleste trubleshootingene til Samsung står det jo at du bør oppdatere til siste versjon, så det er jo noe de råder deg til å gjøre. Sånn sett bør de da ta det på sin kappe. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Du har 2 valg. Sende inn på reparasjon der de med 95% sikkerhet tilbakestiller og oppdaterer telefonen. Eller tilbakestiller telefonen selv som også vil lese problemet. Så og si alle s2 som har kommet inn i butikk med sw problemer som er tilbakestiller har fungert etter dette. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Hva legger du i begrepet å tilbakestille? Installere forrige software-utgave? Jeg oppgraderte til nyeste. Det ødela batterilevetiden Hvordan legger jeg inn en eldre versjon? Jeg har ikke hacket eller lagt inn noe uoffisiellt. Alt er originalt. Hvordan kan jeg legge inn forrige versjon på en "lovlig" måte, altså ikke uoffisiellt? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Det jeg legger i tilbakestille er å resette til fabrikkinstillinger ifra sikkerhetskopier og tilbakestilling. Den vil re sette telefonen men holde samme sw. Dette løser det meste:). Husk at alt blir slettet. Og det er akkurat dette verkstedet kommer til å gjøre i denne saken Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Tilbakestille. dvs gjenopprette til fabrikkinstillinger som fjerner alle brukerdata osv. Dette skal ligge under instillingsmenyen (gjør ihvertfall det på min sony), ofte løser dette problemer. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 With the phone still off, hold down the Power, Volume Up and Menu buttons at the same time for about 10 seconds. Release them when you see the green android logo. This’ll get you into the unlock/reset menu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå