PoleCat Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Jeg har et problem med at jeg hele tiden må restarte/resette routeren for å komme meg på nettet. Problemet er ikke ADSL-linjen, fordi at når jeg kobler en PC direkte fra ADSL-modemet og ikke gjennom router, funker linja helt fint. Det holder heller ikke med å resette routeren med den lille knappen bak, jeg må inn å gjøre en eller annen endring i oppsettet (samme hva) slik at den blir resatt "fra" PC. Kan også vente noen timer før linja kommer igjen av seg selv. Lyset på routeren og modem viser at det ikke skulle være noe i veien. Den lokale tilkoblingen til alle tre PC'ene i nettverket er det ingenting i veien med. Any suggestions? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Den lokale tilkoblingen til alle tre PC'ene i nettverket er det ingenting i veien med. Any suggestions? Nyeste firmware? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 Nyeste firmware? Har ikke installert noen firmware nei, så det er den som "fulgte med" som gjelder. Men har hatt routeren i noen uker nå og det har ikke vært noen problemer frem til i går. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Har ikke installert noen firmware nei, så det er den som "fulgte med" som gjelder. Men har hatt routeren i noen uker nå og det har ikke vært noen problemer frem til i går. Nei, men det er hvertfall en av de tingene du bør prøve. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Tror jeg fant utav det. Kabelen som fulgte med routeren var nok den som skapte problemene. Signalet kom og gikk, ettersom det var noen "rare" plugger i endene på denne kabelen, og derfor har den sikkert ikke kommet skikkelig inn i uttaket på ADSL modemet. Skiftet kabel og har ikke hatt problemer siden. Om det skjer igjen får jeg vel oppdatere firmware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå