vegardhv Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 HEi. Vi har 2 maskiner her i nettverket koblet inn mot adsl-modemet via en router (en wxp, en w2000). Problemet er at i ny og ne, helt uregelmessig, kobler nettverket ned (2-3 ganger om dagen kanskje), "a network cable was unplugged" står det nederst i system tray, så kan det gå en 30-60 sekunder før nettet er oppe igjen. Spm mitt før jeg prøver alt mulig for å fikse dette er : Hva er mest sannsynlig er feilen? Telenor adsl eller Routeren? Eller pc'n min? Jeg har jo lest router-manualen, stod egentlig ikke så mye der. Nå sist det ble koblet fra var den andre maskina avslått, så tror ikke den maskina er skyld i noe frakobling. Jeg heller mot at det er enten et eller anna feil innstilt i router-interfacet eller at det er telenor sin skyld. mvh Vegard Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Hva er mest sannsynlig er feilen? Telenor adsl eller Routeren? Eller pc'n min? Jeg vil tro det er routeren som rebooter pga feil, prøv og oppgradere routeren med nyeste firmware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå