pgdx Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Er det noen som har fått til å installere php 4.3.3. til Microsofts IIS? Jeg fant en tutorial som sa jeg bare skulle adde php4isapi.dll i system og system32 mappen, og deretter velge den i ISAPI-filter, men jeg får det ikke til. Her er vel trolig et av problemene -> (BILDE) Lenke til kommentar
JanThore Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Er det noen som har fått til å installere php 4.3.3. til Microsofts IIS? Jeg fant en tutorial som sa jeg bare skulle adde php4isapi.dll i system og system32 mappen, og deretter velge den i ISAPI-filter, men jeg får det ikke til. Her er vel trolig et av problemene -> (BILDE) Har jobbet litt med å sette opp en w2003server på skolen og der brukte vi den php4isapi.dll som ligger i c:php(mappe) Husker ikke alle detaljer og er hjemme. Men vi brukte en blanding av disse guidene: http://lennon-fan.com/tutz/PHP_n_IIS.htm http://www.netcoders.dk/articles.asp?mode=...d=238&tech_id=4 http://www.iis-resources.com/modules/news/....php?storyid=96 Hvis du ønsker det kan jeg gi deg oppskriften på mandag hvis du ikke får det til. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Ja, det hadde vært konge. Som du ser på bildet, så bruker jeg php4isapi.dll, men får det ikke til å funke. Den ligger i både system og system32, og jeg har prøvd å hente den fra begge stedene, men får det ikke til. Har vært innom det meste jeg har funnet av tutorials, men skal se om jeg finner det ut av noen av de du pastet. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Jeg får det til å funke uten spesielle dll-er. BAre installer IIS, og så installerer du PHP (4.3.3) og velger at den skal tilpasses IIS5 eller nyere under installasjonen. Funker som bare juling her Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Har du noen link? Jeg har prøvd å installere det, men da fikk jeg bare en error. Har ikke den foran meg nå, men kan prøve igjen. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Har du noen link? Jeg har prøvd å installere det, men da fikk jeg bare en error. Har ikke den foran meg nå, men kan prøve igjen. Jeg brukte denne: http://no.php.net/get/php-4.3.3-installer....e/from/a/mirror Lenke til kommentar
JanThore Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hvis du ikke fikk det til så er dette den oppskriften vi fulgte som er satt sammen av de linkene du fikk før. Det fungerte for oss på w2003server. Oppsett av PHP på IIS: 1. Open up the IIS management console and select the web site you wish to run PHP on. Copy php4_ts.dll (located in the PHP directory) to your windowssystem32 directory. 2. Open the website’s properties and go to the “Home Directory” tab. 3. Click on the “Configuration” button under the Application settings group. The application’s configuration dialog will pop up. 4. Under Application Extensions, click Add… 5. For the executable, browse to the C:PHPsapi directory and select “php4isapi.dll.” 6. For extension, type “.php” 7. Make sure “All verbs” is selected and that “Script Engine” and “Verify if File Exists” are both checked. Click OK. 8. Go to the “ISAPI Filters” tab and click Add… 9. Name the Filter PHP and point the executable to the “php4isapi.dll” in the Windows directory. Click OK. 10. Click OK and exit the properties of the site. 11. Click on the “Web Service Extensions” folder in the IIS manager. Look for a link that says “Add a new web service extension...” and click it. Name the extension PHP and add the “php4isapi.dll” file to the list of required program files. Make sure “Set extension status to ‘Allowed’” is checked. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå