Gå til innhold

Gainer vs havregrøt og proteinpulver

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trener 5 ganger i uken 3 styrketreninger (helkropps) og 2 gerilja intervaller. Har en vekt på 66kg og er 189cm høy, øker ikke lengre i styrke eller vekten og spiser allerede 2400kcal i løpet av en dag men går ikke opp :OHar derfor vurdert å få meg en gainer siden jeg sliter å få i meg nok karbohydrater, men ville det værr like lurt å heller bare blandet 1-2 scoops proteinpulver og 100g havregrøt 2 ganger daglig eller burde jeg kjøpe en gainer? Har hørt det er bedre å få i seg sunne og karbs fra vanlig mat enn en gainer. Hva tror dere? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gainer er vanlig mat, men om du mener noe magen kan jobbe mer med og som ikke føles ut som ren drikke så er jo tykk mat vegen å gå.

Resultatmessig er det ingen forskjell.

Du spiser 36kcal pr kg, bulk begynner på 36-44kcal så du ligger helt nederst og er veldig aktiv.

Vil tippe du burde legge deg på 40kcal pr kg og gi det en uke.

Lenke til kommentar

Gainer er vanlig mat, men om du mener noe magen kan jobbe mer med og som ikke føles ut som ren drikke så er jo tykk mat vegen å gå.

Resultatmessig er det ingen forskjell.

Du spiser 36kcal pr kg, bulk begynner på 36-44kcal så du ligger helt nederst og er veldig aktiv.

Vil tippe du burde legge deg på 40kcal pr kg og gi det en uke.

Men tror du det hadde vært smartere å få meg gainer eller bare spise mere havregrøt feks? Får forresten i meg nesten 200g proteiner daglig. Noe som er mer enn nok, sliter bare med å få i meg nok sunne karbs :/

Lenke til kommentar

Bedre karbohydrater og masse annen good shit i havregryn, en enkel måte og få det i seg på er å kjøre havregryn i en blender for så og blande det med proteinpulver og vann i en shaker.

Har du ikke en kraftig blender så kan du kjøpe for eks.

http://www.proteinfabrikken.no/Ironcore-Nutrition/Karbohydrater/Plasma-Oat-Power-4000g-Ironcore-Nutrition-16469-p0000008699

Blir mye billigere enn gainer, og samtidig lettere å få i seg enn havregrøt med ekstra whey.

Lenke til kommentar

Bedre karbohydrater og masse annen good shit i havregryn, en enkel måte og få det i seg på er å kjøre havregryn i en blender for så og blande det med proteinpulver og vann i en shaker.

http://www.proteinfabrikken.no/Ironcore-Nutrition/Karbohydrater/Plasma-Oat-Power-4000g-Ironcore-Nutrition-16469-p0000008699

Blir mye billigere enn gainer, og samtidig lettere å få i seg enn havregrøt med ekstra whey.

Geenialt! Skal prøve dette ut! :) Spiller vell ingen rolle om jeg tar å blender 100g havregrøt? Blir ikke for mye? :) Tror jeg skal ta å blande med melk siden jeg har såpass mange kcal å gå på, hørtes ikke det lurt ut? Har til og med holdt meg vekke fra ost, men burde jeg egentlig det?

Lenke til kommentar

Tusen takk for at dere tar dere tid til å hjelpe :D Kommer til å bruke ost fra nå av og tenkte å ta melk istedenfor vann må være bedre for meg siden jeg trenger flere kalorier :O Hvor mange scoops med proteinpulver og melk/vann bruker du når du har blendet feks 100g havregrøt? :)

Lenke til kommentar

http://www.proteinfa...469-p0000008699

er det et pulver man blander med vann/melk?

er det det samme som gainer?

Lenke til kommentar

Det er samma når, men etter treningen er det greit med protein og karb som er lettopptagelig, les flytende.

Det skal også være noen små fordeler ved å innta mesteparten av karben etter treningen på dagen og ikke før.

Det er for eks vanlig å kutte litt karb i måltidene før og legge dem på igjen i måltidene etter.

Lenke til kommentar

2400 kcal høres litt i minste laget ut for din vekt. Etter basalmetabolisme og din aktive forbrenning, vil jeg egentlig påstå at det nesten ligger under vedlikehold for deg.

Om du vil opp i vekt og opp i styrke, spis så mye du klarer. Det gjør ingenting om du havner 1000 kcal over forbrenninga di, det betyr bare at du vil legge på deg mer på kortere tid. Om du trener hard styrketrening ca. annenhver dag mens du ligger i overskudd, vil det aller meste du legger på deg være muskler. Selvfølgelig vil det komme litt fett her og der, men ikke i enormt betydelig grad sett at du spiser komplekse karbohydrater og holder proteininntaket ditt like høyt som du gjør nå.

Selv om du legger på deg litt fett, vil den økte muskelmassen din gjøre opp for det, så fettprosenten din vil ikke øke spesielt vesentlig. Og i fall du skulle føle at du vil ha tilbake den tonede six-packen, kan du bare deffe i noen uker for å droppe ned fettprosenten igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...