Gå til innhold

Hvor billig kan man bygge en pc for Counter-Strike?


Anbefalte innlegg

Nå er det veldig lenge siden jeg har oppdatert meg i dataverden, men føler for å gå til anskaffelse av en stasjonær pc igjen.

 

Kan noen av dere som er oppdatert innen komponenter slenge sammen en pc som kjører alle versjoner av counter-strike og dette billigst mulig?

 

Mange sier at det er greit å ta høyde for at man kommer til å spille nye krevende titler, men for mitt vedkommende kan jeg si med 100% sikkerhet at dette ikke er nødvendig.

 

For å fortelle litt om hvor lenge siden det er jeg holdt på med dette sist så var det den gang cs 1.6 lå på topp og vi spilte på crt-skjerm(?) fordi lcd ga for mye latency. Jeg håper og tror verden har kommet lengre og at det er mulig å få en smekker lcd til en billig penge som funker til formålet.

 

Jeg trenger altså samtlige komponenter bortsett fra mus. Jeg blåholder på min MX518 siden jeg kjøpte to og brukte opp bare den ene har jeg fortsatt en ny i eske.

 

Håper noen tar seg tid til å hjelpe og at dette ikke blir å anse som en spampost.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par alternativer som jeg er helt sikker på vil kunne kjøre alt opp til CS:GO med god grafikk:

 

1)

 

 

lQYxlXZ.png?1

 

 

 

 

2)

 

 

NVyTDEO.png

 

 

 

 

3)

 

 

ImxrOac.png

 

 

 

 

GTX 660 kan byttes ut mot HD 7870 eller nedgraderes til GTX 650 om nødvendig.

Lagringsplassen kan nedgraderes fra 1TB til 500GB om nødvendig.

Strømforsyningen kan nedgraderes til 400W om nødvendig.

 

 

CS krever generelt ikke så mye av maskinen, men om du ønsker å være sikret god FPS er det lurt å ha et litt saftig system.

 

 

Bare noen forslag. Du har ikke nevnt noe budsjett.

Endret av MartN H
Lenke til kommentar

Ang. pris så er det billigste alternativ som fyller kravene. Altså bestemmes prisen ut fra kravet.

 

Tusen takk for gode forslag.

Noen grunn til at du velger AMD istedet for Intel? Tenker på f.eks. i3.

 

Edit: Og SSD har blitt en selvfølge for min del. Har en gammel snurredisk jeg kan sette inn for lagring.

Endret av jmosbakk
Lenke til kommentar

I det tilfelle er det bare til å bytte ut harddisken.

 

Og når det kommer til "low-end" prosessorer leverer AMD mer enn en kanskje tror. FX-4300 er en solid quad-core sammenliknet med prisen, og FX-6300 er blant de beste budsjett-alternativene hvis du spør meg.

 

GTX 660 burde være nesten overkill for CS alene, men det sikrer i det minste en god avg. FPS.

 

Vi kan kutte enda mer, men om du ser etter et godt og stabilt system for lett gaming ville jeg ikke gått så mye lavere.

Lenke til kommentar

Hvis en elitespiller skal kunne spille uhemmet i CS:GO må han ligge på 200+ fps konstant.

Det betyr:

i5-3570k, AMD er ikke et valg her.

GTX 660, AMD-kort når ikke like høy framerate.

Dedikert lydkort

120GB SSD

 

Minst mulig inputlag på skjermen begrenser skjermvalget betraktelig:

XL2411T

XL2420T

 

Tastatur koster 500-1000 kr avhengig av smak.

Mus koster 250-800 kr avhengig av smak.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

God respons! Dette liker jeg.

 

Tastatur til 1000kr kommer nok aldri til å skje her i gården. 150kr høres meget passende ut for meg og har funka bra tidligere. Så lenge det er ledning på sakene er det greit.

 

Ser ut som jeg må blø med i overkant av 5000,- for en kurant pc med skjerm da? Ikke noe high-end, men kanskje godt nok til å kjøre CS:GO uten at jeg blir gråhåret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...