Kazuo Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/04/26/desperat-video-av-doedene-neshorn-skaper-debatt#comments Må si det enste positive er at krypskyttere blir drept i Afrika, i Norge blir krypskyttere behandlet med silkehansker.. 4 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Syntes de burde drepe nesehornet før de tar hornet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Jeg vet ikke om du er klar over det Nøtteliten, men Nesehorn er utryddningstruet og fredet. Det er ikke uten grunn at både drap og mishandling av Neshorn er strengt forbudt. Kriminelle som gjør sånt bør få streng nok dom til at det avskrekker andre så godt at neshornene som art overlever. Overvåkningen bør også være så god at oppklaringsprosenten blir høy. Fy f. for noen umenneskelige svin som har gjort noe sånt. Endret 26. april 2013 av Simen1 4 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 En ting er å drepe dyret for hornet. Idioti styrt av penger. Men hvorfor dreper de ikke det stakkars dyret??? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 http://www.abcnyhete...debatt#comments Må si det enste positive er at krypskyttere blir drept i Afrika, i Norge blir krypskyttere behandlet med silkehansker.. Det er trist, men lignende skjer med mennesker også i f.eks. Nord Koreanske arbeidsleire. Problemet er at vi ikke kan få se bilder, og dermed bryr ikke nordmenn seg. Jeg vil først fokusere min sympati for mennesker. 8 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 En ting er å drepe dyret for hornet. Idioti styrt av penger. Men hvorfor dreper de ikke det stakkars dyret??? Fordi det er vesentlig forskjell på straffenivået mellom "skade" og "ta livet av". Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Joda, jeg er klar over at neshorn er utryddningstruet, jeg anser der bare ikke som legitimt at de er det. Fordi det er vesentlig forskjell på straffenivået mellom "skade" og "ta livet av". "put it out of its misery" Endret 26. april 2013 av Notelitten Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Fordi det er vesentlig forskjell på straffenivået mellom "skade" og "ta livet av". Dyret dør jo uansett når det er mishandlet slik som her. Så den er tynn. 3 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 I en straffesak er det en forskjell som kan utgjøre ganske mange års fengsel... Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Joda, jeg er klar over at neshorn er utryddningstruet, jeg anser der bare ikke som legitimt at de er det. Må bare spørre. Anser du ikke neshorn som utryddningstruet? Lenke til kommentar
TrudeTrudesen Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Helt grusomt. Kan gledelig gi bort noe av skattepengene mine til å forebygge dette. 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Må bare spørre. Anser du ikke neshorn som utryddningstruet? Joda, jeg ser bare ikke behovet for å holde det i live. På samme måte som med ulv i Norge. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Kor er eigentleg etterspurnaden etter slike ting? Og er det ikkje mulig å laga finare/betre ting av syntetisk materiale? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Kor er eigentleg etterspurnaden etter slike ting? Og er det ikkje mulig å laga finare/betre ting av syntetisk materiale? Hornet blir vel malt opp og sendt til Kina som potensmiddel.... 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Joda, jeg ser bare ikke behovet for å holde det i live. På samme måte som med ulv i Norge. Hva mener du? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Å drepe neshorn burde behandles på samme måte som rådyr eller fisk. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Joda, jeg ser bare ikke behovet for å holde det i live. På samme måte som med ulv i Norge. Det er jo 2 helt forskjellige saker! Selv om vi skyter ulv i Norge så finnes det jo ulvestammer flere steder i verden! Du forstår at utryddningstruet betyr at det er fare for at det ikke vil være et eneste neshorn igjen i hele verden? 2 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Det er trist, men lignende skjer med mennesker også i f.eks. Nord Koreanske arbeidsleire. Problemet er at vi ikke kan få se bilder, og dermed bryr ikke nordmenn seg. Jeg vil først fokusere min sympati for mennesker. Å være humanist har sine grenser, at idioter som deg ikke skjønner at vi har 1000 maks neshorn men ca 7milliarder mennesker blir latterlig.. Ja mennesker lider, men hvem sin feil er det 99% av gangene ? Joa mennesker selv.. Joda, jeg ser bare ikke behovet for å holde det i live. På samme måte som med ulv i Norge. Tragisk tankegang, du rett til ha en mening og jeg er glad nesten ingen har den du har.. Endret 26. april 2013 av DaniNichi Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Du forstår at utryddningstruet betyr at det er fare for at det ikke vil være et eneste neshorn igjen i hele verden? Ja, det forstår jeg. Endret 26. april 2013 av Notelitten Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 I en straffesak er det en forskjell som kan utgjøre ganske mange års fengsel... ikke der nede, er vel rundt 20-30år i Sør Afrika, om dyret lever rett etter eller ikke bryr de seg heldigvis ikke om.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå