Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

Spill blir ikke bedre jo eldre de er, men det er på ingen måte gitt av tilsvarende nyere titler er bedre.

Men det er jo mange gamle spill som er gode, jeg har ikke følt at spill jeg spilte når jeg var liten har blitt noe dårligere da, er ikke så lenge siden jeg spilte ocarina of time, super mario 64 og pokemon red og tross i hvor gamle de er likte jeg dem fortsatt veldig mye

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er jo mange gamle spill som er gode, jeg har ikke følt at spill jeg spilte når jeg var liten har blitt noe dårligere da, er ikke så lenge siden jeg spilte ocarina of time, super mario 64 og pokemon red og tross i hvor gamle de er likte jeg dem fortsatt veldig mye

Da er du særdeles lite kritisk til hva du bruker tida di på i min mening.

Mario Galaxy er bedre enn Super Mario 64

Twilight Princess er bedre enn OoT

Pokemon Black/White 2 er langt bedre enn Red

 

Det eneste spillet jeg vil anbefale fra 90-tallets konsoller er Super Metroid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Da er du særdeles lite kritisk til hva du bruker tida di på i min mening.

Mario Galaxy er bedre enn Super Mario 64

Twilight Princess er bedre enn OoT

Pokemon Black/White 2 er langt bedre enn Red

 

Det eneste spillet jeg vil anbefale fra 90-tallets konsoller er Super Metroid.

Bedre å bruke tida si på gamle spill enn nye spill, jeg syns litt synd i deg vist super metroid er det eneste du kan anfebale fra 90 tallet, det ble laget langt bedre spill som a link to the past, pokemon red and blue, banjo kazooie, ocarina of time, final fantasy 7 og 8, super mario world og 64 og masse flere

Lenke til kommentar

Da er du særdeles lite kritisk til hva du bruker tida di på i min mening.

Mario Galaxy er bedre enn Super Mario 64

Twilight Princess er bedre enn OoT

Pokemon Black/White 2 er langt bedre enn Red

 

Det eneste spillet jeg vil anbefale fra 90-tallets konsoller er Super Metroid.

 

Er det ikke litt arrogant å påstå at folk med andre meninger enn deg selv er lite kritiske?

 

Det er helt på sin plass å foretrekke 64 fremfor Galaxy da spillene egentlig er ganske forskjellige. Galaxy er veldig lineært, mens 64 har store, åpne verdener. Hvor plasserer du Sunshine, forøvrig? Er det bedre enn 64, siden det er nyere? Personlig er jeg også nølende med å beskrive New-serien som bedre enn Super Mario World, selv om sistenevnte er over 20 år gammelt.

 

Personlig liker jeg Wind Waker bedre enn alle de andre 3D-Zeldaene, og foretrekker 2D-Zelda (spesielt Past og Awakening) foran det.

 

De eneste sjangrene jeg mener har blitt beviselig bedre til den grad at det er litt meningsløst å spille de gamle, er bilspill, sportsspill og slåssespill. Jeg synes overhode ikke det er problematisk at noen foretrekker Quake III fremfor Modern Warfare Ørten, og Final Fantasy VII er langt mer givende enn XIII var. Klart, disse gamle spillene har sine svakheter, kanskje aller mest på presentasjonssiden (klønete håndtering av lagring, etc.), men mange av dem holder seg godt likevel.

 

På den annen side, alt var overhode ikke bedre før. Spillproduksjonen som helhet er betraktelig bedre og mer tilgjengelig på alle målbare måter enn den var for 10, 20 eller 30 år siden. Det betyr imidlertid ikke at alle eldre titler er utdaterte og uinteressante.

Lenke til kommentar

Bedre å bruke tida si på gamle spill enn nye spill, jeg syns litt synd i deg vist super metroid er det eneste du kan anfebale fra 90 tallet, det ble laget langt bedre spill som a link to the past, pokemon red and blue, banjo kazooie, ocarina of time, final fantasy 7 og 8, super mario world og 64 og masse flere

A Link to the Past & Four Swords er bedre enn A Link to the Past.

Banjo Kazooie og Banjo Tooie er en diger collect-em-all i likhet med DK64, ikke egentlig så voldsomt gode spill at det gjør noe.

Pokemon Red/Blue fikk relanseringer i form av FireRed og LeafGreen, det hjelper heller ikke at serien har hatt nok utviklinger per generasjon til å gjøre forgjengerne irrellevante som betyr at X/Y er det beste av Pokemon.

Har aldri hatt sansen for JRPGs, men dette er jo en sjanger som har stått stille siden FF4

Super Mario World er slått av New Super Mario Bros. U

Ocarina of Time er slått av nyere Zelda-spill som Twilight Princess og Skyward Sword.

 

En gjenganger for alle disse ikoniske spillene er at de har fått remakes som er rett og slett bedre, eller oppfølgere som fikser irritasjoner og svakheter i så stor grad at originalene blir irrellevante.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

A Link to the Past & Four Swords er bedre enn A Link to the Past.

Banjo Kazooie og Banjo Tooie er en diger collect-em-all i likhet med DK64, ikke egentlig så voldsomt gode spill at det gjør noe.

Pokemon Red/Blue fikk relanseringer i form av FireRed og LeafGreen, det hjelper heller ikke at serien har hatt nok utviklinger per generasjon til å gjøre forgjengerne irrellevante som betyr at X/Y er det beste av Pokemon.

Har aldri hatt sansen for JRPGs, men dette er jo en sjanger som har stått stille siden FF4

Super Mario World er slått av New Super Mario Bros. U

Ocarina of Time er slått av nyere Zelda-spill som Twilight Princess og Skyward Sword.

 

En gjenganger for alle disse ikoniske spillene er at de har fått remakes som er rett og slett bedre, eller oppfølgere som fikser irritasjoner og svakheter i så stor grad at originalene blir irrellevante.

New super mario bros wii u kommer ikke i nærheten av super mario world, alle de new super mario bros spillene suger noe kraftig, og, banjo kazoooie er et av de beste spillene laget for nintendo 64

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Bedre å bruke tida si på gamle spill enn nye spill, jeg syns litt synd i deg vist super metroid er det eneste du kan anfebale fra 90 tallet, det ble laget langt bedre spill som a link to the past, pokemon red and blue, banjo kazooie, ocarina of time, final fantasy 7 og 8, super mario world og 64 og masse flere

Huff, ja. Mye bedre å være en sta nostalgiker resten av livet enn å være med å oppleve spillbransjens utvikling. Helt enig.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Huff, ja. Mye bedre å være en sta nostalgiker resten av livet enn å være med å oppleve spillbransjens utvikling. Helt enig.

Jeg er med å oppleve nyere spill men jeg elsker samtidlig gamle spill, jeg liker begge, på samme måte som at jeg elsker gamle filmer men elsker også nyere filmer:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...